Doe je ogen dicht en stel je voor...
Dat je alleen in een grote kamer bent.
Een witte kamer zo groot als Rusland.
Verder is er geen kleur
Geen smaak
Geen geluid
Gewoon alleen maar jij.
Je loopt rond.
Je bent nieuwschierig.
Uiteindelijk zie je ergens een groot beeld staan.
Je loopt er heen, je neemt het risico maar.
Na een tijdje lopen, zie je een rood hart van glas.
Je weet niet wat je er mee moet.
Je loopt er een rondje omheen.
Het is erg groot.
Als je weer terug bent op de plaats waar je was, zie je opeens, uit het niets, een wit bord met de tekst:
Dit is een gouden hart.
Je kan er mee praten,
Knuffelen,
Huilen,
Grappen,
Maar pas op:
ERG KWETSBAAR
Dat laatste stond er met rode letters.
Je wist niet wat je er mee moest.
Praten? Met een glazen standbeeld..
Je probeerde het maar uit.
"Hallo?"
Een zachte lieve mooie stem die uit de hart kwam antwoordde terug.
"Hallo, Rose"
Hoe wist het je naam?
"Hoe heet jij, en hoe weet jij mijn naam?"
"Ik ben allexandra, het Gouden Hart. Ik weet jou naam omdat ik dat voelde."
Is dit een grap? Je keek nog eens goed naar je kleren. Je had een wit jurkje aan met een wit vestje en witte ballerina's aan. Nergens stond een naamkaartje of zoiets.
"Je bent erg verward, niet?"
Je knikte.
"Je kan mij alles vertellen, je kunt me vertrouwen, en ik zal veel begrip tonen."
Er viel niet zo veel te vertellen, in deze was namelijk niet zo veel om mee te maken.
"Ik voel dat je je verveelt, je mag daarom 5 wensen doen."
Je bedankte allexandra en dacht goed na.
"Ik wens...
1. Mijn grootste liefde die ik nog niet heb
2. De 3 beste vriendinnen die bestaan.
3. Een prachtig mooi huis en een mooie auto
4. Een eeuwigheid gratis shoppen, kleren, eten, alles..
En nummer 5... bewaar ik voor een noodgeval."
Opeens zag je een zwarte vlakte. Je viel op de grond.
Een tijdje later stond je op. Je werd wakker in een zacht bed, met een knappe jongeman in je bed naast je. Je staat op en beseft dat je niets aan hebt. Je kruipt maar weer in bed. De man wordt wakker. "goedemorgen, schoonheid" hij duwt jou naar zich toe en begint je te kussen. "Goedemorgen louis, lekker geslapen?'' opeens weetje hoe hij heet, hoe oud hij is, en gewoon letterlijk alles van hem. ''deze nacht wel ja..." en hij knipoogte ondeugend. Je gaat weer naar je plaats. Je wilde het deken van je af gooien maar als je ziet dat je niks aan hebt. Op het nachtkastje naast je zie je een doorschijnerig nachtjurkje. Je trekt het maar aan, alles beter dan niets. louis staat op en duwt je naar het bed. "Schatje, ik heb honger" zeg je. "ik ook, in jou" zegt hij terug. "Maar serieus, mag ik even iets kleins eten? Bewaar je honger voor de nacht" zeg je terug. "Alles voor jou, lady." Je loopt naar de badkamer.