Part3

84 7 0
                                    

Bilik Jungkook.
Selapas menukar pakaian Jungkook duduk di hujung katilnya.Dia terpandang akan gambar mereka bertujuh terletak elok di atas meja belajarnya lalu dia mengambil dan membelek gambar itu.Jungkook termenung sendirian.Fikirannya melayang ke masa lalu.Saat-saat indah mereka bersama mula bermain di fikiranya.Keakraban mereka bertujuh jelas terpancar.
FLASHBACK
'Dengar sini semua,hari ni kita nak pegiii....',kata Jin membuat semua orang tertanya-tanya.'Pergi mana hyung',tanya Jungkook menyampuk.'Cepatlaa bagitahu hyung',kata V tidak sabar. 'Ishhh,sabarla',balas Rap Monster. 'Jeng!!Jeng!!Jeng!!',Jimin membuat rentak suspens.'Jeju Island!!',jerit Jin. 'Yeayyy!!!'semua bersorak gembira. Mereka semua cepat-cepat bersiap ke Jeju Island.Sepanjang perjalanan, mereka memasang lagu dan menyayi bersama dengan riang.
Tiba di Jeju Island.
'Yeayyyy!!!,kita dah sampai',kata V riang. Dalam keadaan teruja,mereka semua kecuali Rap Monster yang menjadi pemandu, meluru keluar dan terus berlari menuju ke pantai.'Woi,tunggu aku',kata Rap Monster geram ditinggalkan seorang diri.Mereka bermain-main air sehingga baju mereka basah lencun.'Nah,ambik kau',V memercikkan air ke arah Jungkook.Jungkook membalas balik. Yang lain mengikut perbuatan V. Mereka memercikkan air dan menolak satu sama lain sehingga semua jatuh ke dalam air.Rap Monster hanya memerhatikan mereka dari jauh dan duduk berehat di atas tikar yang telah dibentangnya di bawah pokok yang rendang.Tiba-tiba mereka berenam meluru ke arah Rap Monster dan mengangkatnya menuju ke arah laut. 'Kenapa korang angkat aku ni',Rap Monster terkejut dan mengelabah. Mereka mengendahkannya lalu mencampak Rap Monster kedalam air.'Aaaaa',Rap Monster menjerit dan meronta-ronta.'HAHAAHAA',mereka semua mentertawakan Rap Monster lalu melarikan diri darinya.'Siap korang aku kerjakan',kata Rap Monster terus bangun dan mengejar mereka.

'Knock!!Knock!!Knock',ketukan yang bertalu-talu menyedarkan Jungkook dari lamunan yang panjang. 'Kookie,turun makan hyung dah masak dah',panggil Jin dari luar.'Ye,kejap lagi kookie turun', jawab Jungkook lalu meletakkan semula gambar tersebut.

The Most Beautiful Moment In LifeWhere stories live. Discover now