'' Jauh lamunan , dah sampai mana? Dapat reached Bumi Lisse , Netherlands tak ? ''
Cik WA cuba menyakat CK yang ntah kenapa takda ribut , petir , taufan , tornado ke apa tiba-tiba menjadi seorang yang bertipikal kan silent person-to be? Whoah. Mengejutkan .
Muka CK tidak beriak. Matanya masih galak mentela'ah zon yang suatu ketika dulu seakan zon keramat yang begitu ditakutnya. Bukan asbab hantu , jin ataupun jembalang!
Tapi ini sebab orang. Hah ? Orang ? Ok. Little bit weirdo kutt. tapi CK punya afraid-disorder memang dah paras tera dah. Payah habis nak bendung.
'' CK ? Are you okay dear ? '' berkerut dahi cik WA melihat sikap CK.
Rare sikit malam ni. Selalunya budak CK ni a little bit hyper kalau malam.
CK meluruskan kaki nya ke hadapan. Kepalanya di sandarkan pada bahu pintu.
'' Cik WA . You know what , kalau dulu . Aku rasa semacam aku adalah salah seorang perempuan yang paling gila tahap giga lah kalau dengar cerita pasal dia.. '' rendah saja suara CK .
Cik WA sudahpun menarik senyum tanpa perisa. Well , as a friend, yang sudah almost two years with CK , susah senang , happy nor sad , semua share sama , cik WA seakan dah faham apa maksud CK. She knows her friends feel right now . Dia merangkul kemas bahu CK dengan tangan kanannya . Cik WA hanya berdiam. For now, let her be. Biar CK luah semua rasa yang dia simpan sekarang.
'' Waullahi cik WA , for God sake. Aku rindu dia. This feeling sometimes become a burden to me . Buat aku siksa sampai satu level , aku terpaksa nangis untuk legakan hati aku. What a stupid feeling cik WA. '' Airmata CK sudahpun mengalir tanpa izin. Lemahnya hati aku ya Allah.
Cik WA mengesat airmata CK. Tahap paling kritikal bila dia cuba tenangkan orang yang tengah nangis . Sebab , connectivity cik WA too high. Silap hari bulan , dia pun ikut sama berlagu.
'' CK , listen here. Don't worry too much. I know this feeling often make you miserable. I can see that for sure , just believed in the power of du'a . if he mean to be with you in sya Allah never fade away. Who the one he loves , still the same as before i guess. It must be still you.. Sepanjang aku kenal dengan dia , aku tak pernah lagi dengar dia sebut mana-mana perempuan except you. Kau tak percaya kah pada qada' dan qadr Allah ? '' cik WA cuba meyakinkan. Walaupun bukan dia yang lalui rasa tu sekarang , but she knows very well.
Cik WA ada pengalaman kutt. Lagipun it can be said that pengalaman mereka hampir sama. Almost the same.
'' i just can't resist this feeling. Lagi parah tahap lemas dalam lautan pasifik sedalam 7 lapisan ni , aku boleh watcool je ?! Hati kering . Aku cuba dah pretend to be strong. Aku tak sangka effect dia macam ni sekali. '' CK masih melayan perasaannya.
Ya Allah. Kuatkan aku . Lupakan aku semua tentang dia ,
andai tiap ingatanku pada dia buat aku lupa pada Engkau ya Allah.
Cik WA menggenggam erat tangan CK. Hailah jiwa! Stop lah mendera perasaan kawan aku ni.
'' kau kan ada The other K , takkan kutt dia tak boleh jadi penawar luka kau. '' cik WA cuba menghidupkan suasana mereka berdua. It just too gloomy.
bunyi tawa CK yang mendatar di hujung halkum.
'' Ain't no reason dia jadi asbab aku nak happy! '' tambah CK sambil menjulingkan matanya.
***
'' CK , kau turun kelas ke hari ni ? '' Soalan cik AM betul-betul buat semacam CK nak hempap je dengan batu Steroid yang jatuh dari langit. CK mengangkat kening double-jerk.
'' Nahhh. I'm just wandering around , jalan-jalan pergi dating , lepak koper , flirting around with some other guys , kacau lecturer dalam office tu. ''
Serbia sarkastik CK menjawab.
Pandangannya dibuang jauh dari wajah cik AM yang tercungap tidak beriak. Sedikit mencuit hati !
Cik AM mencebik. Kasutnya disarungkan malas di kaki kanannya. Sekejap-sekejap hujung matanya menjeling CK yang sudah pecah ketawanya berdekah-dekah melihat respon cik AM. Silap hari , boleh kena sepak penalty ala-ala Lionel Messi ni kalau suka sangat buat orang menyampah!
CK menarik tangan Cik AM yang sudah selesai memakai kasutnya.
'' Halah , Chillex lah Cik AM. Nondamyeon ! Lagipun kau tu suka tanya soalan yang
Kau sendiri boleh fikir. '' gumam CK . Tali beg laptopnya di 'adjust' berkali-kali naik turun segala macam gaya dihentam. Tulah, semalam time free , tak pulak kau fikir nak jenguk-jenguk beg laptop kau ni ok ke tak.
''sudahlah kau. Aku gerak dulu. Bye! Hati-hati. '' cik AM mencebik. Balasannya pun sekadar acuh tak acuh. Orang sabah kata , this is what we called 'baccat!' . Amboih!
Deep sungguh gaya blah dia.
to be continued ...
YOU ARE READING
Quantum of Memories Aku. kau. Kita.
Teen FictionApa ada pada Quantum of Memories ? . ada AKU . KAU . KITA . Aku . Lebih pilih Vans steady cool banding Higheels walau seinci. Sometimes hot temper. Tapi 'aku' tidak tunjuk. lebih pilih berdiam. tapi bukan dendam. Sedikit nakal tapi bertempat. Baginy...