Let's go to the beach

3K 37 0
                                    

Jeg satt kamraet mitt på plass og satt meg forran det og begynnte å spille grepene til sangen as long as you love me av Justin Bieber. ''As long as you love me, we're under pressure, seven billion people in this world trying to fit in'', fingrene mine gled nedover strengene på gitaren, mens leppene mine slapp ut teksten. ''As long as you lo-lo-lo-lo-lo love me.'' Med en gang jeg var fedig med å spille inn videoen la jeg den inn på pcen og lastet den opp på youtube.

Hei, mitt navn er Kelsey Jones, jeg er 17 år og bor i California. Jeg lever for synging, drømmen min er å bli kjent sanger, og bli oppdaget påsamme måte som Justin Bieber, men jeg vet det ikke kommer til å skje. Foreldrene mine er skilte seg når jeg var 13 år, og ett år senere døde faren min, men det får du sikkert høre mer om senere, så nå bor fortsatt jeg hos mamma, men om en uke flytter jeg til Los Angeles for å bo alene, noe jeg nesten ikke kan vente til, for jeg er så lei av å ikke ha et eget sted, gjøre som jeg vil og ha det som jeg vil!

***

"Er det mye igjen?" spurte mamma og ga meg en tum pappeske jeg kunne legge litt ting som jeg skulle ha med meg til LA i. ''Nei, ikke så mye," sa jeg og så på henne. "Vil du hjelpe meg?" jeg så på henne med et søtt valpe blikk. Ok, jeg er ganske sikker på at jeg ikke så ut som en søt valp nå, jeg så heller ut som et troll. Mamma begynnte å le. "Jeg kan vel det," sa henne og smilte. "Du er best!"

Vi hadde brukt de siste dagene på å pakke ned alle tingene mine, nå var de på vei til LA med en stor lastebil. ''Er du klar til å dra?'' spurte mamma. I dag skjedde det, jeg skulle endelig flytte inn i leiligheten min i LA. Den nye leiligheten min er ikke så langt unna mamma, bare en time med bil. Jeg hadde ikke hjerte til å flytte lenger bort fra henne. "Jeg er klar!" sa jeg og smilte fra øre til øre. "Da drar vi da!" Mamma skulle bli med meg til leiligheten og hjelpe meg med og fikse den. Jeg plukket opp veska mi og tok opp bil nøklene mine. Vi satte oss inn i bilen og begynte den timeslange turen mot det nye hjemmet mitt.

Jeg parkerte bilen på gårdsplassen forran den nye leiligheten min. Tenk det, nå var den rett forran meg! Jeg gikk ut av bilen og så på omgivelsene rundt. Leiligheten min lå rett ved en strand. Jeg gikk bort til døren og presset nøkkelen inn i nøkkel hullet og låste opp døren. Dette var starten på mitt nye liv i LA.

***

Jeg hadde nå bodd i LA i over to uker, jeg elsket å bo her jeg hadde allerede fått mange nye venner og holdt på å få meg jobb på forever 21. Jeg gikk inn på badet og skiftet til bikini, så tok jeg et glass og fylte det med vann og isbiter, før jeg gikk og la meg i solsenga ute på verandaen min. ''Hallo?'' hørte jeg plutselig en stemme si, jeg kjente igjen stemmen. Det var den nye venninnen min Ali. ''Ute på verandaen!'' ropte jeg. Plutselig stakk det et hode ut av døra. ''Hei,'' sa jeg og smilte. ''Hey, ligger du her? Jeg gikk inn for å skremme deg jeg, men der var du ikke..'' Jeg lo en kort latter.

''Blir du med ned på stranda?'' spurte hun. ''Åh, men det er jo så langt å gå!'' sa jeg og så ned på stranden som lå kanskje 100 meter unna. ''Jeg kan bære deg hvis du blir for sliten,'' sa Ali og blunket. "Okey, da går det bra!'' Vi lo litt begge to. Jeg reiste meg og gikk inn. "Hva skal jeg ta med da? Håndkle bare?" sa jeg. "Du burde kanskje ta med noe mer sånn i tilfelle, siden du ikke orker og gå 100 meter,'' Ali lo litt av seg selv. "Morsom," sa jeg. "That's just how I am!" sa hun stolt. "Haha ja! Men du kan jo bære meg hjem hvis jeg skal hente noe, det sa du i sta tenk!" sa jeg og smilte. Vi begge begynte å le igjen. "BRB" ropte jeg og løp inn på rommet mitt og fant en strandveske som jeg la et håndkle, solkrem, en flaske med vann, lommeboka mi og den knuste iPhone4en min nedi. "Ferdig?" spurte Ali. "Ja!" sa jeg og skulle til å ta på meg flipfloppene mine, "Nei foresten" fortsatte jeg og løp inn til kjøkkenet. "Sjokolade, eller foresten, den smelter, og dessuten så er jeg sunn og spiser ikke godteri." Ali ristet på hodet mens hun lo litt. "Okey klar" sa jeg og gikk ut døren og låste den etter oss, så gikk vi ned til stranden.

As Long As You Love Me (JB Norsk)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt