L

98 4 0
                                    

Lacarnum Inflamare

Podpalovací kouzlo. Toto kouzlo bylo použito Hermionou Graengrovou v prvním dílu, když podpálila Snaepovi plášť při Famfrpálu.

Legilimens

Umožňuje kouzelníkovi či čarodějce proniknout do mysli druhého člověka (oběti). Poprvé jsme ho mohli vidět v pátém díle, při hodinách nitrobrany. Legere je latinsky číst a mens je mysl.

Levicorpus

Kletba, která způsobí, že postižený visí za kotník hlavou dolů ve vzduchu a lze ho přemisťovat, dokud na něj není použita protikletba Liberacorpus. Vynalezl ji Princ dvojí krve jako neverbální zaklínadlo a používali ho i Smrtijedi. Levare je latinsky zvednout a corpus je tělo. Toto kouzlo jste mohli vidět v 5.díle Fénixův řád, když jeden ze Smrtijedů uhodil Lenku Láskorádovou, ta však Smrtijeda tímto kouzlem odhodila.

Liberacorpus

Protikletba ke kletbě Levicorpus, vynalezl ji též Princ dvojí krve. Liberare je latinsky uvolňovat, osvobozovat a corpus je tělo.

Locomotor

Kouzlo o mnoho silnější než Wingardium leviosa, neboť dokáže zvedat a přenášet i živé tvory.

Locomotor mortis

Svěrací kouzlo. V prvním díle si ho zkoušel Malfoy na Nevillovi a ten pak měl spoutané nohy k sobě a mohl jenom snožmo skákat a také to samé kouzlo se naučili Ron s Hermionou aby mohli kdyby náhodou zneškodnit Snapea, když soudcoval utkání Nebelvír x Mrzimor ve famfrpálu. Latinsky je locus místo, motor hybatel a mortis smrti (2. pád).

Lumos

Rozsvítí světlo na špičce hůlky. Na začátku 3. dílu použil Harry kouzlo lumos maxima, což je silnější varianta kouzla lumos. Opačné kouzlo je Nox. Latinsky lumen je světlo. Bylo použito také Lumus solem kdy z hůlky vytryskne obrovský paprsek světla, použila ho Hermiona v prvním díle.



Kouzla ( Harry Potter)Kde žijí příběhy. Začni objevovat