När jag kommer hem har alla gått och lagt sig. Jag går in i köket, tar en macka och ett glas mjölk, sätter mig på en stol, och tar upp mobilen.
'Tack för idag Lilly, godnatt så ses vi imorgon :*'
'Tack själv! Godnatt :*'
Jag ler stort för mig själv, jag gillar verkligen honom. Jag äter upp mackan och går upp till mitt rum och går och lägger mig.-----------
Jag vaknar upp och kollar på klockan. Den är 10:15. Hur länge sov jag egentligen? Den frågan förblir obesvarad. Jag tar min mobil och jag har fått ett sms från Viktor.
'Hej Lilly! Kan vi ses på gallerian klockan 13? Behöver prata med dig :)'
'Okej, var i gallerian ska vi ses? :)'
'Precis innanför dörren kanske?'
'Visst, ses :)'
':)' får jag till svar.Jag stiger upp och går ut till köket. Jag gör en macka och lite o'boy och sätter mig framför tv:n och kollar på ett program som jag inte vet vad det heter.
Innan jag vet ordet av är klockan halv ett. Jag tar på mig ett vitt linne, en rosa sjal och ett par mörkblåa shorts. Jag sätter lite mascara på ögonfransarna. Det får duga. Jag går ut i hallen och tar på mig mina låga vita converse och går ut ur huset och låser.
Väl inne på gallerian kollar jag på klockan. 12:55. Jag skriver ett sms till Viktor:
'Hej Viktor, jag är på gallerian nu.'
'Okej, jag kommer om 2'
'Okej'Han är väldigt punktlig. Han kom efter 2 minuter.
"Hej!"
"Hej Lilly! Ska vi sätta oss på Starbucks?"
"Okej."Vi sätter oss på Starbucks och jag beställer en frappe.
"Så vad var det du ville?" frågar jag lite försiktigt och dricker lite av min chokladfrappe.
"Jo, jag gillar dig, men jag vet inte riktigt om du gillar mig."
"Jo, jag gillar dig med," säger jag och tar tag i hans hand.
"Gilla är nog fel ord. Jag älskar dig Lilly. Jag undrar om du vill bli tillsammans med mig?"
"Jag älskar dig med, så ja,jag vill gärna bli tillsammans med dig."
Viktor skiner upp och ställer sig rakt upp på Starbucks och skriker över hela gallerian:
"Hon är min! Hon sa ja!"
Alla klappar sina händer och säger ett gemensamt "Aww." Jag skrattar och ställer mig upp med honom och vi tar tag i varandras händer och jag kysser honom. Helt underbart. Han är underbar.------------
Vi går hem hand i hand till mig och går upp på mitt rum och småpratar om allt möjligt.
"Så... Hur länge har du gillat mig då?" frågar jag.
"Kanske 1,5 år, men jag har inte vågat säga det till dig och jag har inte vetat hur jag skulle säga det till dig."
"Awww. Så gulligt!" säger jag och skrattar.
Han skrattar med och vi skrattar så högt och mycket. Så mycket så man får ont i magen. En underbar känsla."Så, vill du följa med på en fest med mig på lördag?" frågar Viktor.
"Visst, vilka ska komma?"
"Några kompisar från klassen bara."
"Okej, jag hänger med!"
"Bra, ska jag hämta dig vid 19?"
"Visst!" svarar jag och ler brett.
"Bra!"Tiden flyger iväg och den är plötsligt mitt i natten.
"Vill du sova här inatt?" frågar jag.
"Okej!"
"Jag går och hämtar en madrass och lite lakan och sånt."
"Vill du ha hjälp?"
"Om du vill."
"Jag hjälper gärna till älskling." Ordet 'älskling' får mig att le och jag rodnar.
"Tack! Du är bäst."
"Haha nej, du är bäst," säger han och jag ler stort.Vi plockar fram alla saker och bäddar. Sedan går Viktor till toaletten för att bosta tänderna och sånt, så då passar jag på att byta om till min stora T-shirt som jag sover i. Den slutar strax nedanför min rumpa. Han kommer tillbaka och då går jag och bostar tänderna, sätter mitt hår i en slarvig fläta, och tvättar mitt ansikte. När jag kommer tillbaka han han tagit av sig alla kläder utom sina underkläder. Han har magrutor. Jag råkar stirra på honom lite för länge och han säger:
"Gillar du det du ser?" och skrattar. Jag rodnar.
Vi kryper ner i våra sängar och somnar.Jag vaknar och kan inte somna om. Viktor är vaken.
"Kan du inte sova?" frågar han.
"Nej."Han kryper upp i min säng och lägger en arm om mig. Jag somnar jättesnabbt.
----------
Jag vaknar upp.
"Hej sömntuta." Jag ler lite och gnuggar mig i ögonen så jag kan se något. Viktor har byxor på sig men ingen tröja.
"Sovit gott?" frågar han.
"Ja, har du?"
"Ja, jättegott."
"Så bra," säger jag med ett leende. Han ler tillbaka."Ska vi gå och göra pannkakor till frukost?" frågar jag.
"Visst."
"Bra."Vi går ner i köket och försöker laga pannkakor. Det går inte bra, vi bränner hälften och slänger smeten på varandra. Det blir snabbt ett matkrig. Allt vi hittar slänger vi på varandra. Allt från ägg till mjöl och skinka. Tillslut skrattar vi så vi får ont i magen och städar upp.
-------
Viktor har gått hem och jag sms:ar honom:
'Tack för allt! Älskar dig :*'
'Tack själv! Älskar dig också :*'Jag sätter mig på sängen och läser. Då och då går jag ner och äter lite. Innan jag vet ordet av är klockan så sent att det är dags att sova och jag somnar jättesnabbt.
YOU ARE READING
Du och jag
RomanceAlla vill ha ett perfekt sommarlov, även 16-åriga Lilly, men allt kan inte bli som planerat. Killar och trubbel kommer ivägen för hennes perfekta sommarlov, men hon kanske kan göra allt så perfekt som det går?