"Buna nasıl cüret ettim aklım almıyor. Ya nasıl bir dakika bile düşünmeden tercihlerimin hepsini diyetisyenlik yaptım. Salağım işte bari araya birkaç hukuk koysaydım. Off Merve yardım et. Akşam bu kağıtla babamın karşısına nasıl çıkacağım."
"Pişman mısın Zümrüt?"
"Sen beni dinlemiyor musun? Tercihlerimde hukuk yok diyorum. Babam hukuk istiyor babam hukuk isteyince annem de hukuk istiyor diyorum. Bu kağıtta tek bir hukuk tercihi yok tekrardan diyorum. Tabi ki pişmanım; eşekler gibi, diz boyu pişmanlık akıyor üzerimden. Ecel teri olarak da isimlendirebilirim aslında. Offff"
"O kağıdı bana verir misin?" elimdeki tercih kağıdını ona doğru uzattım. İlk tercihimden son tercihime kadar sesli bir şekilde okumaya başlayınca ellerimle yüzümü kapadım.
1- MARMARA UNV. BESLENME VE DIYETETIK
2-İSTANBUL BİLGİ UNV. BESLENME VE DIYETETIK
3-ISTANBUL MEDIPOL UNV.BESLENME VE DIYETETIK
4-İSTANBUL BİLİM UNV. BESLENME VE DIYETETIK
5-OKAN UNV. BESLENME VE DIYETETIK
6-HACETTEPE UNV. BESLENME VE DIYETETIK
7-SELÇUK UNV. BESLENME VE DIYETETIK
8-YEDİTEPE UNV. BESLENME VE DIYETETIK
9-ANKARA UNV. BESLENME VE DIYETETIK
:
:
30-YENİ YÜZYIL UNV. BESLENME VE DIYETETIK"Morelini bozmak gibi olmasın ama Marmara üniversitesi tutmazsa boku yedin. Hayır tüm tercihlerini diyetisyenlikten yana kullanma salaklığını geçtim çok zenginmiş gibi bir de hepsini özel seçmişsin. Cidden malsın sen ya."
"Off tam iki saat önceye back back back tıklasam zamanı geriye alamıyor muyum?"
"Yapmışsın yapacağını Zümrüt."
"Peki ya zaman geriye aksın diye bağırsam."
"Yeter Zümrüt. İstediğin bu kağıdın yok olması değil mi?"
"O da yeterli olur diye düşünüyorum."
"Şimdi beni izle." demesiyle kağıdı parçalara ayırması bunun sonucunda da gözlerimin büyümesi bir olmuştu.
"Merveee Allah seni bildiği gibi yapsın. Bu muydu yok etmekten kastettiğin?"
"Bilirsin yaratmak ve yok etmek Allah'a mahsuzdur ben sadece fiziksel olarak ayrıştırdım."
************************************
Merve gideli on beş dakika geçmiş, akşam ölme ihtimalime karşı en sevdiğim pijamalarımı giyinmiş, odanın içerisinde bir o yana bir bu yana turlayarak ablamı bekliyordum. Hemde daha gelmesine bir saat olduğunu bilmeme rağmen. Vücudumda dolanan adrenalin sayısı artmış bana hayatımda hiç heyecanlı olaylar yok dediğim günleri hatırlatıyordu. Adrenalinin aklımdan kalbime doğru hareketi, iliklerime kadar titrememe neden oluyordu.Önümde sağa sola sallanan el karşısında ifadesiz bir şekilde ablamın yüzüne baktım. Saatlerce yaptığım hatayı anlatmak isteyen tarafım yok olmuştu. Herşey o kadar saçma geliyordu ki. Ablamın verdiği fikirler yüzünden bu halde olduğumu hatırladıkça pişmanlık katsayım artıyordu.
"Tüm tercihlerimi diyetisyenlik yaptım. " bir anlık kurduğum cümle hem benim beklentimi karşılanmamış hemde ablamın fazlasıyla şaşırarak bana hayretle bakmasını sağlamıştı.
"Sanırım akşam sana ihtiyacım olacak." tüm parmaklarını olabildiğince yavaşlıkta çıtlatarak yanıma doğru yaklaştı.
"Desene olaylı bir akşam." yüzündeki sıcak gülümseme ile ben de ona içi boş bir gülümseme gönderdim.
"Sanırım hayat yüzleştirmek istiyor."
"Kim bilir. Pişman olma tamam mı? Babam ne derse desin asla pişman olma. Pişman olmayacağına söz verir misin?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZÜMRÜT
ChickLitHayatım ne kadar benimse onlarda hayatımı bölüşmeye çalışıyordu. Annem ve babam. Elimde sıralanmış her biri hukukdan yana seçilmiş universite isimleri ve benimde bunu seçen babama boş gözlerim doluydu. Hayatım ellerinde oynayacakları kadar basit de...