LIFE LIKE BUBBLE (PART 15)

2K 229 18
                                    

Pada akhir cuti sekolah. Jimin bercadang ingin berkelah di pantai. Jungkook dan Taehyung setuju dengan cadangan itu. Mereka bersiap² lalu pergi ke pantai. Setibanya di pantai mereka menyedut(?) udara segar selepas itu bermain di situ. Sedang mereka bermain kejar² Jungkook tiba² berhenti dihadapan kanak² yang bermain buih. Jimin dan Taehyung menghampirinya.

"Jungkook-ahh waeyo?" soal Jimin

"Buih tu" kata Jungkook sambil menunding jari ke arah kanak yang bermain buih itu

"Oh. Kamu nak juga ke buih tu?" soal Taehyung

"Aniyaa" kata Jungkook

"dah tu nak apa?" Jimin

"Bila Jungkook tengok buih tu. Buih tu macam Jungkook" kata Jungkook

"Apa yang kamu merepek ni?" kata Jimin

"Tak da apa². Kajja kita pergi makan. Jungkook lapar" kata Jungkook sambil menarik tangan Taehyung dan Jimin.

Mereka hanya menurut lalu pergi ke kedai makan. Jimin mengambil order di kaunter manakala yang lain tunggu di meja.

"Jungkook. Apa maksud kamu pasal buih tu?" soal Taehyung yang masih pelik

"Hyung nak tahu juga ke?" tanya Jungkook kembali

"Nae" jawab Taehyung

"Nanti hyung akan tahu apa maksudnya" kata Jungkook dengan senyuman

Taehyung hanya memandangnya pelik.

malam
Mereka baring di atas pasir sambil melihat bintang yang bercahaya di langit yang gelap itu. Cantik sangat sehingga membuatkan Jungkook menitiskan air mata.

"Jungkook sakit ke?" soal Taehyung

"Aniyaa. Jungkook cuma terharu sebab Jungkook dapat hyung macam Taehyung dan Jimin. Selama ni Jungkook sorang je" jelas Jungkook

Taehyung dan Jimin berasa sebak mendengarnya lalu mereka memeluk Jungkook dalam keadaan baring. Taehyung disebelah kanan Jungkook manakala Jimin disebelah kiri.

"Kami pon sama Jungkook" kata Jimin

"Kalau Jungkook dah takda jangan lupakan Jungkook ya" kata Jungkook

"Kami takkan lupakan kamu Jungkook" kata Taehyung lalu mengeratkan lagi pelukkan.

Mereka berkeadaan begitu sehingga dibuai mimpi tetapi tidak Jungkook. Jungkook perlahan² menghampiri poket seluarnya lalu mengambil sekeping kertas. Dia meletakkan kertas itu dalam genggaman Taehyung setelah itu dia tersenyum dan tidur.

Keesokan paginya

Taehyung dan Jimin bangun dari tidurnya manakala Jungkook hanya kaku. Jimin cuba mengejutkan Jungkook kerana kelihatan muka Jungkook pucat lesu.

"Jungkook ireona.." Jimin

Tiada tindak balas. Jimin dan Taehyung mula cuak lalu Jimin menggoncangkan sedikit badan Jungkook. Tetap sama. Jimin memegang pergelangan tangan Jungkook. Nadi Jungkook tiada.

"Tae..Taehyung-ahh" panggil Jimin lemah

"Wae?" Taehyung sudah mula risau

"Ju...Jungkook...dah..tak a...da" kata Jimin dengan menitiskan air mata.

Taehyung membulatkan matanya tidak percaya lalu menitiskan air mata juga. Taehyung merasakan ada sesuatu pada tangannya. Sehelai kertas yang telah berlipat lalu dia membuka kertas itu.

"Annyeong hyung² yang Jungkook sayangi. Kalau hyung baca surat ni bererti Jungkook dah tiada. Jungkook nak minta maaf sebab menyusahkan Taehyung dan Jimin hyung untuk jaga Jungkook. Tapi berterima kasih sangat sebab Jungkook gembira bila hyung² wujud dalam hidup Jungkook. Hyung nak tahu sangatkan kenapa Jungkook cakap yang buih tu macam Jungkookkan?--" belum habis lagi Taehyung membacanya Jimin menarik² tangannya.

"Kita kene pergi hospital sekarang!" kata Jimin

Taehyung menyimpan kertas itu lalu mengangkat Jungkook.

-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?

[C] Life Like Bubble || Jeon JungkookWhere stories live. Discover now