Chapter 5

28 4 0
                                    

"Tuan, knp tuan call saya?"-Hyeri.
"Awak kena ikut saya pergi tapak pembinaan. Siap2 sekarang"-Kai.
"Geurae"-Hyeri mencapai bku catatannya & segera mengikuti Kai ke tapak pembinaan.

"Macam ni la bgus. Saya suka"-Kai.
"Apa maksud tuan?"-Hyeri kebingungan.
"Pemakaian awak. Teruskan macam ni"-Kai.
"Okay. Lagipun ni mmg style saya"-Hyeri.

"Hyeri, esok aku tak balik seminggu"-V.
"Eh kau ni keje apa sampai tak balik rumah? Kau pilot ke?"-Hyeri.
"Aku artis sayang.. Aku kena shooting mv. Bukannya sekejap shooting tu"-V.
"Tak. Aku tak faham"-Hyeri.
"Aku artis. Aku kena shooting mv. Selagi director takpuas hati, aku kena buat sampai dia puas hati. Dan aku bukannya selalu buat dia puas hati. Makan masa sayang.."-V.
"Takpayah la letak kalimah sayang kat blkg tu. Geli. Emm susahnya keje kau. Knp kau jadi artis? Bukanke dlu kau ambik bidang kejuruteraan?"-Hyeri.
"Dah takdir aku. Nak buat macamna. Knp? Kau rindu aku ke bila aku takde? Alelele"-V.
"Rindu? Er.. tak"-Hyeri.
"Yelaatuu.."-V.

"Tae?"-Hyeri mengetuk pintu bilik V. Namun panggilan itu tiada sahutan.
"Oh, dia keje la. Aduh bodoh betul aku"-Hyeri bermonolog sambil mengetuk kepalanya.
Di dapur, Hyeri ternampak sehelai kertas pada peti ais.
"Hyeri. Masa aku takde ni, kau jgn buat benda bukan2 eh. Kau tahu kan aku boleh bunuh bila2 masa dari sekarang"-Hyeri.
"Hek eleh. Ugut konon. Sebelum kau bunuh aku, aku dlu yg bunuh kau. Ergh"-Hyeri bermonolog sendiri sambil menuju ke biliknya utk bersiap ke tempat kerja.

"Hyeri. Bos nak jumpa"
Hyeri segera melangkah ke ruangan pengurus.
"Ye, tuan"
"Awak dipecat"
"Eh apa ni tuan. Apa salah saya?"
"Keje ni tak sesuai dgn awak"
"T-tapi saya dh mula senang dgn keje ni. Tuan jgn la pecat saya. Saya buntu"
"Dah. Awak jgn risau. Saya dah jumpa keje apa yg sesuai dgn awak"
"Keje apa tuan?"
"Ikut saya"
"Pergi mana tuan?"
"Ikut je"

"Kita kat rumah siapa ni tuan? Apa kita buat kat sini?"
"Masuk dlu"
"Nak buat apa kat rumah org ni tuan? Tuan jangan macam2 tuan"
"Saya bukannya nak buat apa2. Ikut je"

"Eomma appa. Kenalkan, ni Hyeri"
"Oh, nilah Hyeri ye. Kai selalu bercerita pasal Hyeri kat kitorang. Betul la kata Kai, awak berbeza. Tapi kitorang tak kisah, kan abang kan?"
Appa Kai hanya mengangguk.
Hyeri agak keliru dgn situasi sebenar. KENAPA TUAN KAI BAWAK AKU JUMPA PARENTS DIA? KNP? Hyeri bermonolog.
"Berbeza? Apa tu? Saya tak brp faham"
"Kai ni taksuka yeoja gedik, seksi, materialistik. Dia suka style awak ni"
"Saya tak faham. Apa maksud semua ni?"
"Saya nak jadikan awak isteri saya"-Kai tersenyum menampakkan lesung pipitnya.
"Mwo? Isteri?"
"Ya, isteri"-Kai.
"Eh takboleh2"
"Kenapa?"
"Saya dah kahwin la Tuan Kai"
"Eh?"-Semua terperanjat dgn kata2 Hyeri.
"Tapi"-Kai.
"Tapi apa Tuan Kai? Saya dah kahwin. Baru je. Belum sampai dua bulan lagi"
"Apa ni Kai?"-Appa Kai.
"Ha ah. Apa ni Kai? Kamu bwk balik isteri orang?"-Eomma Kai.
"Tapi haritu kan awak takde cakap yg awak dh kahwin. Saya ingat kan awak bujang lagi"-Kai.
"Saya sebenarnya pun taknak kahwin lagi. Tapi, family yg paksa. Saya tak rela. Suami saya tu musuh saya masa highschool dulu. Dulu saya selalu buli dia. Saya taktahu apa2 then terpaksa kena kahwin dgn dia. Mungkin dia nak balas dendam"
"Kesian. Maaf. Saya hantar awak balik pejabat. Jom"-Kai.
"Geurae. Mianhaeyo auntie uncle"-Hyeri.

"V.."-Hyeri meleret.
"Apa?"-V membelek-belek skrip lakonannnya.
"V.. Aku tak kuat"-Hyeri.
"Tak kuat? Apa maksud kau?"-V.
"Badan aku sakit2. Nafas tersekat-sekat. Aku rasa aku dh nk mati la"-Hyeri.
"Kau jgn nk mengarutlah. Dah, pergi masak utk aku. Aku penat, baru blk kan"-V.
"T-tapi aku tak kuat, Kai"-Secara tiba2 saja nama Kai disebut. Hyeri tidak menyedarinya.
"Apa? Kai? Jantan mana pulak tu? Kau curang eh? Perempuan jahanam! Meh sini"-V menarik Hyeri menuju ke bilik air.
"Aku tersalah cakap tadi. Maaflah V. Lepas V, sakit V"-Hyeri.
"Aku dah pesan kan jgn buat hal mase aku takde. Kau ni mmg muka tembok. Tak malu"-V.
Muka Hyeri diselamkan kedalam tab mandi. Kepalanya tenggelam timbul mencari udara. V menekan kepala Hyeri kedalam air dgn kasar. Hyeri meronta lemas. Dia tersedak-sedak. Sudah byk air & sabun ditelan Hyeri.
Setelah puas, barulah V melepaskan Hyeri.
"V.. "-Hyeri memanggilnya lemah. Mukanya dipenuhi buih2 sabun. Badannya lemah sekali kesan drp racun yg dicampurkan ke dlm makanan.

I' M WAITING YOU TO LOVE MEWhere stories live. Discover now