Membulat mata jungkook apabila mendengar nama Junghee disebut tetapi di dalam hatinya terasa seperti gembira"apa?? Saya?? Aunty salah org kan?? "Tanya junghee resah."no jungkook akan kahwin dengan kamu,Junghee "balas datin jeon sambil tersenyum."tapi.. kenapa saya??? "Tanya junghee lagi."dia mmg sesuai dengan kamu,junghee takpe aunty bgi kamu masa untuk kamu fikir "kata datin jeon."Dan kamu jungkook tak prlu fikir apa2 kamu mmg kena kahwin dgn junghee! Muktamad!"kata datin jeon tegas.Jungkook hanya senyap tanpa brkata apa2.Dia tak berani berkata apa2.
"X pe lah aunty junghee balik dulu"kata junghee meminta diri untuk pulang."nae kamu fikirkan ea pasal tu"kata datin jeon memperingatkan lagi junghee..ini membuatkan junghee bertambah panas.
"Dah lah hyun jom balik. Kau dah siap kan? "Tanya junghee cool seperti tiada apa yang brlaku."dah.. jom lah lgipun dh lwat ni "balas hyun sambil mengemas barang2."jom "ajak junghee.
Setibanya junghee di rumah..dia masih memikirkan tentang keputusan datin jeon.
"Datin tu biar btul nak aku kahwin dengan anak dia?!anak tu kalau baik takpelah..playboy kot macam mna nk didik aku aduhhh!!stress ahhh!!"rungut junghee bagai nak gila.
Beberapa hari telah berlalu..Junghee kelihatan muram dan sedih kerana memikirkan hal itu. Jin Yang perasan akn hal tu mengambil kepetusan untuk menegur adik kesayangannya.
"Saeng okay? "Tegur jin dri belakang mengejutkan junghee.
"Ahh oppa.. junghee okay"jawab junghee sambil tersenyum tawar.."oppa tahu saeng x ok ad apa ni?bgithulh oppa kalau ad masalah jangan pendam jer "kata jin."hrmm..okay I will tell u,oppa"kata junghee."sbnrnya haritu junghee pergi rumah datin tu.. datin tu nak junghee kahwin ngan anak lelaki dia."cerita junghee."nae? Baguslah hahaha x payah susah2 adik oppa nk cri laki lain hahah "gelak jin. "Oppa ni saeng serious ni!"marah junghee."alah oppa gurau jer "kata jin. "Hrmm hbistu cmne oppa?? "TAnya junghee..dia berharap yang oppanya akn menolongnya."kita bgithu omma dengn appa dulu biar diorang bgi kputusan"kata jin."hrm okay "balas junghee."dahlah x yah sedih2"pujuk jin lalu memeluk adiknya.
Malam itu..
"Datin jeon??datin tu kawan appa.. dia nak junghee kahwin ngan anak dia jungkook?
"Nae appa.. oh kalau camtu appa serahkn pada junghee lah. Bukan appa nk kahwin"kata appa junghee sambil meneguk segelas air kopi.
"Omma pun.. serahkn pada junghee jer "kata ommanya ."hrm okay lh kalau mcm tu"balas junghee lalu masuk ke biliknya.fikirannya bertambah kusut..."apa aku nk buat ni?!!! Ahh naik giler aku"rungut junghee.Dia sudah mula hendak menangis.
Di rumah Hyun..
"Hello?"terdengar suara lmbut di talian telefon hyun. "Hello??"balas hyun.
"Hyun kan? Ni datin jeon."kata datin jeon.
"Oh..datin ad apa call malam2 ni? "Tanya hyun pelik."oh..datin nak mintak no telefon junghee Dan alamat rumah dia"kata datin jeon terus terang."oh tapi kenapa?"tanya hyun pelik."oh datin ada kerja sikit ngan dia."kata datin jeon."oh okay."kata hyun. Hyun memberikan no telefon Dan juga alamat rumah junghee. "Gomawo hyun."ucap datin jeon. "Nae"balas hyun lalu dia menutup talian. Dia terus melefon junghee..
