Jag önskar att jag kommer till himmelen.
Tårarna rinner över när jag läser hans önskning och efter att betraktat hans lugna, sovande ansikte en stund begraver jag ansiktet i händerna och försöker att tysta min gråt så mycket som det går.
"O-Oscar?" Hans tunna röst fångar min uppmärksamhet och jag försöker förgäves att stryka undan tårarna som fortsätter att strila nerför mina kinder.
"Gråter du? Oscar älskling, varför gråter du?" Oron är uppenbar i hans sköra röst och jag lyfter upp papperet med hans önskning en bit så att han själv kan läsa texten.
"Åh, efter det här helvetet tycker j-jag att jag förtjänar att komma till h-himmelen" får han fram med en något skakig röst och allt jag gör är att skaka hysteriskt på huvudet och knyckla ihop papperet i min hand.
"Prata inte så Felix, d-du ska ingenstans okej?" Får jag fram med en rosslig röst där sorgen framstår tydligt i varje ord som yttras.
"Oscar" säger han lugnt men jag fortsätter att skaka på huvudet och han tystnar.
"Nej Felix n-nej, snälla s-säg inte så" snyftar jag fram med en skör röst och kryper ihop bredvid honom i den smala sjukhussängen. Idag är det hans arm som ligger runt min midja, mitt huvud som vilar mot hans bröstkorg där jag hör hans svaga hjärta och hans läppar mot min tinning. Idag är det han som tröstar mig.
"Sch Oscar, allt kommer att ordna sig" yttrar han lugnt i mitt öra och jag har aldrig fruktat en mening så mycket. För jag vet att det bara är en tom tröst, inte ens han tror på det.
"En sol?" Frågar han förvirrat när vi någon timme efteråt fortfarande ligger placerade i hans säng och jag fäst ännu en av de små berlockerna i hans armband.
"Jag vill att du likt solen fortsätter att vakna varje morgon och inte slocknar förrän den gör det" yttrar jag tyst och snart ligger hans läppar pressade mot mina och kyssen blandas med den salta smaken av mina tårar.
DU LIEST GERADE
Önskelista | Foscar xmas story
Fanfiction"Önska dig vad som helst Felix, jag fixar det" Han möter min blick och sänder mig ett litet leende. "Då får du också önska dig något" får han fram med en svag stämma och jag nickar och ler innan jag skriver ner min enda önskning. Jag önskar att F...