EP 4: CINTA TELAH MULA

104 12 0
                                    

ji hyo berlari ke arah gd. "bukan awak skarang di rumah ke?" tanya gd."itu x penting. skarang ni saya nak bawa awak ke klinik." kata ji hyo

KLINIK DR JAE SUK
"kamu bertuah kerana keretakkan pada tulang di bahu kamu sedikit sahaja. kalau tidak, mungkin lengan awak tidak boleh bergerak lagi." jelas dr jae suk. " saya beri kamu cuti srlama 3 hari sahaja mulai esok." kata dr jae suk sambil menulis surat mc. "terima kasih dr" ucap gd. gd dan ji hyo pergi ke kaunter untuk mengambil ubat.

DI BANDAR SEOUL
"ji hyo" sapa gd. "nae" jawab ji hyo. "kenapa kita kene pergi sini?" tanya gd. "saya nak awak teman saya pergi beli barang dapur kejap sbb omma saya lupa nak kirim barang waktu saya nak gi skolah tadi.".jawab ji hyo. pada itu, gd terserempak pengemis perempuan dan anaknya duduk di sebelah kedai jual burger. gd kasihan akan mereka lalu meminta ji hyo pergi beli sekejap. ji hyo membenarkan "mesti gd oppa lapar" kata ji hyo.gd membeli 2 burger serta minuman. ji hyo nampak gd memberi burger tu kepada pengemis perempuan dan anaknya. ji hyo sudah mula menyukai gd dengan sifat hati yang ikhlas. ji hyo dulu menjadi gf gd kerana gd orang pertama confess dia.ji hyo x pernah rasa cinta di dalam hati nya.tetapi sifat kebaikkan gd telah menambat hati ji hyo.

PERJALANAN UNTUK PULANG KE RUMAH
"gd" sapa ji hyo."nae" jawab gd. "tau x, saya x pernah tengok awak memberi makanan kepada orang walaupun awak ni budak paling nakal di sekolah." kata ji hyo. gd menjawab "saya kasihan pada wanita itu. dia dahla ada anak kecil , kurus. saya x nak mereka sengsara dengan kelaparan." kata gd. kata2 gd membuatkan hati ji hyo berbunga." esok awak x de sampai hari jumaat. saya kesunyian". kata ji hyo. gd tersenyum."awak janganla risau walaupun saya akan ade percayala" kata gd." di mana?" tanya ji hyo. gd menjawab "in your heart, my lover". muka ji hyo sangat merah. " jangan mengarutla!" kata ji hyo. gd dan jihyo pulang bersama sama. ....


I ALWAYS REMEMBER YOUWhere stories live. Discover now