A

584 13 4
                                    


Accio

Přivolávací kouzlo. Většinou se používá v kombinaci s pojmenováním přivolávaného předmětu, například accio koště. Formule pochází z latiny a znamená volám, přivolávám. Většinou se míří směrem k předmětu, kouzlo to zřejmě usnadňuje. Nevyvolává žádné efekty, světlo, paprsky ani jiskry (narozdíl od Carpe retractum). V knize se objevuje již v prvním díle, Harry jej použil např. ve čtvrtém díle, kdy si v prvním úkolu Turnaje tří škol tímto kouzlem přivolal své koště.


Aguamenti

Kouzlí z hůlky fontánku vody. V Bradavicích se učí v šestém ročníku, a v šestém díle knihy se objevuje několikrát. Agua znamená španělsky voda, a pochází z latinského aqua. Mentio je latinsky prohlašuji a augmento je rozmnožuji, zvětšuji.. Objevilo se v šestém díle, když je Harry s prof. Brumbálem v jeskyni.


Alohomora

Zaklínadlo sloužící k odemykání zamčených a kouzly zamčených objektů (oken, dveří atd.). Poprvé ho v knize již v prvním díle použila Hermiona Grangerová.


Amnesia

Kouzlo, které způsobí ztrátu paměti. Je mírnější než Obliviate. Pochází ze slova amnézie - ztráta paměti.


Anapneo

Kouzlo proti dušení. V šestém díle ho použil Horacio Křiklan na Marcuse Belbyho.

*

Aparecium

Zobrazí neviditelný inkoust. Z latinského apparere, což znamená objevit se, ukázat.

*

Ascendio

Něco jako tryskový pohon. Ascendio použil Harry Potter ve čtvrtém díle když potřeboval vyskočit z jezera. Odvozeno od latinského slovesa ascendo - jít vzhůru, zdvihat se, vystoupat.

*

Asius

Voda se okamžitě přemění v páru, ale pára pak samozřejmě není nijak odolná, má vlastnosti páry přeměněné při přirozeném vypařování. Vedlejším účinkem může být chvilkové žluté zabarvení páry.

*

Assa in tuo succo Formule

"Smaž se ve vlastní šťávě" byla objevena ve středověku čarodějem Alberickem. Když člověka zasáhne, začne se potit a v potu poté smažit. Formule nepatří mezi černou magii, ale je velmi bolestivá. Následky mučení nejsou vidět a kromě toho ji nelze používat déle než pět minut.

*

Avada kedavra

Smrtící kletba. Patří mezi tři „kletby, které se nepromíjejí" – za její použití je kouzelník poslán na doživotí do Azkabanu. Člověk, proti kterému je použita, uvidí zelené světlo, uslyší svištivý zvuk a zemře. Jediný tvor, o kterém se ví, že ji přežil, je Harry Potter. Podařilo se mu to, protože ho chránila láska jeho matky, a to přesto, že ve chvíli útoku na Harryho už byla mrtvá. Kouzlo se obrátilo proti lordu Voldemortovi, který nezemřel díky viteálům. Harrymu po kletbě zůstala jen jizva ve tvaru blesku na čele a spojení s lordem Voldemortem, který na něj přenesl část své duše.

*

Avis

Vykouzlí ptáčky. Ve čtvrtém díle ho použil Ollivander na prověření Krumovy hůlky. V šestém díle Hermiona následně ptáčky kletbou Oppugno poštvala proti Ronovi. Formule je z latiny a znamená pták.

*

Arania Exumai

V druhém díle ho použil poprvé Tom Rojvol Radlle proti Aragogovi, později ho Použil i Harry Potter proti pavoukům ze začarovaného lesa. Toto kouzlo působí jen na pavouky.

*

Aqua eructol

Z hůlky vytryskne velký proud vody.




Kouzla ( Harry Potter)Kde žijí příběhy. Začni objevovat