part 4 - Council Room !

9 0 0
                                    


'' Eh Prof , Cik AM , Chott mana ? Syann ? Ready . Kita ada rheasel pukul 2 petang ni . Don't ever break off the time rules guys , Sir Luffy kutt. Kang tak pasal-pasal naya kau orang. Jangan cakap hakak tak payung eh. '' Ujar Cik W.A kelam kabut mengurus persiapan untuk majlis Anugerah Apresiasi Siswa Siswi esok.

Muka Prof tidak beriak. Masih on lagi Sleep mode dia tu. Cik AM pun 2 kali lima.

Cik WA menghulur senarai nama Penerima Anugerah.

BAK , KSK , fuhh! Warisan turun-temurun power benoh hotak depa. Kalaulah Kolej ni ada Class for grade , Confirm lah 2 Course ni always top High dalam list class Grade.

WTP , AKK , HBP , HSK ...... tiba-tiba mata CK terhenti pada senarai nama HFD .

'' CK ? Dapat ? '' Prof bertanya sebaik melihat muka CK yang langsung tidak beriak.

CK menarik senyum segaris tawar tanpa perisa. Perlahan dia menggeleng.

'' Dari Awal Sem, sampai dah masuk sem 6 ni , memang tak pernah lagi aku pijak pentas

untuk akademik. Sakitnya tu disini! Dalam hati. '' CK berbisik dalam hati.

Prof menghampiri CK. Ditepuknya perlahan bahu sebelah kanan CK.

'' It's okay dear. Yang penting usaha tu yang mahal. Kita ada 2 sem lagi kan? Go grab for it! Takmahu lah cekiwa macam ni. Alahai! Lemah , lemah. '' Tambahnya sambil memicit-micit kepalanya ala-ala patient kena headache paras kubur kata mari. Berderkah ketawa CK melihat lakonan maut Prof.

Senarai nama itu kemudian beralih ke tangan Prof. Diperhatinya tiap nama dan kursus yang tertera. Matanya tersangkut pada satu nama. Pantas matanya fokus ke arah CK.

'' Apa ? '' tanya CK hairan.

'' Jodoh kau dapat . '' senyumnya meleret panjang.

'' Jadi lah tu .. Pangeran mana lagi yang kau label sebagai jodoh aku ni ? ''

Matanya mencerun .

'' Im . ''

Bulat mata CK mendengar nama itu. Nak kena budak Prof ni!

Prof memuncungkan mulutnya.

'' apa? Penafian terang-terangan? Jodoh lah tu kalau dah sampai termimpi tiga hari berturut-turut tanpa sebab. J-O-D-O-H ! Bro. '' sengaja cik Prof menekan perkataan Jodoh.

Lost In The Echo yang dinyanyikan oleh Kumpulan Linkin Park bermain bingit dengan volume mencecah 68 % di laptop CK. Pandangan kosong dilontarkan pada segelas cawan kosong di atas meja sebelah laptopnya. Ingatannya kembali pada le' memoir ketika join satu ptogram hari tu .

--

'' CK , saya tanya sikit? Boleh ? ''

'' Boleh '' CK tersenyum mengangguk.

'' Andaikata lah , kalaulah kan , K-A-L-A-U lah ,

Ada seorang pensyarah nak masuk pinang , CK terima ? ''

Bagai menyirap darah naik jadi beku dalam corong-corong saraf otak CK .

'' apekehal pula dah lecturer nak dengan student dia . Hailah cikgu ... ''

Walaupun itu cuma pertanyaan , ia cukup menyentapkan CK .

Since when pula ada kes lecturer boleh fall in love dengan student ni?

Quantum of Memories Aku. kau. Kita.Where stories live. Discover now