Hoofdstuk 2

406 21 6
                                    

Pov: Joost
Ik hoor dat er iemand in elkaar wordt getrapt. Ik ren er naartoe en ik zie dat dat het Link is.
'GA WEG BIJ LINK' schreeuw ik tegen Milan zijn clubje. Dat had ik beter niet kunnen doen, want Don kijkt me boos aan. Hij komt dichterbij. Gellukig komen Jeremy, Harm en die nieuwe jongen aanrennen. Ik zie dat de nieuwe jongen bang is, maar dat hij er tog voor gaat. Milans groepje rent weg, en Jeremy gaat bij Link zitten. 'Ga ijs halen bij de conciërge!' roept hij tegen Harm.

Pov: Pascall
Ik zie dat Harm zo snel mogelijk richting de conciërge rent, en dat hij redelijk snel weer terug is. Ik ga proberen een gesprek te beginnen met die lange jongen naast mij.

'Hoi ik ben Pascall' zeg ik
'Ik ben Joost' antwoord hij
'Wie waren die jongens van net?' vraag ik
'Dat waren de pestkoppen van de school.'
'Waarom moesten ze Link hebben??' vraag ik
'Link is verlegen en stil, dus is hij een makkelijk doelwit' zegt Joost.
'Arme Link' zucht ik

We zien dat Link weer bijkomt
'Waar ben ik?' vraagt Link
(Ik zou het hoofdstuk hier ook kunnen stoppen >:)

Nee grapje doe ik niet hoor \^-^/ en dan was het wel heeel kort geweest.)

Pov: Joost

Link kijkt verward om zich heen. Volgens mij weet hij niet meer wat er gebeurd is. 'Weet je nog hoe je heet?' vraagt Jeremy voorzichtig.
'Ik heet Michael' zegt Link (#logics)
Ik knik tevreden
Pascall snapt er niks van. 'Dat is zijn echte naam' leg ik heb uit.
'Oh, oke' antwoord Pascall gerust.
'Link?'
'Wat is er Joost?'
'Zou je naar huis toe kunnen fietsen?' vraag ik.
'Papa is werken, en ik heb geen sleutels bij me' antwoord hij.
'Misschien mag ik ook naar huis...' zeg ik twijfelachtig.
'Zou je dat voor mij doen ?' vraagt hij verontwaardigt.
Je zou eens moeten weten wat ik voor jou zou doen dacht ik.
'Ja natuurlijk doe ik dat voor jou!!' antwoord ik.
'Kom, we moeten effe naar de conciërge om ons 'ziek' te melden' zeg ik met een knipoog.
We lopen naar de conciërge en we fietsen naar mijn huis.

Bij Joost thuis

We zitten samen op de bank als ik ineens vraag:
'Zullen we doen, durf of de waarheid doen?'
'Oké, ik begin' zegt Link
'Doen, durf of de waarheid aan Joost'
'Waarheid'
'Weet jij nog hoe we elkaar leerde kennen?'
'Ja duhh!!'

De 9 jarige Joost dacht bij zichzelf: laat ik naar de speeltuin gaan!!
Dus de kleine Joost liep naar de schommel in het speeltuintje en zag tot zijn grote teleurstelling dat er al iemand op de schommel zat. Toen hij weer terug naar huis wou lopen, hoorde hij dat het jongetje aan het huilen was. Joost liep naar hem toe en vroeg wat zijn naam was. Hij zei dat hij Micheal heete. 'Ik ben Joost' had Joost gezegd. Toen vroeg Joost wat er aan de hand was. Het jongetje vertelde dat hij was weggevlugt voor de grote pestkop van de school, en dat hij zich echt rot voelde en bang was. Toen barste miceal in huilen uit. Joost had hem toen opgevrolijkt, en gaf hem een ketting met het logo van zelda erop. 'Nu ben jij Link' zij Joost toen. Vanaf toen spraken ze elke dag af bin dezelfde schommel, en Michael wou vanaf toen alleen nog maar Link genoemd worden. Joost had zijn complete leven veranderd, en hij vrolijkte Link altijd weer op.
(en een flashback voor de liefhebber ^-^)

'Doen, durf of de waarheid aan Link' zeg ik
'Ook waarheid!' zegt hij
'Waarom mag er nooit iemand bij jou thuis spelen?'
'Mag niet van papa :('
We blijven nog uren doen durf of de waarheid spelen, en daarna gaan we naar netflix, en starten we een horror film.

Pov: Link
(Schuingedrukt is gedachte. Soms flashback)

Mannnn, moeten we nou echt een horror film kijken? Als het daarop aankompt ben ik echt een bange scheiterd! Ik kruip wel lekker tegen Joost aan. Ik hoop dat hij het niet erg vind...

Na de film
'Joost?' vraag ik zacht
'Wat is er link?'
'Ik kan jou toch volledig vertrouwen?'
'Ja natuurlijk! Ik zou nooit een geheim doorvertellen!'
'Zullen we elkaar een geheim vertellen, en dan beloven we dat we dat noooooit gaan door vertellen.' vraag ik
'Oké is goed :)'
'Uhmm, wie begint?' vraag ik (weer)
'Ik begin wel.' zegt Joost
'Mijn geheim is...'

Pov: Joost

Zal ik dit wel vertellen? Het is wel echt een geheim... en als hij het doorverteld ben ik de sjaak..
'Mijn geheim is dat ik op jongens en op meisjes val..'
Nu heerst er echt een dodelijke stilte.

Pov: Link
Joost valt op jongens?? Dat had ik nou niet verwacht... Oke, ik val ook op jongens en meisjes, maar dat is niet het geheim wat ik ga vertellen...
'Mijn geheim is dat mijn vader een wereldberoemde schilder is' zeg ik om de stilte te doorbreken.
'Wie is het dan?' vraagt hij voorzichtig.
'Mijn vader is....'

Mwahaha cliffhanger >:)
Maar hopelijk houden jullie nog steeds van mij ;p
Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden.
Latersss '3' ♥


Squad♥ (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu