part 3

213 18 1
                                    

Part 3

"Jun!are you kidding me?street food?" Kata eunha dengan mulut ternganga nya."yes.street food.kenapa?"tanya jun."no.i thought that orang macam awak tak makan street food.yelah awak kan orang kaya.kalau makan mesti nak yang mahal" kata eunha."orang kaya ke orang miskin ke,kita ni manusia juga.berpijak di bumi yang nyata ni.jadi apa salahnya saya makan makanan macmni.dah jom!" Ajak jun menarik tangan eunha untuk masuk ke street food itu.

"Ahjumma,deobokki dua" kata jun pada mak cik di kedai itu..di street food tuh memang banyak makanan.sekali tengok rambang mata.ahjumma tadi menghulurkan dua cawan deobokki.mereka mengambilnya dan makan."wah,sedapnya" kata eunha.jun hanya tersenyum dan terus menikmati makanan itu.

"Next?" Tanya jun."emmm,bibimbap?" Kata eunha."keoll.jom" kata jun.mereka pergi ke kedai makanan bibimbap."ahjumma,bibimbap satu" kata jun."satu?" Tanya eunha."bibimbap kat sini mangkuk dia besar.kalau awak makan sorang satu takkan habis."kata jun sudah arif dengan tempat itu.eunha mengangguk seperti belatuk."nah" hulur ahjumma."kamsamida"ucap jun lalu megambil bibimbap tersebut.

"Betullah..besarnya" kata eunha.mangkuk itu seperti periuk yang mereka buat stu.besar.mereka menikmati bibimbap itu dengan senang hati."harini kita makan puas puas,baru syok" kata jun menyuap bibimbap."gemuklah saya nanti." Kata eunha."awak gemuk nanti saya kuruskan" kata jun tergelak.eunha juga mengekek gelak.

"Next?" Tanya eunha."kimbap!" Kata jun pantas menarik tangan eunha.tiba sahaja di kedai kimbap merekA order 2 kimbap roll."kimbap ni yang paling sedap dekat street ni.slalu kalau saya datang,saya beli ni.mesti!" Kata jun."nah,jun" kata ahjumma menghulurkan dua kimbap yg sudah dipotong."gomawo ahjumma." Kata jun."saya pelanggan tetap sini.ahjumma ni dh kenal dah saya" kata jun tersenyum.eunha mengangguk dan memakan kimbap itu.

"Uwahhh!memang street food nih paling daebak lah." Kata eunha mengangkat ibu jari kedua dua belah tangannya."kan.saya suka datang sini.nanti awak bawaklah kawan2 awak" kata jun.mereka menikmati sehingga habis kimbap tersebut.sebelum mereka pergi ahjumma tadi,memberi 4 kimbap yang dah dipotong untuk dibawa pulang.free of charge.

"Next?" Tanya jun."lagi?" Eunha bertanya."emm,okay jom makan pork cutlet." Kata jun menarik eunha lagi."ahjumma satu" kata jun."kat sini pork cutlet dia besar then dia bagi dua." Terang jun..tepat waktu itu makanan mereka dihulur.eunha tidak terkata."mesti mahal kan" kata eunha."ani.awak tengok menu tu.satu ni 4 won.murah sangat" kata jun.sedang mereka menikmati makanan itu,"kita nak beli apa untuk dyeorang?" Tanya eunha."hemmm,chicken?" Kata jun memberi pendapat."beers?keoll~" kata eunha.

"Awak pon minum beers?" Tanya jun."yelah.kita dh 18 tahun okay.berhak tau"kata eunha.jun sudah ketawa."okay i think ini last place kita kena pegi." Kata jun."apa?" Tanya eunha."tempat ni memang perlu dikunjung kalau datang street food" kata jun memberi clue."fish cake" jawab eunha."betul!jom" kata jun.dan mereka pergi ke tempat terakhir itu.

---

Joshua yang keseorangan petang itu,pergi membeli buku  yang berdekatan dengan sekolah mereka.

Banyak sudah buku yang dipegang tapi satu pon tidak menarik perhatiannya..fikirannya keluar dari otaknya..entah apa yang fikirkan tidak tahu.selepas bosan berada di dalam kedai itu.dia keluar untuk ke hangang river.

---

Hangang river

"Awak memang suka makan dekat street food ya?" Tanya eunha."omma appa saya suka bawa saya pergi situ.jadi saya lebih suka makan street food dari restoran mahal.bukan sebab mahal murah.tapi saya lebih suka makanan tradisional kita dari makanan western" jawab jun.eunha mengangguk tanda faham.."macam mana awak boleh transfer kat sekolah sero tu?" Tanya jun.

"Sebab pencapaian saya dalam akademik bagus.jadi mereka hantar saya pegi sekolah yang berpendidikan tinggi.dulu saya kat sekolah sana ranking one tau" kata eunha."oo,budak pandailah nih"kata jun menolak bahu eunha dengan bahunya."mestilah.dan saya akan kalahkan joshua" kata eunha."hemmm,saya rasa awak tak boleh tandingi dia" kata jun."kenapa pula?" Tanya eunha."joshua tu memang pandai gegila tau.kalau awak nak kalahkan dia impossible.at least,nombor 2." Kata jun.

[seventeen fanfics]cheer up!Where stories live. Discover now