'Ahoj, moje meno je Silica Xeni. Pred mesiacom som mala 15. narodeniny. Chodím na Strednú Odbornú Matematickú Školu pre mladých vedcov a technikov do 3. ročníka. Možno sa čuduješ, že ako ja 15 ročná bábika môžem chodiť do 3. ročníka na strednej škole. Je to preto, lebo v našej dobe sa človek stáva sebestačným v 15 rokoch a dospelým sa stáva už v 17 rokoch jeho života.'
'Cŕnnn, cŕnnn,' ozval sa budík. Okamžite som vyskočila z postele a žmurkla som na budík. 'Nie, nie, nieee! Prídem neskoro do školy!' skríkla som. Rýchlo som sa obliekla a umyla. Chytila som tašku, zhrabla zo stola raňajky a bežala som na električku.
Vletela som do školy akurát na druhé zvonenie. Rýchlo som vbehla do šatne, prezula sa a už som brala schody po dvoch. Pred triedou som sa na chvíľu zastavila, nabrala som dych a zaklopala som na dvere. 'Vstúpte!' ozvalo sa z triedy. Ešte raz som sa nadýchla a otvorila som dvere.
'Slečna Silica Xeni, meškáte.' povedal pán profesor Sand. 'Veľmi sa ospravedlňujem, pán profesor, zaspala som a... boli zápchy.' ospravedlnila som sa a zaklamala som. 'Pán Sand, toto je vaša študentka?' opýtal sa vysoký neznámy muž, ktorý stál pred tabuľou a ktorého som zjavne prerušila uprostred nejakej reči. 'Áno, je. Prosím, sadnite si slečna Xeni.' prikázal mi profesor.Prikývla som a rýchlo som prešla k svojmu miestu a vyložila som si svoje zošity a učebnice. 'Čo sa tu deje?' spýtala som sa svojho najlepšieho kamaráta a spolusediaceho Sinna. 'Došli sem títo chlapi a pýtali sa nás, či sa nechceme zúčastniť na jednom experimente. Vieš toho, o ktorom je teraz tak veľa správ vo všetkých novinách a tak.' odpovedal mi Sinn potichu. 'Myslíš Experimenty?' opýtala som sa. 'Hej a teraz buď chvíľu ticho, chcem počuť, čo hovoria.' ukončil Sinna našu krátku debatu.Otočila som sa naspäť k tabuli a obzrela som si toho pána. Mal na sebe divný plášť, na ktorom sa skvel nápis - LEN PRE VAŠE DOBRO - ORGANIZÁCIA MLADÝCH VEDCOV. To je teda blbosť, pomyslela som si: no, čo už, každý má svoj osobný štýl, nemôžeme ho predsa odsudzovať za jeho nepodarené oblečenie.'A ako som povedal, zistilo sa, že najväčšiu šancu na prežitie zmeny DNA majú teenageri vo veku okolo 15 rokov. Teraz by sme vás poprosili, či by ste nám pri tomto pokuse nepomohli. Je nám jasné, že je to pre vás príliš veľký tlak, ale radi by sme vám pripomenuli, čo vás na konci tej cesty, po ktorej sa vydáte čaká. Budete mať schopnosti, o ktorých sa vám predtým ani nesnívalo. Takže si to dobre rozmyslite, či už odmietnete alebo prijmete, to všetko už záleží len na vás.' hovoril ten pán pred tabuľou a pán profesor Sand len prikyvoval. 'A čo za to dostaneme, ak budeme riskovať naše životy?' spýtal sa spolužiak, ktorý sedel v lavici za mnou. 'A čo také by si chcel dostať ešte okrem toho, že ak sa to podarí dostaneš superschopnosti?' spýtal sa ten pán posmešne. 'Ako myslíte, ale ja do toho nejdem.' odpovedal ten spolužiak. 'Ani ja!' ozvalo sa zozadu. 'Ani ja nejdem!' ozvalo sa z úst ďalšieho spolužiaka a už sa prekrikovala celá trieda, len ja a Sinn sme nič nepovedali. 'Čo si o tom myslíš?' spýtala som sa ho. 'Neviem, ale hoci sa trochu toho bojím, nechcem prepásť moju asi poslednú šancu na niečo takéto. Asi do toho pôjdem ale nechcem to podniknúť sám bez nejakej známej tváre. Pôjdeš?' opýtal sa ma Sinn s nádejou v hlase. 'Ja neviem, ale keď ideš ty a už ma aj tak pekne prosíš, možno by som mohla prehodnotiť moje rozhodnutie. Čo ty na to?' spýtala som sa ho s predstieraným nezáujmom. 