Bab 15

394 16 1
                                    





Dr Lokman

"Kalau kau dah takde masa nak layan aku dengan anak aku,kau tinggalkan jelah aku" Kata Mastura iaitu isteri aku.

Aku merupakan seorang doktor di Hospital Tuanku Jaafar di Seremban.Tapi selepas bercerai,hidup aku bercelaru dan aku rasa seperti hidup aku tidak keruan.Jadi untuk menenangkan fikiran,aku pon mengambil anak angkat walaupun aku sudah ada seorang anak.Aku terfikir untuk belajar bahasa asing yang telah diajar oleh anak angkat aku untuk aku menjalankan misi aku iaitu: MENYAMBUNG MANUSIA.Aku terfikir untuk melakukan misi ini apabila aku melihat seekor lipan di dalam rumah pondok aku di dalam hutan.Aku mula belajar bahasa asing apabila aku ingin memulakan misi itu.Aku diberitahu oleh anak aku bahawa kumpulan mereka ingin membuat satu kajian.Oleh itu,aku telah menyuruh anakku untuk memaksa mereka masuk ke dalam hutan di mana tempat aku berada untuk aku menjalankan misi aku.Aku harap misi aku ini akan berjaya.

"Ayah,saya tak tahu macammana nak paksa mereka untuk masuk hutan tu" Kata anak aku.
"Ayah tak kira,kau kena paksa mereka dengan apa cara sekali pun.Tapi kau kena ingat,jangan bongkarkan identiti ayah kau,atau kau akan dapat apa yang kau taknak."Kata aku.Aku harap anak aku akan menyokong misi aku ni.

Di dalam hutan,aku telah berjaya meminta kontraktor indonesia untuk membantu aku membina rumah banglo dua tingkat dengan satu bilik bawah tanah.Maka misi aku pon bermula apabila anak aku telah berjaya menghantar 2 orang kawannya ke rumah aku.

Di dalam hutan tersebut aku telah berjaya menggunakan bahasa terbalik aku dengan fasihnya sehingga membuatkan mereka tidak faham apa yang aku katakan.Oleh itu,aku berjaya meletakkan dadah dalam minuman mereka dan telah mencucuk mereka dengan dadah yang berdos tinggi.Selepas ini mereka hanya perlu menunggu nasib untuk mereka bersambung sehingga menjadi seperti Lipan.Dan mereka akan aku buat seperti seekor anjing yang kelaparan.Hahahahaha!!!!Tunggulah nasib kamu berdua!

p/s: JANGAN TIRU AKSI YANG BAKAL AKU LAKUKAN.

Nota Kaki: SEBENARNYA INI BABAK YANG MULA-MULA ITU HANYA KHAYALAN DR LOKMAN SAHAJA.

GILA (TELAH TERBIT)Where stories live. Discover now