Chapter 3

27 4 0
                                    

"Omma kau kata kau dtg rumah pastu dorang suruh kau blk kn. Tpi kau pergi mana? Pergi berasmara dgn jantan tu? Baru berapa minggu kahwin, dh pandai buat perangai. Kau ingat kahwin ni just for fun ke?"-V membebel sambil berjalan ke hulu ke hilir. Hyeri memekakkan telinganya, menganggap V tidak wujud dihadapanya. Hatinya makin panas kerana terpaksa kembali lagi ke kandang penyeksaan itu.
"Woih, kau dengar tak aku cakap?"-V.
Hyeri tetap membisukan diri. Matanya tidak tertumpu ke arah V. V mulai hilang sabar. Dia menarik Hyeri ke bilik. Badan Hyeri dihempapkan ke katil dgn kasar. Namun begitu, Hyeri tidak melawan. Tali pinggang V dilucutkan dan dibaham pada betis Hyeri dgn sekuat2nya. Hyeri menahan sakit itu. Suaranya disimpan. Hanya bunyi tali pinggang bertembung dgn isi sahaja kedengaran, memecahkan kesunyian didalam banglo mewah itu. Parents V masih belum pulang. Mmg sunyi betulla rumah tu.

"Sayang.. Nah makan ni"-Omma menghulurkan roti yg telah siap disaluti mentega. Appa hanya memerhatikan omma yg layan V dengan begitu manja. Patutla V jadi macam tu, sbb dilayan terlalu manja. Appa takpernah layan V sampai mcm tu sekali. Sbb tu V tak brp rapat dgn appa dia.

Hyeri sedar dari tidurnya lantas meraba-raba betisnya yg kejang & pedih itu, kesan drp sebatan tali pinggang V semalam. Dia menggosok-gosok betisnya sambil menahan kesakitan. Sakit masih segar terasa. Hyeri menguatkan diri utk bangun. Hal itu buat Hyeri susah nk bangun. Dia menuju ke bilik air. Belum sampai toilet, dia jatuh menghempap rak.

Bunyi hempakan meja itu mengejutkan mereka bertiga yg sdg bersarapan di bwh.
"Bunyi apa tu? Bunyi tu dtg dri bilik kamu V. V.. Jangan cakap yg kamu bwk blk tomboy tu semalam"-Omma.
"Ya, V bwk dia blk"-V.
"Bagus, V. Bagus"-Appa.
"Bagus apa ke benda nya. Bwk bala masuk rumah ni lagi"-Omma.

"Knp dengan Hyeri tu jalan terjengket-jengket?"-Appa.
"Takde apa. Dia jatuh toilet tu tadi"-V.
Hyeri hanya menjerlingkan anak matanya ke arah V. Hatinya betul2 panas dgn sikap V.

"Ni bakal rumah kita"-V.
"Hmm.. Kita? Maksud kau? Rumah ni bakal rumah kau dgn bakal isteri kau?"-Hyeri.
"Sayang.. Janganla mcm ni. Kan abang dh janji nak beli rumah utk kita"-V.
"Jangan nk turn on mode byuntae kau tu"-Hyeri.
SENANG LAA NANTI AKU NK DERA KAU. XPERLU NK CKP BYK DGN APPA LGI. HUH.. INGAT AKU NK SGT KE TINGGAL BERDUA DGN MINAH TOMBOY NI-V bermonolog.

"Betul ke sayang kamu nk pindah? Omma takutlaa.."-Omma.
"Takut apanya. Kitorang nk hidup berdikari"-V.
"Berdikari konon. Diri sendiri pun x terurus"-Omma menjerlingkan matanya ke arah Hyeri. Hyeri membalas jerlingan mertuanya itu.
"Okay, omma appa, kitorang gerak dulu"-V.
"Drive elok2 ye"-Appa.

