Yar adıyla başlayayım sözüme
Gülsüz bağda bülbül ötmez kurbanım
Sözü önce söyleyeyim özüme
Yoksa kalpten kalbe gitmez kurbanım
Sevginin altın kuralıdır, o sevgi yürekten gelir ve tüm benliğe yayılır. Toprağa tohum eker gibi yüreklere sevgi ekmeyen karşılığını alamaz. Sevmediğin bir işi yapamazsın, yaparsan da zevk alamazsın. Sevmeden atılan adımlar faydasızdır. sevgiden sonra inanç gelir. Sevgi inancı besler büyütür.
Sen senin olmazsan tüm dertler biter
Varını yokunu mürşidine ver
Ustanın elinde kütük ol yeter
Teslim olan zarar etmez kurbanım...
Sevgiyi ve inancı kapsayan sadıklık, sadakattir. Sevdiğine ilgi alaka, hürmet gösteren kişinin ona sadık olması yeterlidir. Sadakat, sevginin ürünüdür, koşulsuz teslimiyet ve inançtır. Nasıl ki bir hasta kendisini tedavi edecek doktor'a teslim olur, sağlığı için doktorun dediklerini yapar, itiraz etmez; Sevdiğine sadık olan da ondan gelen her derde kedere ve onun ağzından çıkan her söze sadıktır. Seven, sevdiğini mutlu etmek istiyorsa ona sadık olması yeterlidir...
Güvenme kendine ben oldum diye
Pişenler hamım der, bir düşün niye
Tövbe lazım ettiğimiz tövbeye
Bir tövbeyle bu iş bitmez kurbanım...
Nice aşıklar vardır, ben artık oldum, aşkımın zirvesindeyim der ve tepe taklak yuvarlanır gider. Nice sevenler özgüvenleri yüzünden sevdiklerinden mahrum kalırlar. Benlikleri ile yaşarken sevdiklerinden uzak kalırlar. Yolun sonuna gelen için geri dönüş zor ve zahmetlidir. Yolun sonuna geldiğinde yanlış yoldan gittiğini fark eden için artık çok geçtir. Doğru yol engebeli ve yokuştur. Bir benzin ile bir parça azıkla bu yol aşılmaz, geçilmez...
İltifat beklemek kırılmak nedir
O kapıdan kovsa sen bacadan gir
Ha sevmiş ha dövmüş ikisi de bir
Sevmese kaşını çatmaz kurbanım
Seven her zaman sevilmek ister. işçi gibi ücreti peşinde koşar. Hemen karşılığını bekler. Vuslat, acı keder ve sıkıntı içinde olmak istemez. Mecnun olup dağları delmeye tahammül edemez. Sevdim, yetmez mi ! diye düşünür. Her yakınlaşmayı, kavuşma sanır. Her ilgi alakayı, sevilme olarak kaydeder, sevinir. " Her hayırda bir şer, her şer de bir hayır olduğunu " düşünmez, aklına getirmez...
Çalış nasibini al dünyadan yana
Ama sanma dünya yar olur sana
Ahiret parası lazım insana
Güneş hep batıdan batmaz kurbanım...
Yaşamak için ölmek, ölmek içinde yaşamak gerek. Sanırsın ki, han'ı hamamı olan yaşıyor! Karun kadar servetin olsa, ölüsün. İlmin zirvesinde olsan da ölüsün! Kimi, neyi sevdiğin önemli. Dün zenginim sananlar bugün sokakta aç sefil halde yaşıyor. Zengin olmak için çalışmak yerine yaşamak için ölmek gerek... Yaşamak için ölmek nedir? Öldüğünde yaşıyorsan eğer, yaşamak için ölmüşsündür demektir.