@lanadliyazar

295 33 33
                                    

Bu röportajımın "Bir Saniye; Aşk Çarptı" kitabının yazarı Lanadliyazar ile.

Okumayanlar için kitabınızı kısaca özetler misiniz?

Kitabım da her kitapta olduğu gibi bir baş karakterimiz var. Adı Buğlem. Buğlem Dizdar... Buğlem ailesiyle İzmir'in Karaburun sahil kasabasında yaşayan bir kızdı... Bir gün, Buğlem ailesiyle bir yere giderken düz yolda enteresan bir şekilde kaza yaşanıyor. Ve bu kazada Buğlem'in annesi ile babası hakkın rahmetine kavuşuyor. Geride Buğlem ile ablası kalıyor. Buğlem'in de geçmişden kalan psikolojik sorunları tekrar gün yüzüne çıkar. Tekrardan psikolojik ilaçları kullanmaya başlar. O sırada ablasına ne hikmetse artık İstanbul'dan, İstanbul'un en iyi şirketlerinden biri olan Taylandar şirketinden teklif geliyor. Ve Buğlem doğduğu büyüdüğü yerdenden koparılıp ablası birlikte İstanbul'a taşınıyor. Ve Tabii ki de İstanbul'da onu büyük sırlar, nefretler, intikamlar, düşmanlar ve kanlı bir gelecek bekliyordu.

Vay canına. Gerçekten çok güzel ve ayrıntılı özetlediniz. Peki sizi yazmaya iten şey neydi? Demek istediğim hangi olaydan sonra kitap yazmaya karar verdiniz?

Aslında kitap yazmak benim çok çok çok ufakken bir hayalimdi. Bir sebebi yoktu yani. Elimde bir kalem vardı ve ben o kalemin mürekkebin düğümünü çözüp kağıda aktardım... Lakin düşünüyorum da, yaşadığım şeyler mürekkebimin düğümünü çözdü sanırsam.

Sizce bir insan neden yazmalıdır?

Güzel bir soru aslında... Sanırsam zihninindeki hayal dünyası için yazmalı sanırsam... Ha, birde insanlık için yazmalı. Umutları için, hayalleri için, üzüntüleri için, gülüşleri için, yahut gözyaşları için yazmalı...

Eğer kitap yazmasaydınız duygularınızı ve düşüncelerinizi hangi sanatla veya nasıl ifade ederdiniz?

Beste yaparak, şarkı sözleri yazarak ifade ederdim

Kitabinizi yazarken örnek aldığınız bir yazar veya bir kişi oldu mu?

Aslında olmadı. Ben şarkılardan örnek alırım, ilham alırım

Ne yapmak size ilham verir?

Bazen boş boş masmavi gökyüzüne bakmak, bazende şarkılardaki huzur boşluğuna kendimi atmak

Siz yazarak neyi değiştirmek isterdiniz?

Bilmem... Bu soruyu kendime hiç sormadım aslında.

Anladım. Son olarak hikaye yazmak isteyenlere bir öneriniz var mı?

Tabii ki... Asla vazgeçmesinler; ve pes etmesinler. Sadece kendilerini mürekkeplerinin akışına bıraksınlar.

Benimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkürler. Çok keyifli bir röportajdı.

Rica ederim, ne demek.




Wattpad Yazarlarıyla RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin