"Başka şansın yok."dedi sıska adam ve sigarasını yere attı.Asabi bir hareketle genç ve uzun boylu adama döndü.Kararlıydı.Bu arada yere atılan sigaradan çıkan ufak kıvılcımlar,gecenin karanlığını aydınlatıp,tekrar siyahta boğuldular.
Uzun,yaslandığı izbe duvarda gözlerini kapattı.Yılmış,yorulmuş,bıkmıştı.Hayat kumarında kaybedecek tek bir pulu bile kalmamıştı.Riske atabilecek hiç bir şeyi yoktu.
"İstemiyorum."dedi yüzünü buruşturup içten içe mecbur olduğunu bilerek.Sıska tekrar söze girdi;"Bu sefer büyük bir para dönecek.Yapabileceğin en büyük işlerden biri.Riske atma." Uzun kafasını duvardan kaldırarak "Tamam"dedi.Ağzından çıkan memnuniyetsiz soluk havaya karışmıştı.
Sıska olan keyiflenmişti."Diğer işlerden hiç bir farkı olmayacak.Sabaha karşı,her zamanki yerde."dedi ve elini Uzun'nun omzuna vurdu.Ardından krem rengi paltosunun boyunluğunu düzeltti.Uzun ile aralarında kısa bir bakışma geçti.Ardından sıska,uzunun yanından geçti ve karanlık gecede kayboldu.Uzun biraz daha kalmak istedi o duvarda.Biraz daha kalıp,avaz avaz bağıran vicdanını dinlemek ve baştan aşağıya olumsuzluklarla dolu hayatını değiştirmek istedi.Fakat yapamadı.Ellerini kaşe montunun cebine yerleştirip ıssız sokaktan çıktı.Bir kaç sokak boyunca hızla yürüdü.Ardından kendini kalabalık gece hayatının yeni yeni uyandığı İstanbul sokaklarına attı.
Tüm dünyaya kulak tıkayan insanlar kendilerini uykusundan yeni uyanmış,gerinmekte olan geceye atmıştı.Sırtlarını İstanbul'a dayamış,gündüzün stresinden biraz da olsa kurtulmak,acıları biraz da olsun silmek,akan gözyaşlarını bir kez de olsa neon ışıkların altında saklamak için çırpınıyorlardı.
Uzun kafasını kaldırdı ve kalabalığa göz gezdirdi.Adımları tempolu değildi artık.Daha aheste,daha rahattı.O da kendi sırtını İstanbul'a dayamak ve sığınmak istemişti.Kulağına dolan ritimli gitar sesi,ayaklarına ip bağlamış,onu o kısa boylu kıvırcık saçlı kızın dikildiği kalabalığa çekiştirmişti.Uzun,boyunun da avantajı ile kalabalığın arkasından güler yüzlü kızı görebiliyordu.Üzerinde lacivert bir kot pantolon ve dizlerinin iki parmak üzerine gelen kahverengi bir kabanı vardı.Boynunda ise turunculu,mavili,kırmızılı rengarenk bir boyunluk.Kıvırcık saçları omzunu örtmüş,kaşlarının hizasındaki kahkülleri yüzünü gizlemişti.Fakat ela gözleri.."O gözlerdeki ışıltıyı hiç bir şey kapatamaz" diye düşündü uzun.
Giderek hızlanan gitar sesiyle kız derin bir nefes aldı ve gülerek fransızca bir şarkıyı söylemeye başladı.Çevredeki insanlar ve uzun kızın sesiyle ürperirken,kız gülerek ve önündeki insanlara sevimli mimikler yaparak şarkıyı söylemeye devam etti.Çok geçmeden şaşkın kalabalığın alkış sesi kızın sesini biraz olsa gölgelemeyi başarmıştı.
"Ne hayat dolu bir kız!"dedi Uzun imrenerek.Kızın içinden intihar planları olduğunu bilmeden.
Kız şarkıyı söylemeye devam etti;ilhamının,kurtuluşunun,nefesinin burnunun ucunda olduğunu bilmeden.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İLLEGAL #wattys2021
Teen Fiction"Ah benim çok sevgili yara izim.Varlığından şikayet ettiğim,her nefesimde göğsümü sıkıştıran o çok sevgili,derin,çirkin yara izim.Hayatım boyunca hiç kabuk tutmaman ve sızlaman dileğiyle."