Pede Labetur
Pede Labetur je zakopávací formule. Funguje jednorázově, člověk, na kterého je seslána zakopne.
Petrificus totalus
Kouzlo úplného spoutání, oběť může hýbat jen očima. Hermiona ho použila proti Nevillu Longbottomovi, který chtěl trojici bránit, když v noci opouštěla kolej. Malfoy ho použil proti Harrymu v šestém díle ve vlaku do Bradavic, když zjistil, že odposlouchával pod neviditelným pláštěm. Petra je latinsky skála a totus je úplně.
Perikulo
Při použití vyletí z hůlky červená světlice.
Piertotum locomotor
Tímto kouzlem profesorka Minerva McGonagallová v sedmém díle oživí bradavické sochy, aby pomohly s obrannou hradu. Latinské slovo petra (z čehož je odvozené italské jméno Pier a české Petr) znamená skála. Totus je celý, locus je místo a moto je pohybovat se.
Portus
Kouzlo, které přemění jakýkoliv předmět v přenášedlo. Poprvé ho použil Albus Brumbál v pátém díle v ředitelově pracovně, po vidění napadení Artura Weaslyho hadem Naginim při plnění úkolu pro Fenixův Řád, aby dostal Weasleyovy a Harryho v pořádku na Grimmauldovo náměstí 12. Portare znamená latinsky přemísťovat.
*
Pouta na vás
Případně Pouta na tebe. Poutací kouzlo. Použila ho Umbridgeová v pátém díle na Kentaury. A Harry v šestém díle filmu na konci na Severuse Snapea.
*
Prior incantato
Odhalí předchozí kouzla, která byla hůlkou provedena. V Ohnivém poháru je takto odhaleno, že znamení zla bylo vykouzleno Harryho hůlkou. Prior je v latině „dřívější, předešlý" a incantatum znamená „zaklínadlo, kouzlo". Ve 4. díle se střetly sesterské hůlky Harryho Pottera a Lorda Voldemorta. Jejich jádro se spojilo mocným kouzlem, které obrátilo "Prior incantato" proti Lordu Voldemortovi a jeho znásobená verze odhalila poslední oběti Voldemortovy hůlky.
*
Protego
Štítové kouzlo. Je-li dost silné, může protivníka i odhodit. V sedmém díle Hermiona používá Protego totalum k ochraně místa. Profesor Filius Kratiknot během bitvy o Bradavice použil Protego horribilis, toto kouzlo také použil v sedmém díle i Severus Snape ke konci knihy, když měl na chodbě střet s Minervou McGonagallovou. Protego nedokáže odvrátit žádnou ze tří kleteb, které se nepromíjejí. Formule znamená latinsky chráním.
*
(Proti-podváděcí kouzlo)
Začaruje např. brk, aby ten, kdo ho používá, nemohl podvádět. Používalo se během zkoušek v Bradavicích.
*
Pulírexo
Formule na uklizení znečištěných míst či předmětů. Poprvé Pulírexo použila Nymfadora Tonksová v pátém díle, aby umyla Hedvičinu klec