'Ha ha ha. Veľmi vtipné madam,' nadurdil sa Sinn. 'Ale Sinn, miláčik, slovo madam sa nepoužíva už takmer 50 rokov a vieš, prečo? Lebo už asi na svete žiadnu ''madam'' nestretneš,' posmievala som sa mu a ešte zámerne som zdôraznila slovo miláčik ako to robí jeho mama a presne tak ako ho to najviac štve. 'Už mi nikdy nepovedz miláčik, rozumieš!?' zavrčal Sinn. 'Fajn, fajn, poďme sa prihlásiť na ten experiment skôr než to stihne niekto iný,' zmenila som tému. Sinn sa postavil a skríkol: 'Ticho! To si tu človek nemôže ani počuť jediného slova?' Potom si odkašľal a pokračoval: 'Tuto ja a moja kamarátka by sme sa chceli prihlásiť. Totiž chceli by sme to skúsiť.' Po tomto prehlásení nasledovalo zarazené ticho. Až po chvíle sa ho ten pán opovážil prerušiť: 'Tak to máme šťastie, že v tejto triede boli hneď až dve múdre deti, ktoré neotálali prihlásiť sa a podstúpiť tento experiment. Mohli by ste prísť sem dopredu, prosím?' Sinn a ja sme sa na seba pozreli a vstali sme. Keď sme prišli pred tabuľu ten pán si nás zvláštne premeral a potom podal Sinnovi ruku. Ten mu ju stisol a povedal: 'Teší ma.' 'Aj mňa teší, volám sa Tobias Welvor a som vedúcim tohto experimentu na našom území. Teraz ak dovolíte by som prešiel rovno k testom, či vôbec máte nejakú šancu na prežitie a ak máte, tak potom musíme zistiť aký druh experimentu na vás môžeme previesť, či jednotkový alebo dvojkový alebo tak, no veď viete ako to myslím,' povedal ten pán, vlastne Tobias. Sinn a ja sme len prikývli.
Zaviedli nás do miestnosti kde boli tie všelijaké hračky modernej doby. Tobias ukázal na jednu z nich a povedal: 'Prosím teraz sa dohodnite, ktorí z vás tam pôjde prvý.' Pozrela som sa na Sinna ale ten mi len pokynul hlavou. 'Pôjdem ja, ' ozvala som sa a dúfala som, že to znelo aspoň trochu odvážne. 'Tak poď,' pokynul mi Tobias a ja som si ľahla na ležadlo a on ma zasunul do toho zvláštneho prístroju. Keď som bola vnútri začala som sa okolo seba obzerať. Zrazu sa ozval ženský hlas: 'Prosím, ľahnite si na chrbát, hlavu si dajte tak, aby ste sa mohli pozerať do objektívu nad vami. Dobre teraz ste v správnej polohe. Prosím zavrite oči.' Poslúchla som ten hlas a čakala som. Zrazu som len cítila ako vysúvajú ležadlo z prístroja. Otvorila som oči a posadila som sa. Tobias, ktorý sedel pri nejakom počítači mi ukázal, že sa môžem postaviť a pokynul Sinnovi. Sinna si ľahol a Tobias ho zasunul. Chvíľu asi dve minúty sa nič nedialo a potom sa ležadlo zase vysunulo a Sinna sa postavil. Chvíľu sme čakali, kým sa k nám neobrátil Tobias, ktorý si pred tým niečo horlivo zapisoval do notesa a zároveň aj do počítača. 'Tak počujte,' otočil sa konečne k nám a ukázal nám, že sa máme posadiť: 'Testy ukázali, že máte predpoklady stať sa trojkovými-experimentmi. To znamená, že si môžete vybrať až tri rôzne zvieratá, od ktorých zoberieme vzorky DNA a vložíme ich do vašej vlastnej DNA. A teraz si to upresníme. Môžete si vybrať tri ľubovoľné zvieratá tak, že aspoň jedno z nich bude vedieť lietať, druhé bude môcť vydržať chvíľu pod vodou, tým myslím aspoň takú hodinu. Tretie je ľubovoľné ale len jedno z nich môže byť také, že veľmi jedovaté alebo veľmi smrtiace, dobre? Tak a teraz sa pustíme do vymýšľania!'
YOU ARE READING
Experimenty : Nová Éra
RandomSilica je študentkou na matematickej škole. Po dovŕšení jej 15 rokov v roku 2078 sa na Zemi vyvynula technológia pomocou, ktorej dokázalo ľudstvo meniť DNA. Vitajte v svete genetických mutantov - EXPERIMENTOV.