♥Taehyung dan Chorong masuk ke dalam bilik doktor.
Chorong nampak kemain susah Taehyung nak duduk.
Chorong:Kau apahal?
Taehyung:Senyaplah!Taehyung berpaut di kerusi kemudian perlahan-lahan dia duduk serupa perempuan mengandung.
Taehyung:Adeh,mati la nak kalau sebulan macam ni...*mengeluh*
Chorong:Sakit sangat ke?*buat muka menyampah*Taehyung:Sakitlah!Air panas yang noona simbahnya!Dah tak hensem tahu?Nak tengok?*marah*
Chorong:Yak!Jijiklah!*lepuk kepala Taehyung*
Taehyung:Aduh!*Usap kepala*Doktor yang tadinya dok sibuk cari fail kini duduk di hadapan mereka.
Doktor:Luhan menghidap barah otak.
Chorong dan Taehyung terkejut.Selama ni Luhan nampak biasa saja,ceria.
Taehyung:Nae?
Doktor:Mengikut laporan kesihatan ni,dia dah lama menghidap penyakit ni,tahap empat.Sepatutnya dia menjalani pembedahan tapi dia tak nak.Alasannya kerana tak cukup duit untuk bayar kos.Taehyung:Kami mempunyai wang yang mencukupi untuk bayar kos tu.
Chorong:Tahulah sakit otak,tapi tak kan sampai tahap fikir tak guna otak dia ni?!*keluar dari bilik*Taehyung:Terima kasih atas informasi doktor.Minta diri dulu. *bangun*
Taehyung keluar dari bilik doktor dengan lambat macam penyu.Tak apalah dia lambat mengejar Chorong, yang pasti dia tahu ke mana Chorong pergi.
Taehyung:Dah serupa perempuan baru lepas bersalin aku ni. -_-"
Tiba-tiba seorang nenek tua dengan divanya melintas tepi Taehyung.
Taehyung:Siput,kita geng!
♥Luhan pejam mata.Kepala rasa pening.Mata pula macam susah nak buka.Badan rasa letih sebab tahan sakit.
Pintu dikuak.Luhan perlahan menoleh.Kelihatan Chorong menangis.Luhan memandang sayu kepada yeoja chingunya.Mesti dia dah tahu.
Luhan:Awak...*senyum*
Chorong:Jangan senyumlah!Saya tak suka!Luhan tersengih pula.Chorong mendekat dan duduk di birai katil lalu bibir luhan ditekup lembut.Air mata mengalir membasahi pipi.
Chorong:Kenapa buat saya macam ni?*nangis*
Luhan menarik tangan Chorong perlahan lalu pipi Chorong diusap.
Luhan:Saya tak nak awak nangis.*lap air mata Chorong*
Chorong menepis tangan Luhan perlahan.
Chorong:Jangan nak jadi malaikat! Awak tetap manusia,akan mati!
Luhan tersentap.Chorong memandang ke tempat lain.Luhan terasa namun diselindung.Dia tahu, emosi Chorong sekarang ni tak stabil.
Luhan:Awak nak jawapan sebenar dari hati saya?
Chorong menangis lagi lalu mengangguk.
Luhan:Lepas pembedahan tu,mungkin saya akan hilang ingatan. Saya tak nak lupa semua memori cinta kita,saya tak nak lupa nama awak.*senyum*
Makin kuat esakan Chorong.Chorong tersedu dalam tangisan.Terharu.
Chorong:Tak apalah...Kita boleh...Cipta memori baru...Sama².
Luhan:Tak sama,sayang.*usap pipi Chorong*Luhan:Dan ada kemungkinan juga saya akan buta.Kalau macam itu,lebih baik saya mati.
Chorong:Nak kena sepak cakap macam tu ha?!Luhan ketawa.Sedih² pun still nak menyinga.
Chorong:Kalau awak buta pun,saya tetap ada untuk awak.I'll be your eyes.
Luhan:Sehari tanpa wajah awak,saya rasa macam tak perfect.Saya tak sanggup hidup tanpa wajah awak.Taehyung baru saja sampai di dalam bilik.Punyalah lama dia makan masa untuk sampai.XD
Luhan:Chorong boleh keluar kejap? Saya nak bercakap dengan Taehyung.
Chorong mengesat air mata lalu mengangguk.Sebaik saja pintu ditutup,Taehyung duduk di kerusi.
Taehyung:Hyung,perlu ke hyung buat semua ni?
Luhan:Saeng tak akan faham.
*senyum*Boleh tolong hyung?Taehyung:Apa?
Luhan:Jagakan Chorong untuk hyung.
Taehyung:Eh,tak nak!Hyung jagalah sendiri.Luhan ketawa.Tahu adiknya bergurau.
Luhan:Hyung izinkan kalau saeng nak kahwin dengan Chorong.
"Chorong tak nak!!!"Chorong mendadak buka pintu dengan muka nak bagi penampar.
Taehyung dan Luhan telan air liur. Chorong macam anjing laut meroyan mendekati Luhan.
Taehyung:Noona,janganlah belasah hyung.Dia sakit tu.*halang Chorong*
Chorong:Ah tepilah!*sepak 'tut' Taehyung*Luhan tutup mata sambil gigit bibir. Ah,mesti sakit!
Taehyung terduduk lalu berguling- guling dekat atas lantai.
"Ah banyak sakit woah!"Taehyung menangis.XD
♥Memang agak hambar.Next caption I will do the best.Insyaallah.♥
YOU ARE READING
Byuntae But Idiot!
FanficMuka dan perangai seiring innocent tapi di dalam innocent itu,tersembunyi byuntaenya. Bak kata pepatah itali,jangan disangka lopak yang tenang tak ada cacing.