"Ni bilik kau"-V.
"Okay"-Hyeri memapah bagasinya masuk kedalam bilik yg ditunjukkan oleh V.
Hyeri menyusun atur barangannya pada rak2 yg ada. Gambar perkahwinan mereka dilempar ke katil. Hatinya mula bengang melihat bingkai gambar itu.
V perlahan merayap masuk kedalam bilik Hyeri. Tanpa disedari, tangannya ringan saja menjalar pd pinggang Hyeri.
"Woih, apa ni"-Hyeri tersentak.
"Sayang.. Kat rumah ni ada kita dua je. Kita dua je"-V.
"Dah, janganla byuntae. Aku tak suka. Kau.. Jangan la jadi byuntae"-Hyeri.
"Knp takboleh? Awak tu isteri saya. Saya nak buat apa pun boleh"-Tangan V terasa gatal hendak menyentuh susuk badan bhgian yg tak sepatutnya.
"N-n-no. Kau tak boleh macamni. Aku tak nak"-Hyeri.
"Jgn tpu. Aku tahu kau nk. Dah, jgn melawan. Ikut aku masuk bilik aku"-V.
"Taknak. Tolonglaa jgn apa2kan aku"-Hyeri.
"Aku bukan nak dera kau pun. Kau ikut je cakap aku"-V.
"Tolong, Taehyung. Aku taknak.."-Hyeri.

KRINGGKRINGG ! Jam loceng berbunyi dgn bingit sekali, sekaligus mengejutkan mereka berdua dari buaian mimpi. V menghentak-hentakkan jam loceng itu bbrp kali supaya mati. V bangun dari katil. Dia mencapai pakaian Hyeri yg berterabur di persekitaran katil lalu dicampakkan ke muka Hyeri. V bingkas bangun menuju ke bilik air. Hyeri yg berselimut menutup tubuhnya menarik pakaiannya itu & menyarungkannya pada badan lalu menuju ke biliknya.

"Esok aku start keje balik"-V memecahkan suasana sunyi didalam banglo itu.
"Hmm"-Jawab Hyeri perlahan sambil menyuapkan makanan ke mulutnya.
"Kau tak keje ke?"-V.
"Aku? Nak keje apa?"-Hyeri.
"Jadi tukang sapu kat kedai mamak"-V.
"Ergh. Yg tu sesuai dgn kau"-Hyeri.
"Minah tomboy mcm kau ni sesuai sgt keje kt tempat macam tu"-V.
"Gila"-Hyeri.
"Petang ni ikut aku"-V.
"Nak gi mana?"-Hyeri.
"Boleh tak jangan byk tanya?"-V.
"K"-Hyeri.

"Kau pakai baju ni. Aku taknak bwk kau keluar kalau kau pakai mcm lelaki"-V melemparkan beg kertas yg mengandungi pakaian wanita.
Hyeri memalingkan mukanya ke arah V. Dia membuka beg kertas itu & lihat apa isinya, "Kau ingat aku sudi pakai bende macam ni? Better tak payah pakai baju kalau macam ni".
"Haa dah tu, telanjang la senang"-V smirks.
"Miang.."-Hyeri.
"Kau nak pakai ke taknak pakai?"-V mendekatkan diri dgn Hyeri.
"Yelah2, aku pakai"-Hyeri.

"Err.. Sendat betulla gaun ni. Kau tahu kan aku tak lawa pakai macam ni"-Hyeri merungut.
"Lawa la. Meh sini sat"-V menarik Hyeri ke biliknya. V menarik kerusi meja solekannya & menyuruh Hyeri dduk.
"Kau nak buat apa ni?"-V.
"Kau diam je"-V mencapai bedak asas & pelbagai alatan makeup & dicalitkan ke muka mulus Hyeri.
"Rimaslaa.. Aku tak biasa and tak suka pakai ni semua"-Hyeri.
"Kau diam"-V mencalitkan solekan ke muka Hyeri.

"Buka mata"-V menyuruh Hyeri membuka matanya setelah selesai didandan.
"Emm taknak"-Hyeri menekup mukanya dgn telapak tangan.
"Buka mata. Pandang cermin. Tengok, okay tak aku solek"-V.
"Aku nak cuci muka"-Hyeri berjalan menuju ke bilik air.
"Jangan. Aku letih2 solek kau, jangan nak mengada. Better kau pandang cermin sebelum aku kiss kau, macam semalam"-V mengugut.
"Haa, yelah2"-Hyeri membuka matanya perlahan & memandang cermin.
"Wah, lawa. Pandai jgk kau solek"-Hyeri tersenyum puas.
"Well.. Aku kan artis. Aku sempat la belajar pasal makeup"-V.
"T-tapi aku segan nk keluar mcm ni"-Hyeri.
"Kau dh jadi org lain. Orang takkan cam kau"-V.
"Geurae"-Hyeri menyarungkan lengannya pada lengan V.

TBC #IWYTLM

I' M WAITING YOU TO LOVE MEWhere stories live. Discover now