Pana in momentul de fata, nimeni nu a produs o dovada incontestabila si general acceptata a faptului ca nu suntem singuri in Univers. De aceea, a crede sau a nu crede in existenta extraterestrilor este, in cele din urma, o optiune personala, care tine de nivelul de educatie, de imaginatia si de entuziasmul fiecaruia dintre noi. Nu vom incerca sa va schimbam convingerile. Nu intr-un mod radical.
In anii '70, Ministerul Apararii din Regatul Unit a negat ca ar fi fost vorba despre o farfurie zburatoare, insa in dosarul sau privind cazul din 1970 se gaseau patru confirmari ale acesteia, trei venite de la radare militare si unul de la radarul unui aeroport civil. Recent, dupa ce a facut public dosarul, institutia cu pricina a dat un comunicat in care declara ca, desi nu poate confirma daca OZN-ul din 1970 era sau nu o nava extraterestra, este "totally open-minded" in ceea ce priveste posibilitatea existentei vietii extraterestre. (Un elegant mod de a spune: Da, dar nu putem dezvalui mai mult.)
Desi ministerul britanic nu este primul care ia in serios existenta vietii extraterestre(guvernele din Franta, Belgia, Rusia, Brazilia, Mexic si Argentinia au avut, de mai multe ori, luari de pozitii in privinta OZN-urilor), totusi aceasta a fost prima confirmare oficiala a faptului ca farfuriile zburatoare ar putea fi mai mult decat niste simple fabulatii.
Aviatorul John Lear declara, în anii 80, ca detine informatii ca guvernul SUA "a vândut rasa umana unor extraterestri care ne vor raul". Lear, fiu al unui faimos inventator si constructor de avioane, a zburat cu peste 160 de tipuri de avioane, a participat la mai multe misiuni CIA, a doborât de repetate ori recorduri de viteza si era singurul pilot din lume care detinea toate tipurile de certificate de zbor eliberate de Federal Aviation Administration. El sustinea ca în laboratoarele subpamantene multietajate de la Dulce, din nordul statului New Mexico, dar si în alte baze, se afla mii de extraterestri, care efectueaza experimente sinistre pe oameni si pe animale, între care "crearea unor mutanti sau hibrizi între fiinte umane si extraterestre". Tot acolo ar trai conform lui Lear, un mare numar de specialisti pamanteni, "închisi probabil pentru totdeauna" (conform spuselor aviatorului, în 1979, la baza Dulce ar fi izbucnit chiar o revolta, inabusita in sange).
Conform declaratiilor aviatorului, între 1979 si 1983, grupul MJ-12 a început sa regrete colaborarea cu extraterestrii, dar era prea tarziu. Rapirile erau mult mai numeroase decat se convenise, în schimb tehnologiile primite erau simple surogate, foarte departe de performantele vehiculelor si ale armelor de care dispuneau rasele din Univers. În consecinta, guvernantii ar fi luat decizia realizarii unor arme defensive, prin care pamântenii sa poata distruge navele venite din Cosmos. Acesta ar fi fost adevaratul mobil al programului Initiativa de Aparare Strategica „Razboiul Stelelor" ("interfata" programului fiind apararea contra rachetelor nucleare sovietice). Conform blogurilor si forumurilor adeptilor teoriei conspiratiei, în ultimii 50 de ani ar fi existat peste 300 de întâlniri cu caracter confidential între extraterestri si reprezentanti ai guvernului american.
Batranul astronaut american Edgar Mitchell, veteran al misiunii „Apollo 14", in varsta de 78 de ani, isi reia declaratia din 2014 : extraterestrii exista, guvernul SUA ascunde adevarul despre acestia, iar el a vazut documente secrete ce atesta existenta lor. Si astronautii rusi au vorbit despre existenta extraterestrilor. Nu e o surpriza ca astronautii americani sau rusi fac hotarati astfel de declaratii abia la batranete.
Multi astronauti au declarat acelasi lucru ca Mitchell, chiar si rusi, dar el a atras atentia, fiind mai cunoscut, fiind omul care a facut cea mai lunga plimbare pe Luna". Dupa 1989 si mai des in ultimii ani, mai multe institutii au inceput sa desecretizeze dosarele OZN, cum sunt cele din Marea Britanie si Franta, inclusiv Vaticanul, care a recunoscut in mod oficial posibilitatea ca forme de viata extraterestre sa existe in Univers, Potrivit cosmonautului roman Dumitru Prunariu, acest lucru se face treptat, tocmai pentru a pregati omenirea in vederea marii intalniri cu alte forme de viata. Presedintele ASFAN (Asociatia pentru Studiul Fenomenelor Aerospatiale Neidentificate), Ion Hobana, care a scris si o carte despre fenomenul Roswell, spune ca omenirea e destul de coapta pentru asta: „Ceea ce e mai greu e ca guvernele sa recunoasca dupa atata amar de vreme ca au omis adevarul, aducand si acte care sa le sustina minciuna, din motive pe care incep sa le inteleg. Observatia moderna a OZN-urilor incepe cu fenomenul Roswell, care a avut loc in 1947. Era sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial si inceputul Razboiului Rece".Multumesc ca ati citit acest capitol! Eu una cred in existenta extraterestrilor... Astept păreri :)