9.

183 24 5
                                    

Ik schrik wakker van gehuil, meteen denk ik aan Liv. Ohja, flesje klaarmaken. Op m'n mobiel zie ik dat het half 4 in de nacht is. Normaal kom ik net thuis van het stappen. Zo geluidloos mogelijk probeer ik uit bed te stappen. Het lampje op de gang klik ik aan en pak Liv uit haar wiegje. 'Zullen we meteen maar 1 ding afspreken, dat je dit niet elke nacht gaat doen?' Met haar in m'n armen loop ik de trap af, geluidloos lukt niet meer want daar zorgt Liv wel voor. Net zoals Femke me vanmiddag heeft uitgelegd maak ik het flesje klaar en ga ik met haar op de bank zitten. Bijna zelf weer in slaapvallend hoor ik ineens voetstappen achter me, van schrik kijk ik om maar zie ik gelukkig Samuel staan. 'Sorry.. ik wilde je niet laten schrikken' 'Pfff... ' In only z'n boxer komt hij naast me zitten 'Heb ik je wakker gemaakt?' 'Jij niet..' lacht ie als ie richting van Liv knikt. 'Tja... heb er net verteld dat ze dit niet elke nacht mag doen' Samuel knikt. 'Wat zie je er sexy uit btw' Sam schud z'n hoofd 'Nou, ik ben anders nog net een tikkeltje sexy hoor' M'n wangen voel ik blozen, snel kijk ik maar naar Liv, die heerlijk geniet van haar flesje. 'Heb jij al es?' breek ik het gesprek maar aan. Hoe moet ik dit aan Samuel gaan uitleggen? 'Seks bedoel je?' Verlegen knik ik 'Ja.. 1..' 'Jij?' M'n hoofd schud ik, misschien bedoelde hij dit wel helemaal niet 'Dat geeft toch niet?' M'n schouders haal ik op 'Ik wil je gewoon niet teleurstellen met dat ik niet durf..' 'Hé..' Samuel komt nog dichterij ons zitten 'We doen het zoals jij wil.. stap voor stap oké?' Ik knik, gelukkig is er toch nog iemand die me begrijpt. 'Volgens mij is ze wel voldaan'. Als een blok is Liv in slaap gevallen, tijd om lekker terug naar bed te gaan.

'Wat ben jij vroeg wakker zeg' Zijn stem maakt me blij, zelfs vlinder ontploffen in m'n buik. 'Baby huilt..' hoor ik Babette zeggen 'Psst, kom.. gaan we kijken' fluisterd zijn stem. De deur gaat dicht en langzaam draai ik me om. De kamer is indedaad leeg. M'n dekbed trek ik omhoog en kruip er nog lekker onder. 'Nova?' Een kus voel ik op m'n wang. M'n ogen open ik en draai me om 'Hey..' 'Moet Babette naar voetbal? Dat zegt ze..' 'Fuck, ja dat is zo' Snel stap ik uit bed en ren ik naar Babette haar slaapkamer, pak haar voetbaltas achter haar bed vandaan en rop vanalles uit haar kledingkast. 'Uhum..' klinkt er uit de deuropening. 'Ze moet gaan Sam, dit is voor haar een uitlating van haar energie... en verdriet misschien' 'Dat snap ik ook wel.. maar..' 'Ze gaat!' Gefustreerd loop ik langs hem de trap af 'Babette!! Kom, we gaan zo naar voetbal!' Ze komt joelend naar me toe gelopen. 'Wacht hier even ja, ik ga me omkleden' Snel loop ik de trap weer op, Samuel staat nog steeds op dezelfde plek. 'Noof.. Kom, ik ga wel' 'NEE, JIJ GAAT NIET!' Hij pakt me vast bij m'n pols en trekt m'n lichaam terug in z'n armen. 'Ssssst..' Boosheid, verdriet.. bangheid.. verschillende emoties komen in me omhoog. 'Papa.. Hij..' Ik durfde niet te denken, niet te denken aan hoe papa dit elke zaterdagochtend met Babette deed. Eerst samen croissantjes eten en daarna naar de voetbalwedstrijd. Als ze wonnen mocht ze een zakje met snoep uitzoeken, 'Zullen we samen gaan?' zegt Samuel als hij m'n tranen wegveegt. 'Maar Liv dan?' 'Die kan toch mee? Als we haar goed inpakken?' 'En als mensen ons nou zien?' 'Dat zien we dan wel weer.' Ik zucht en knik, Sam heeft gelijk. Dit gaat zo vaak voorkomen komende tijd. Samen kleden we ons om en zorg ik dat Babette nog een ontbijt krijgt. Als ik samen met Babette in de hal klaarsta, zien we Samuel met Liv in z'n armen. Mensen, ik kan jullie vertellen. Dat is pas het meest sexy ooit. 'Klaarvoor?' 'JOAAAAAAA' Gilt Babette door de hal. We lachen en Sam legt Olivia in de maxicosi.

Het voetbalveld ligt niet ver van ons huis, dus wandelen we er naartoe. Mijn vingers zijn verstrengeld met die van Sam en Babette loopt voor ons uit, met haar superschattige voetbalschoentjes. Soms mis ik het wel, maar is het voor m'n lichaam beter dat ik even rust neem. Dingen die ik Sam nog moet vertellen. Maar dat komt wel. 'Samuel! OMG SAAAAAM' Ik schrik me dood en draai me om, net als Sam zelf trouwens. 'Mogen we please een foto?' 3 meiden staan er, de ene kijkt me nog valser aan dan de ander. 'Ja, snel dan..' Hij draait zich om en gaat stuk voor stuk met ze op de foto. Oh dit hoort bij die boyband? 'Is dat je nieuwe vriendin?' vraagt het ene meisje. Samuel knikt 'Yes, we moeten gaan! Doei dames' Verbijsterd blijven de meiden staan en lopen we verder. 'Tja, dit kan er dus gebeuren..' 'Haha, superster!' 


You + Me.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu