Kisah INI mmg menyanyat hati
Di satu petang terdapat dua orang lelaki yang sedang sibuk bermain bola keranjang...dan dua orang itu ialah ichigo dan rakannya itokki.....mereka berdua memang rapat....
Itokki: hei, ichigo kau dah kasi surat aku?
Ichigo: buatlah sendiri
Itokki: aku....... Tak naklah.........aku takut si ichinose tu tak terima aku. Malu aku....
Ichigo: tapi aku tak pahamlah? Kenapa dalam banyak² orang kau pilih si ichinose tu? Dia bukannya cantik pon.......
Itoki: aku Tak kisah dengan rupa dia. Aku suka dia sebab dia punya senyuman, ketawa......
(FLASHBACK~)
Pada suatu pagi ketika itokki sedang membersihkan makmal sains dia ternampak seorang perempuan sedang duduk di bangku dengan kawannya. Dia khushuk memerhatikan perempuan itu. Apabila dia tengok perempuan itu senyum dan gelak hati dia terus terpaut. Dia dapat tahu ( dia itu itokki okay? ) yang perempuan itu bernama ichinose dan berkawan baik dengan ichigo. Dia berasa gembira sangat kerana ichigo itu kawannya. Jadi senang dia hendak berkenalan dengan ichinose.
(END OF FLASHBACK)
Ichigo: pfft........dia punya senyuman cantik? Nonsenselah......
Itokki: sukati kaula nak cakap apa......
Aku nak balik. Aku dah lewat.....surat tu aku letak atas beg kau ye.......gi duluSebaik sahaja itokki hilang Dari pandangan, ichigo terus ke begnya. Ichigo mengambil Surat itu Dan membuka zip begnya.............
Terdapat semua surat itokki di dalam beg itu...........rupa² nya ichigo langsung tidak memberi satu pon surat itu kepada ichinose........dan ichigo langsung tidak menyesal dengan perbuatannya.........tapi......selepas hari mereka bermain bola keranjang bersama terdapat satu insiden menyanyat hati...........
Ichigo: #(segera masuk ke satu wad) itokki!!!
Itokki: ah, ichigo. Kau datang rupanya.....
Muka itokki betul² pucat......
Ichigo: itokki..........
Itokki: aku ada satu penyakit dari kecik lagi........aku tak boleh nak buat apa dah. Nak bergerak pon dah tak boleh
Ichigo: jadi, kau beritahulah aku apa benda paling kau nak buat??_!!
Itokki: tak de dah....hajat aku tercapai sudah....iaitu memberi surat aku kat ichino..........#( penggera sudah berbunyi)
Ichiho:itokki?!!! Itokii!!!!! Doktor!!!!!!
Itokki tidak dapat menghabiskan ayatnya manakala ichigo segera memanggil doktor....ichigo tahu apa yang akan dicakapkan oleh itokki....dan dia menyesal dengan perbuatannya..tapi apa boleh buat.... Ichigo hanya menangis di koridor wad itokki........
YOU ARE READING
The Time I'm Not In Love With You
RomanceKisah hidup pelajar sekolah Tinggi "Saya tak akan sesekali jatuh cinta dengan awak sampailah bila²" itulah ayat yang ichigo akan ulang dekat ichinose yang mushkil terhadap kawan baiknya. Tapi setiap ayat ada maksud disebaliknya. Ichigo sebenarnya me...