Setahun kemudian. Kehidupan Hyeri kini lebih bahagia. Dengan Kai. Sudah 4 bulan Hyeri & Kai bertunang. Kini, mereka sdg membuat persiapan utk majlis perkahwinan mereka.
"V.. Maafkan aku. V.. Mana kau? Aku rindu kau.."-Hyeri menatap bingkai gambar perkahwinan dia dgn V."Hyeri.. Aku harap kau hidup bahagia skrg. Aku rindu kau, Hyeri.. Jaga jantung aku baik2 ye.."-V melepaskan tangannya pada jambatan & terjun ke dlm sungai.
KRINGGKRING.. iPhone milik Hyeri berdering bingit.
"Hyeri, ada call"
"Yebeoseyo?"-Hyeri.
"Maaf menganggu. Kita ada mangsa baru. Dia difahamkan terjun ke sungai utk bunuh diri. Sila kesini skrg, tuan"
"Geurae. 15 minutes lagi saya sampai""Mana pesakit tu?"
"Di wad ICU tuan"
"Kita kena lakukan operation skrg ke?"
"Ya, tuan. Pesakit terlalu lemah"
"Geurae""Byk organ yg takde ni. Mana pergi separuh lagi?"
"Mana la kitorang tahu. Ahli penyelamat yg jumpa dia kat sungai"
"Okay dah2. Selesaikan cepat"
"Baik tuan"
"Buka penutup muka dia"
"Baik, tuan"
"V?"
"Knp tuan? Tuan kenal ke?"
"Dah tentulah kenal. Dia suami saya"
"Haa? Suami tuan?"
"Ya, dah lama saya cari dia. Dah, skrg pindahkan dia ke wad biasa"
"Baik, tuan""Organ dalamannya dia semua tinggal separuh. Jangan2.. Dia yg dermakan organ pada aku?"-Hyeri bermonolog.
Flashback.
"Siapa yg dermakan organ2 ni pd saya, doktor?"
"Penderma minta perkara ni dirahsiakan. Dia cuma nk awak teruskan hidup"
End flashback."Kai.. Saya jumpa V"
"Macamana awak boleh jumpa dia? Dia apa2kan awak ke?"
"Tak. Dia kritikal"
"Haa? Kritikal? Knp?"
"Dia terjun sungai. Bunuh diri. Kai.. Awak tau tak?"
"Apadia?"
"V yg dermakan separuh drp organ dalaman dia kat saya"
"Jinjja?"
"Ya.. Saya dpt tahu, saya yg operate dia semalam"
"Tak sangka betul""V.."-Hyeri menyentuh perlahan jari-jemari V.
V membuka matanya perlahan. Matanya agak sedikit kabur.
"Aku dah sampai syurga ke? Hyeri... Ahh nikmatnya syurga"
"Bodoh. Ni hospital la bukan syurga"-Hyeri.
"Haa?"-V.
"Bukak mata tu luas2. Ni hospital, bukan syurga la bongok. Yg kau pergi terjun sungai tu apasal?"
"Hyeri real la ni?"
"Yelaa. Takkan bidadari syurga kot"
"Kau dah berubah. Lain dari dlu. Hyeri.. Aku bunuh diri sbb kau"
"Eh apasal sbb aku pulak?"
"Aku rindu sgt kat kau"
"Alololo..""V dah sedar? Baguslah.."
"Kai?"
"Ye, aku. Knp?"
"Aku mintak maaf. Aku janji aku takkan bersangka buruk kat kau lagi. Maafkan aku. Aku dah berubah"
"Takpelah, V. Semua tu dah lepas. Aku tak kisah pun. Kan Hyeri?"
"Betul tu"-Hyeri.Hari demi hari Hyeri jaga V kat hospital. Pakaian, makan terjaga. Tapi V tak tahu yg Hyeri dah nak kahwin dgn Kai. Jadi dia senang2 je sweet2 ng Hyeri. Kai pun sabar aja.
"V.. Kau dh boleh discharge esok. Btw, kau tinggal mana?"-Hyeri.
"Aku rasa lebih baik aku kat sini. Aku.hilang arah. Eomma appa dah usir aku dari rumah. Aku byk buat dosa ng dorang. Aku dah tak boleh balik sana lagi"-V.
"Banglo kau?"-Hyeri.
"Banglo kena sita. Aku tak bayar deposit. Kerjaya aku dah musnah lepas aku masuk jail"-V.
"Takpelah, V. Kau boleh ikut aku balik esok. Kan Kai?"-Hyeri.
"Ya, kau boleh ikut kitorang"
"Gamsahamnida"-V tersengih menampakkan senyuman petaknya.Seminggu kat rumah Hyeri. Persiapan perkahwinan masih dlm proses.
"V.. Nah makan ni"
"Kau suapkan"
"Aish takpayah la. Aku byk keje ni"
"Alaaa tolonglaa"
"Okay2. Kejap je ea"
"Okay sayang.."
"Sayang?"