"Dashi run run run.. telefon junghee berdering.."sape pulak call ni!! AKu tngh stress nii!"marah junghee lalu mengankat panggilan Tanpa melihat siapa yang menelefon."junghee.."kata hyun di panggilan."ohh hyun mianhae ad apa kau call aku ni?? "Tanya junghee."tdi datin jeon call aku.. dia mintak no telefon Dan alamat rumah kau "kata hyun."nae? So kau bgi??!!"tanya junghee gelisah."hehehe yup aku bgi "jawab hyun tersengih sengih."whatttt asal kau bgiii"marah junghee."sorry junghee dia ckp ad kerja nk bincang ngan kau So aku bagilah"terang hyun."hrm..x pelah x guna pun aku mrah kau dh lh aku pnt bye"kata junghee lalu menutup talian.
Keesokanya ..pagi Yang cerah menenangkan fikiran junghee yg kusut.
Tiba2,"dashi run run run handphone junghee berdering.. terpapar nombor yg tidak dikenali .junghee mengankat panggilan itu.
"Hello? "Kata junghee."hello, junghee ni datin jeon.. "kata datin jeon di talian.Membuat mata junghee bila mendengar nama itu.Dia ingin mematikam talian tetpi tidak sampai hati.
"Oh aunty.ad apa call?"Tanya junghee."aunty nk tnya pasal keputusan kamu"kata datin jeon. "Oh pasal tu junghee x decide lgi lh aunty hrmm "jujur junghee."junghee aunty thu anak aunty tidak baik aunty tahu dia playboy tapi aunty yakin kamu boleh ubah dia. "Kata datin jeon."ubah?"tanya junghee pelik."yup aunty yakin junghee takpe aunty bgi kamu masa lagi tolong aunty,junghee."kata datin jeon. "Oh okay aunty nnti apa2 junghee bagitahu aunty"kata junghee lalu mematikan talian.
Malam itu.."saeng teman oppa prgi kedai jap. "AJak jin. "Kedai?? KEdai mana? "Tanya junghee teruja. "SAeng ni kalau bab berjalan no 1 hahaha ikut jelah pastu kita prgi tasik sekali.. "kata jin
Sambil membelai rambut adiknya."oh nae .."balas jin.
Sesampainya mereka di kedai.."oppa saeng tunggu kat luar ea "kata junghee."okay take care ea jgn prgi jauh2 "pesan jin.
Jungkook Dan v sedang melepak di tpi jalan.
"Kau kna kahwin?? "Tanya v terkjut.
"Ye...kahwin ngn minah tomboi tu "balas jungkook menyampah."hahahaha kuat jodoh kau ngn dia "kata v menyakitkan hti jungkook."kau ni saje nk bagi aku skit hti"marah jungkook."tapi Berbaloi apa aku kahwin ngn dia"kata jungkook."berbaloi apa??"Tanya v."aku boleh buli dia "kata jungkook."eleh buli lh sangat silap2 kau yg kna buli hahaha"gelak v."kau ni!"Marah jungkook.Dia terpandang seorang gadis sedang mendengar lagu berjalan di hadapannya.
"V tu bukan minah tomboi tu?Tanya jungkook smbil menunding jari ke arah gadis itu. "DIa lh tu jom bro prgi kacau"ajak v.
Mereka pergi ke arah junghee.ketika itu junghee sedang melayan lagu I need u..."heii!! Panggil jungkook.Tapi sayangnya tidak.didengar oleh junghee.
"Woii"jerit jungkook sambil mncbut earphone junghee."woi kau pehall ingt aku x de nma ke "Marah junghee.
"Aku panggil kau x dgr "kata jungkook."lau kau ke? Ingat sape "balas junghee lalu memakai smula earphonenya.jungkook trus merampas earphone tu tersebut."kau ni mmg x leh hidup tanpa benda ni ea "kata jungkook."suka hti akulah hidup aku!bgilh earphone tuuu!!"Marah junghee.Dia ingin merampas kembali earphone junghee tpi sayangnya jungkook tidak berikan."kau ni!!! "Marah jungkook. "KAu ni... "kata jungkook .dia mendekatkan mukanya pada junghee."kau pehal!!!"tolak jungkook sampai jatuh.Dia trus mengamnil earphone Dan lari masuk ke dalam kedai.
Jungkook Dan v mengikut mereka hingga ke rumah.
"Knapa kau nk Thu rumah dia kt mna?? "Tanya v."adalah esok kumpul kan org kita"kata jungkook.keesokan pgi..
Junghee sedang membuang sampah ke dalam tong sampah.
TIba2 mukanya ditekup dengan tangan Dan badannya dibawa masuk ke dalam sbuah kereta..
To be continue.