Ch.4 ( aku takkan jatuh cinta)

27 2 0
                                    

Sudah dua hari berlalu semenjak pengebumian itokki.....dan ichigo semakin pulih tapi hatinya tetap bersedihan.....ichinose pulak bersungguh sungguh memujuk ichigo walaupon ichinose tidak tahu apa sebabnya.....

( pagi² )(dalam perjalanan ke sekolah)

Ichinose: ichi........jangalah sedih.....

Ichigo: #( tepis tangan chi) jangan ganggu aku boleh Tak?!!!!

Ichinose: ichigo......aku faham....#(lari)

Ichigo terkejut apabila dia menjerit dekat ichinose Dan yang paling dia terkejut apabila ichinose memanggilnya 'ichigo'. Selama mereka berkawan baik tidak pernah ichinose panggil nama penuhnya

(Di kelas)

Ichigo: chi.....aku minta maaf sebab jerit kat kau tadi....

Ichinose: hmm....okay Tak mengapa #( memandang tempat lain)

Ichigo: alah, chi aku minta maaf......

Ichinose: yelah........#( senyum kemudian masam balik)

Ichigo: naper lak ni?

Ichinose: senyumlah ichi..... Aku rindu senyuman kau dalam dua hari ni.......

Ichigo: #(senyum) okay........

Ichinose: hahahahaha..........

Ichigo: hehehehe...

Dari sudut jauh terdapat sekumpulan lelaki yang mencebik apabila melihat chi Dan ichi ..........ketika hujung minggu chi keluar dengan nanami manakala ichigo duduk di rumah sahaja

(Nanami POV)

Nanami: umm.....ichinose.... Aku nak Tanya...

Ichinose: APA dia?

Nanami: kau suka ichigo ke?

Ichinose: what?!

Nanami: Tak delah sebab kau........kau kan selalu lepak dengan dia.....

Ichinose: kitaorang ni kawan baik jelah....

Nanami: kalau camtu....kau boleh Tak kasi ichigo ni #( hulurkan paperbag dekat ichinose)

Ichinose: okay....#( ambik paperbag )
Umm...aku kena balik ni....bye......

(Ichigo POV)

Ichigo: ah, semaklah duduk rumah. Baik aku keluar main bola keranjang....

Ketika ichigo Bermain bola keranjang dia teringat memorinya bersama itokki...dia terus berhenti main Dan berjalan pulang. Apabila sampai ke rumahnya dia terjumpa ichinose.... Ichinose terus datang kepadanya....

Ichinose: nah ichi ..... #( hulurkan paperbag)

Ichigo: #( tengok paperbag Dan tgk chi) chi.......aku nak ceritakan sesuatu kat kau

Ichinose: APA dia?#( senyum)

Ichigo: contoh lah kita akan pergi ke Hawaii.............Dan kita duduk bersebelahan........apabila kapal terbang itu bergoyang kita mula panic Dan Tanpa disedari............kapal terbang itu terhempas....kita berdua sahaja yang selamat....kita duduk di situ sampai kita mati Dan langsung tidak memandang sesama sendiri....

Ichinose: jadi......

Ichigo: ichinose himawari saya Tak akan jatuh cinta dengan awak smpai bila² jadi lupakanlah hadiah itu... #(berjalan pergi)

Ichinose: hei!!! Ichi!!! Kenapa dengan awak ni?!!!

Ichigo: #( terus masuk rumah)

Ichinose: hei!!! INI bukan dari akulah!!!! Ini dari nanamilah lembap!!#( lari masuk rumah sambil menangis)

Terima kasih kerana Sudi membaca...

The Time I'm Not In Love With YouWhere stories live. Discover now