'' Something is not going well. '' gumam Chuey rendah. Matanya masih fokus kepada satu lembaran kertas yang dipegangnya.
'' Kenapa ? '' Zafaa yang perasan riak wajah Chuey segera bertanya.
'' Malam ni Red Carpet , and I'm dying confuse habis nak pilih outfit yang sesuai untuk night
ni. '' rungutnya . Habis lembaran kertas dibuang ke tepi.
Zafaa mengangkat kening double-jerk. '' Senang citer , pakai pyjamas je kau. ''
Jatuh rahang bawah Chuey mendengar balasan Zafaa. Itu suggestion ke atau criticize ?
'' hapa-hapa je lah. '' balasnya malas.
***
'' Syaff. John nak jumpa kau kat luar. ''
Terangkat kening Syaff mendengar . Apa pulak budak ni nak ?
Syaff merengus malas. Langkahnya diatur perlahan ke pintu . '' dari tadi ke dia tunggu ? ''
'' tatau lah. Alah , pergi lah. Kejap je pun. '' terang Syann
Syaff melangkah perlahan menuju pintu utama. Sekejap saja dipandangnya wajah John yang sudah menarik senyum manis lalu dibuangnya jauh menalah ke surau bersebelahan pintu utama.
Syaff menyilangkan tangannya. '' Hah , nak apa ? '' tanyanya datar.
Riak wajah John yang tadi mengukir senyum kini mencerun dalam. Ditatapnya lama wajah Syaff. Hailah Budak ni. Hemo je .. Hapa ingat aku tak touching ke kena layan macam tu ..
John berdehem . '' Takdalah . Malam nanti , kita ada Dinner dengan lecturer KSK ann . ''
Syaff masih berdiam.
'' Ada orang ambik tak ? '' John bertanya. Riak wajahnya sedikit serius. Langkah nya diambil menghampiri Syaff.
Syaff masih dengan pandangannya yang dibuang . Dia cuma menggeleng. Takdalah tu makna nya....
John sudah tersenyum . '' John ambil ? Boleh. ? '' tanya nya.
Mahu jatuh rahang Syaff mendengar. Payah dia menelan liur. Dikerutkan dahinya kehairanan. Apasal pulak mamat ni.. Since when baik ni... ? Selalunya paling menang lah sakat aku... Something betul lah dia ni ..
'' Syaff ? Dengar tak ni ? ''
Dengar. Tapi tatau nak jawab apa.
'' Tak payahlah John. Syaff ambik bas je. Taxi ke.... '' balasnya perlahan.
John pantas mengangkat tangannya membuat simbol pangkah .
'' Nope ! Hang tu perempuan. Karang apa-apa jadi , haru dibuatnya ! No more excuses. Syaff siap , lepas maghrib nanti John datang ambik. '' Balas John berkeras.
Kedengaran suara Syaff merengus kecil di sudut pintu utama.
'' Syaff.....'' John bersuara semacam memberi amaran.
'' Don't worry lah. Tak susahkan John pun. I'm okay. I just can't let you go alone.
I'm just.... ''
Perasaan apa ni !? Syaff berdebar menanti sambungan ayat John.
'' I'm just worried... About you... '' gumam John.
Berderau darah Syaff naik seluruh badan cecah hotak ! Terang-terangan sungguh mamat John ni ! Namun Syaff masih menarik muka selamba. Takut saja di perasan haru nya.
'' Hm. Okay. Thanks , John. '' balas Syaff mendatar .
'' First step to reach you..... Syaff... '' bisik hati John.
to be continued ...
YOU ARE READING
Quantum of Memories Aku. kau. Kita.
Teen FictionApa ada pada Quantum of Memories ? . ada AKU . KAU . KITA . Aku . Lebih pilih Vans steady cool banding Higheels walau seinci. Sometimes hot temper. Tapi 'aku' tidak tunjuk. lebih pilih berdiam. tapi bukan dendam. Sedikit nakal tapi bertempat. Baginy...