Toen James op zaterdag ochtend samen met de wankelende Sirius en de energieke Peter Zweinsveld betrad, liepen ze uit automatisme meteen in de richting van Zonko's. 'Maar jongens, om 1 uur ben ik weg, dat weten jullie.' zegt James. Sirius kijkt hem aan met een veelzeggende blik. James lacht. 'PRANKS.' schreeuwen de drie tegelijk. Remus was nog te zwak. Samen rennen ze Zonko's binnen. Sirius loopt linea recta naar de bommen; mestbommen, vuurwerkbommen, en ook, nieuwe collectie volgens de eigenaar van Zonko's, stinkbommen. Sirius rekent de drie onderdelen af en gaat weer naar het volgende gedeelte van de winkel. De winkel is ingedeeld in verschillende gedeeltes met spullen; en de jongens verdelen zich altijd en zodra ze iets hebben afgerond stoppen ze het in een grote tas. James stopt er een dradenstelsel in, waarschijnlijk onzichtbare zodat vele mensen erover struikelen. Als ze even later met een volle tas vol prankspullen naar buiten lopen, krijgt James dorst en samen lopen ze naar de Drie Bezemstelen. 'Hoe laat is het, Sirius?' vraagt James. '12 uur.' antwoordt Sirius een beetje onduidelijk, terwijl hij een beetje boterbier achterover giet. Even later lopen ze met 3 grote zakken snoep Zacharinus uit. 'Ik breng alle prankspullen wel naar onze slaapzaal. Ik moet namelijk ook even schone kleren aan doen.' zegt James wijzend op zijn vieze kleren. Sirius begint te lachen. 'En, als je Lily ziet, zeg dan dat ik iets later ben en leg het uit. Peter, doe jij dit maar, Sirius vertrouw ik niet.' Sirius kijkt hem vervolgens quasi-verontwaardigd aan en zegt daarna: 'James wordt serieus nu..' James geeft hem een klap en loopt daarna weer terug richting Zweinstein.
Lily kijkt Lies aan. 'Make-up hoef ik niet! Volgens mij vindt hij dat ook helemaal niet mooi.' Lies lacht.
'Jawel.' Lily schudt. 'Hij vindt me mooi zoals ik ben. En ik vind hem leuk zoals hij is. Dus ik hoop dat hij niet te veel zichzelf verandert, want het enige dat ik doe is een mooie jurk aan, meer niet. En ik moet nu gaan.' Lily trekt snel haar mooiste jurk uit de kast, trekt hem vlug aan en loopt naar buiten. Vilder laat haar door en Lily loopt naar Zweinsveld.Als Lily daar is komt ze Sirius tegen. 'Hoi Sirius, waar is James?' vraagt ze.
'Die moest even nieuwe kleren halen. Ik had hem in een plas gegooid.' Ze kon echter geen lachje onderdrukken. 'En hij brengt alle snoep en prankspullen terug.' Lily kijkt even in de ogen van Sirius en weet dat hij niet liegt. 'Kijk eens achter je.' zegt Peter daarna. 'BOE.' zegt James. Lily schrikt. 'JAMES!' Ze lachen alle drie en Lily lacht daarna maar mee. Ze ziet de lol er ook wel van in. 'Sirius, Peter.' zegt James, en voor ze het weet zijn de twee weg. 'Had je een plan?' vraagt ze aan James.
'Nah. Heb je een speciale plek waar jij heen wil?' vraagt hij daarna. 'Ik weet niet hoe het heet, maar het zit ergens achterin Zweinsveld. Ik vind het daar wel gezellig.' zegt ze na lang nadenken.
'Oh, ik weet al welke je bedoeld. Bedoel je De Zweinsstaart?'
'Nee. Die andere.'
'O, De Twee toverstokken.' Lily knikt. Samen lopen ze naar het cafeetje.Zodra James de zware deur van het café opent, bedwelmt een sterke geur van lekker eten en lekker drinken hen. Lily loopt naar de man toe, waarop de man hen een tafel aanreikt. 'Bedankt.' zegt James. Na een tijdje komt de man langs met boterbier. James kijkt hem een beetje verbaasd aan; dit hadden ze immers niet besteld. De man glimlacht naar hen. 'Standaard hier. Van de zaak.' James lacht. 'Leuk zaakje hier.' Lily lacht. 'Wanneer moeten wij eigenlijk weer patrouilleren? Ik bedoel, dat soort dingen weet jij!' voegt hij eraan toe, na een spottende glimlach van Lily.
'Over twee weken geloof ik.' James knikt. 'Wist ik wel.' Lily lacht. 'Echt niet.'
'Echt wel.'
'Echt niet.' Opeens barsten ze samen in lachen uit.
'Nooit gedacht dat ik het zo gezellig zou hebben met je.' zei Lily daarna.
'Ik ben ook wel aardig hoor.' Lily kijkt hem weer afkeurend aan.
James lacht en kijkt dan omhoog, de man stond voor hun neus en wilde blijkbaar weten wat ze wilden eten.
'Doe mij maar een biefstukje.. Met rosbief alsjeblieft.' voegt James er daarna aan toe.
'En voor mij alsjeblieft een salade.'
'Kom op Lily.' zegt James.
'Oké oké, doe mij maar een pasta met veel kruiden. En een salade.' voegt ze er aan toe waarna James en Lily beiden opnieuw in lachen uitbarsten.
JE LEEST
Forever
FanfictionLily en James zijn afgestudeerd aan Zweinstein. Samen kopen ze een huis in Goderic's Eind, waar ze in de Halvemaanstraat gaan wonen. Samen met de Marauders en Frank en Lies, en soms ook de Wemels, halen ze herinneringen op. En als Harry wordt gebore...