Na groep 5 was ik dus verhuisd. Mijn klas had hele lieve dingen voor me gemaakt. Een boek met afpscheids tekstjes erin en allerlei tekeningen. Ook hadden ze een krijtverf mok voor me gekocht en daar had iedereen zijn of haar naam op gezet. Ik kijk nog dagelijks in dat boek...
Ik heb die zomervakantie mega veel met mijn beste vriendin afgesproken en heel vaak gelogeerd.
Na de zomervakantie begon ik opnieuw alweer. Een nieuwe klas, nieuwe kinderen, nieuwe juffen en meesters en een hele nieuwe school. De eerste dag van het nieuwe school jaar verliep slecht. Ik had niemand en het leek alsof geen enkele meid uit de klas me mocht. Er was 1 meisje dat me wel opviel ik heb met haar gepraat en het klikte meteen.
De week ging langzaam en moeilijk voorbij, ik had ze niet verteld over mijn ADHD maar ik werd al wel gepest. Ik werd grasspriet genoemd(vanwege mijn dunheid toen der tijd) Ik werd opgewacht in de poort om me uit te schelden en in elkaar te slaan. 's Ochtends wachtte ze me op om me al meteen sip te maken en uit te schelden. Ze sloegen me, ze pakte dingen. Kort samen gevat, ik werd gepest(nou weet ik dat er ook andere mensen gepest worden en nou wil ik niet zeggen dat mijn verhaal echt mega erg is want er bestaan ergere dingen maar voor mij was het die periode echt heel moeilijk).
De week daarna kwam ik erachter dat de crush van mijn enige vriendin mij toen leuk vond. Ik kreeg toen heftige ruzie met haar omdat ik hem volgens haar had afgepakt. Ik negeerde de ruzie en die meid en kreeg mijn aller eerste relatie. Niet dat het veel voorstelde want het was gewoon een kinderrelatie net zoals vrienden tegen elkaar doen. Maar doordat ik met hem had voelde ik me veilig, ik kreeg steun van hem en hij hielp me tegen die jongens op te gaan. Het pesten was dus eindelijk even gestopt.
Na een maand ging het uit en merkte de pesters dat en ging het pesten weer door. Dit keer erger. De sloegen me in elkaar, ze trokken aan mijn haren, ze sloopte dingen die me dierbaar waren, ze wachtte me 's ochtends tot 's avonds op zodat ze me konden uitlachen en slaan en schoppen. Ofterwijl er stond weer een pijnlijke periode te wachtten.
(Nogmaals, hoe ik gepest ben is voor jullie misschien niet heftig als bij andere maar het was voor mijzelf op die leeftijd pijnlijk).
JE LEEST
The Story Of Me
Aktuelle LiteraturEem verhaal over mijn leven, mijn verleden, mijn ontdekkingen en hoe ik met deze dingen omging.