Lelaki itu berpaling apabila terdengar bunyi sesuatu terjatuh..
Junghee masih lagi tidak percaya dengan apa Yang dia lihat..
"Betul ke?? Adakh aku brmimpi?oh no mmg nahas aku kalini.."junghee brkata dalam hatinya.
Tidak lain tak bukan ialah Jeon Jungkook,international playboy
"Wait..tu bukan ke gadis tomboi tu?"jungkook pnuh tanda tanya. Tanpa mmbuang masa dia melangkah kaki prgi ke arah junghee.
Junghee terkesema..dia tersedar dri lamunannya tdi.
Tanpa mmbuang masa,dia trus mengutip kembali bunga2 Yang jatuh di atas lantai.
Jungkook juga turut mmbantu junghee mengutip kembali bunga2 trsebut
Setelah habis bunga diletakkan di dalam kotak
"Thanks"sepatah ucapan terima kasih daripada junghee kepada jungkook.
"No problem "balas jungkook.
Junghee tersenyum lalu dia melangkah kan kaki untuk prgi tetapi pergelangan tangannya dipegang erat oleh jungkook.
Junghee terkejut dengan perbuatan jungkook yg secara tiba2
"Kenapa awk pgg tangan saya?"Tanya junghee pelik. DIa Cuba untuk melepaskan ttapi tidak berjaya.Genggaman jungkook terlalu erat.
"Saya ad benda nk cakap ngn awk "kata jungkook.
"APa?? KAlau nk ckp pun x payah lh pgg tangan saya.. "balas junghee.."lepaskan.."pinta junghee.
"Okay sy lpskn ..sy akn cri awk lagi wait for me "kata jungkook sambil mendekatkan mukanya pada junghee."o..okay.balas junghee sepatah lalu menolak jungkook.Dia trus lari masuk ke dalam rumah.
"Mnakutkan btul mamat tu.."kata junghee ketakutan.
"Woii kau dh knapa?! "Sergh hyun dgn niat untuk mengejutkan junghee.
"KAu ni!!jgn lh kjutkan aku mcm tu"marah junghee .
"Hahaha mana lgi bunga?lama kot kau duk kt luar stu kotak je kau angkat?"kata hyun."brtlah tunggu lh aku angkat jap "balas junghee.Dia dengn segera mengankat kotak2 di dalam van.
Skip..
"Smua dh siap?"Tanya Datin Jeon yg tiba2 muncul.
"Dah..complete."jawab hyun.
Manakala junghee hanya tersengih sengih macam kerang expired.
"Yang kamu trsengih2 knapa?ad sya just lawak?"Tanya datin jeon pelik."x de pape datin mianhae."balas junghee lalu tunduk hormat tanda maaf.
"Its okay dh smbung lh.. "arah datin jeon.
"Nae "balas hyun Dan junghee serentak.
Beberapa minit kemudian..
Junghee terasa nk prgi toilet sambil dia jalan mncri toilet di rumah bsar itu sempat lgi dia curi2 tngok perhiasan yg mahal2 di rumah itu.
Dia ternampk maid yg sedang mop lantai.junghee hendak menanya maid itu tpi maid itu terlebih awl prgi..
"BRu nk tanya biarlah.."kata junghee.Dia kmbali melihat perhiasan yg tergantung rpi di dinding.
Kebetulann..Datin Jeon hendak lalu di kawasan Yang licin itu.. Junghee yg perasan akn lantai itu masih basah dia segera menolak laju datin jeon Dan sebaliknya dia Yang jatuh akibat lantai itu masih lagi basah.
"Owww ahhhh... skitnya"kata junghee smbil menggosok kakinya yg terseliuh akibat trjtuh tdi.
"Ka...kamu okay??"tanya datin jeon risau.Dia pergi mndptkn junghee yg trduduk di atas lantai.
"Sya okay datin. Sikit jer ni "balas junghee lalu tersenyum.
"Tapi nmpk truk ni sy hntr kamu prgi klinik ea"kata datin jeon.
"No it's okay sikit jer "tolak junghee dgn pnuh sopan.Dia bangun dengan terincut incut
"Terima kasih sbb tlg sy tdi.. "Kata datin jeon."no prob lh hehehe "balas junghee.
"KAmu mmg baik. Tunggu jap sya ambilkn ubat "kata datin jeon."tak pe datin sikit jer.. "kata junghee.
"X pe kamu tunggu jap "balas datin jeon. "Nae."balas junghee akur.
