W Japonii, podobnie jak w Polsce, istnieje szereg przesądów oraz wskazówek jak powinniśmy się zachowywać oraz czego unikać. Oto kilka z nich:
4 i 9
Odpowiednik polskiej 13-tki. Wymowa numeru zbliżona jest do słowa oznaczającego śmierć- shi. Numer 9- (kyu) wymawiane często jako -ku ma znaczenie cierpienia.
pałeczki
Nie można gryźć, lizać, ani stukać o stół pałeczkami. Nie wolno wbijać pałeczek w ryż w miseczce, gdyż tak podaje się ostatni posiłek zmarłemu podczas jego pożegnania oraz nie wolno przekazywać sobie jedzenia z pałeczek na pałeczki, ponieważ tak przekazuje się wśród żałobników kości zmarłego po kremacji.
północ
Japończycy nigdy nie stawiają łóżka do spania głową zwróconą na północ, zwłoki zmarłego są w ten sposób ustawiane podczas czuwania przed pogrzebem. Nie umieszczają również drzwi i okien od płn.-wsch., aby uniemożliwić demonom wejście.
śmierć
Gdy mieszkaniec Japonii spotyka na swojej drodze karawan natychmiast wykonuje rękoma gest, jakby trzymał kciuki. Istnieje przesąd, iż jeżeli tego nie zrobi jego rodzice umrą. Również nie jest dobrze widziane obcinać paznokcie w nocy- co może być oznaką tego, że nie będziesz przy rodzicach w chwili ich śmierci. Osoba, która brała udział w pogrzebie powinna przed wejściem do swojego domu oczyścić się solą- nasypać przez siebie.
Inne:
Jeżeli w kubeczku zielonej herbaty jest listek, który stoi pionowo to zapowiada on nadchodzące szczęście.Jeżeli swędzie Ciebie prawe ucho- dostaniesz dobrą wiadomość.Jeżeli kichasz- ktoś o tobie plotkuje.Zbite lustro- 7 lat nieszczęścia.Jeżeli kot "myje się" oznacza to, iż będzie padał deszcz.Nie wolno zabijać pająka rano- przyniesie szczęście, wolno za to wieczorem- przynosi pecha.
CZYTASZ
Moja Mała Japonia
AcakOhayo mina! To opowiadanie będzie całkowicie poświęcone Japonii. Kraj kwitnącej wiśni jest jednym z najpiękniejszych a ja pokażę wam dlaczego. Zainteresowani ciekawostkami o Japoni? To zapraszam do mnie ;)