kenal untuk cinta

49 3 0
                                    

Nabi Muhammad Saw bin abdullah bin Abdul Muthalib bin Hasyim Bin Abdul Manaf Bin Qushai .

Nasab nabi Muhammad brsmbung tau dgn Nabi Ismail bin nabi Ibrahim .

Sape yang ingat kisah nabi Ismail dgn Bpknya Nabi Ibrahim ??? Angkat tangan
Hebat . nahh saya bagi hadiah ❤
Usrah Kali niyh saya nak bercerita tntg kelahiran dan seterusnya perkembangan awal kehidupan Nabi Saw .

Hish hish sudah² la ingat tarikh lahir artis tu. Huhu. siap tau lagi nurse yang sambut time artis tu lahir. haha.

Rasulullah dilahirkan di Makkah pada hari isnin ,12 Rabiulawal, tahun Gajah . sape tau lagu tu mohla nyanyi makin syg . .

Ketika melahirkan rasulullah ,ibunya Aminah binti Wahab dikatakan tidak berasa sakit. Walau bagaimanapun ,sebahagian ulama mengatakan ibunya berasa sakit sedikit pada awal proses kelahirannya.

Ketika dilahirkan ,baginda dikatakan menggenggam jari² tgnnya sambil jari telunjuk nya menunjukkan isyarat tauhid.

Wahh comel. K gais tutup mulut tu sikit. Haahaa

Pada malam kelahiran Rasulullah ,berlaku beberapa peristiwa ajaib dan aneh .

Antaranya ,:
❤berhala ² runtuh
❤cahaya trg muncul bersama kelahiranya yg dpt menerangi istana di negeri Syam. *Syria ,lubnan,Jordan dan palestin
❤istana Kaisar (raja ROM) bergoncang yg menybbkn tiang² besarnya jatuh.
❤Api yg disembah org Majusi diParsi padam serta merta sdgkn ia tdk prnh trpdm sejak lebih 1000 tahun .
❤Air tasik sawat mnjadi surut.

Next chapter ,insya Allah cter tntg Bidan Nabi Muhammad Saw.

infiniti cintaWhere stories live. Discover now