Beberapa minit ..datin jeon dtg dengn sebotol ubat di tangannya.Tanpa mmbuang masa,datin jeon menyapu ubat pada kaki junghee.
"Gomawo,datin "kata junghee."panggil aunty jer"kata datin jeon. "Oh nae hehehe "balas junghee tersengih2.
"Apa nama kamu?"Tanya datin jeon.
"Nama saya Kim junghee.panggil junghee jer "balas junghee sopan.
"Oh..cantik nama secantik tuannya "puji datin jeon.
"Oh haha x de lh gomawo aunty"balas junghee malu2.
"Aunty,sy nak ke tandas boleh?"Tanya junghee.
"BOleh tandas kt hujung sana"balas datin jeon smbil menunding jari ke arah tandas.
"Oh nae gomawo"balas junghee lalu bangun.
"Elok2 jalan"kata datin jeon.
Junghee masuk ke toilet..sudah selesai dia hendak kluar tiba2 dia trdengar suara jungkook dri luar pintu.
"OMG!! X kn lh dia nk msuk tandas kot.
Rumah besar2 tkkn ad stu je tandas"bebel junghee smbil mengeluh.tombol pintu tandas dipulas berkali Kali oleh jungkook
"Ada org ke? "Tanya jungkook."x kn aku nk brtapa dalam tandas..kluar jelah."kata junghee lalu mmbuka pintu.dengan serta merta dia trlanggar jungkook yg brdiri di depannya.junghee hendak jatuh akibat lantai tandas yg licin.. jungkook trus memeluk pinggang junghee Dan junghee memeluk leher jungkook.Mereka saling berpandangan "handsome nya jungkook ni...tpi napelh dia playboy lau dia milik aku mmg aku x kluar bilik"kata jjunghee dalam hatinya.
"Comel gak minah ni ..kadang2 cair tngok dia"kata jungkook dlm hatinya.
TIba2 bunyi sesuatu terjatuh di dpur.Mereka tersedar dri lamunan lalu jungkook melepaskn pelukannya.
Junghee hendak lari tetapi disekat oleh jungkook.
"Nak gi mna? Tanya jungkook."nak keluarlh "balas nisha.
"Tak boleh"kata jungkook.
"Wae?tpilh sy nk kluar lh "pinta junghee.
"Kan tadi sya ckp ad bnda nk bgithu"kata jungkook.
"Oh sorry sy lupa.Bgithulh .."kata junghee.
"Awk x thu awk dh buat kesalahan besar??"perli jungkook."kesalahan apa? "Tanya junghee sengaja buat tidak tahu."awk ni kan.. saje nk buat sy mrh kan.."kata jungkook.
Di luar rumah datin jeon berkli kli lonceng rumah ditekan..akhirnya datin jeon kluar.Dia trkjut melihat 3 org gadis sexy berebut rbut dtg ke rumahnya untuk brjumpa dgn Jungkook.
Datin jeon tk sanggup mndengar rintihan 3 org gadis itu dia mnyuruh gadis2 itu masuk..gadis2 itu masuk lalu trjrit2 memanggil nama kekasih mereka.
"Marah knapa??"Tanya junhee pelik."awk ni kan..."jungkook mendektkn dirinya seperti nak kiss junghee. Bibirnya tinggal 1 cm je lgi dgn bibir junghee.
"Jeon jungkook!!"jrit datin jeon.mereka trkjut..
Tiba2 tiga gadis tu dtg lalu menolak junghee ke tpi .
Tubuh jungkook ditarik oleh 3 gadis itu.mereka sling brbut.."stopppp!!"jerit datin jeon.Mereka brhnti."I nk ckp yg jungkook akn kahwin so u all boleh get out!'kata datin jeon dgn Tegas."perempuan mnlh yg malang sngt tu "perli junghee dlm htinya.gadis2 itu merengek.."I said get out!"jrit datin jeon.finally gadis2 itu kluar.."thanks mom sbb tlg tdi "kata jungkook lega.
"No..jungkook akn kahwin."kata datin jeon tegas."omma brgurau kan?"Tanya jungkook trkjut.
"No! I'm serious.jungkook akn kahwin x lama lgi"tegas datin jeon.junghee hanya pasang tlinga.."but.."kata jungkook mengeluh."omma dh tk than dgn perangai kamu."marah datin jeon.junghee tergelak kecil."but with who?"Tanya jungkook.
"Dengan ...Kim Junghee."kata datin jeon.
JUnghee yg tdi tergelak tiba2 tersedak.Matanya mmbulat.
Dia mnmpr pipinya brkli2 "adakah ini mimpi?"
To be continue..