"Ha ah. Sayang. Dh lama aku tak call kau dgn nama tu. Rindu sangat. Dah2, cepat suapkan"
"V.."
"Ya?"
"Aku nak bagitau kau something. Tapi aku harap kau tak marah"
"Ya apadia? Eh jap.. Aku pun ada something nk bagitau kau"
"Aku dluu"
"Eh tak. Aku dlu"-V meletakkan jarinya pd bibir Hyeri.
"Kim Hyeri. Aku mintak maaf atas apa yg aku buat kau kat kau dlu. Aku betul2 menyesal. Aku tak sedar yg apa yg aku ada masa tu dh cukup baik utk aku. Sebenarnya.. Aku dh mula suka kau. Aku tak nak kau bagi jawapan skrg. Tapi.. Aku sedia tunggu kau cintakan aku. I' m waiting you to love me"-V.
Air mata mula membasahi pipi gebu mula Hyeri. V tersenyum. Perasaan rasa bersalah & terharu mula menyelubungi diri Hyeri. Dia tak sampai hati nk bagitau V yg dia dh nak kahwin dgn Kai."Hyeri.. Awak jgn layan sgt V tu. Saya takut dia mula suka awak then.."
"Dia dh confess yg dia suka saya"
"Habistu mcmna? Awak dh bagitau dia belum yg kita dh bertunang? "
"Belum"
"Awak tak boleh mcmni. Kita dh nak kahwin dh pun. Atau awak juga suka dia?"
"Saya mintak maaf, Kai. Tapi saya tak boleh. Saya takboleh bagitau dia semua ni. Saya terkilan"
"Terkilan apa bendanya? Awak tu tunang saya. Kita dh nk kahwin. Awak kena ingat tu"
"T-tapi Kai.."
"Dah, saya taknak dgr apa2 lagi. Awak jgn nk menggatal lagi dgn dia"Hari demi hari. Hari perkahwinan Kai dgn Hyeri hampir menjelma.
"Hyeri.."
"Ya?"
"Apa kata kita kahwin lagi? Kau setuju tak?"
"Eh apa kau ni?"
"Hyeri. Aku nak tebus semua kesalahan aku pd kau. Tolonglah.. Kita kahwin lagi okay?"
"Tak V. Tak boleh"
"Knp?"
"Sbb kitorang dh nak kahwin minggu depan"-Kai muncul secara tiba2.
"Haa? Kau berdua dh nak kahwin? Apa semua ni?"-V.
"Maafkan aku V.. Aku.. Dah bertunang dgn Kai. Kitorang kahwin minggu depan. Aku tak sampai hati nk bagitau kau"
"Ah. Dahlah! Menyesal betul aku. Berharap lebih"
"V.. Jangan pergi V.. "
"Dah, biarkan dia pergi. Cukup setakat ni je dia susahkan kita"-Kai.
"Apa maksud awak? Dia susahkan kita? Tak. Dia takpernah susahkan saya. Awak tu cemburu buta"
"Hyeri.."
"Dah. Lepaslah"Wedding day.
"V.. Aku dah mula sayang kau.. Aku tak boleh lupakan kau"-Hyeri bermonolog.
"Cik, kereta dah sampai. Jom""Hyeri. Dah bersedia?"
"Ya"-Hyeri hanya memasamkan mukanya. Dia tidak mampu senyum. Perkahwinan itu ibarat satu musibah baru dalam hidupnya. Hatinya mula gusar memikirkan V. Setiap saat, V muncul dlm fikirannya.
"Okay, kita mulakan sekarang"
"Okay"-Kai.
"Adakah awak blablablabla"
"Ya"-Kai.
"Adakah awak blablabla"
"Hyeri?"-Kai.
"Cik?"
"Tak. Takboleh. Saya tak cintakan awak Kai. Saya tk boleh kahwin dgn awak. V.. Saya nak cari V"-Hyeri segera melangkah keluar dewan. Semua tetamu sungguh terkejut dgn kelakuan Hyeri.
"Hyeri.."-Kai."V.. Mana kau?"-Hyeri.
Air mata mula membasahi."Sayang.."-V.
"V.."-Hyeri menemui V di seberang jalan. Kereta agak byk yg lalu lalang ketika itu.
"Kau tunggu sana. Aku datang"-V.
Hyeri mengangguk tanda faham.
PONGPONG. Bunyi hon kereta lantang kedengaran.
"V!!"-Hyeri melaungkan nama V setelah melihat V terlantar pada tar jalan raya. Ramai yg datang menghampiri V. Darah berlumuran. V sudah tidak sedarkan diri.
"V bangun V. Jangan macamni V"-Hyeri.
"Sabar cik. Nanti kita bwk dia ke hospital"V sedarkan diri 3 jam kemudian. Kepalanya bengkak sekali. Tanganya berbalut. Kakinya juga berbalut. Kelihatan Hyeri sdg membuai mimpi di sebelahnya. V tersenyum manis. Hyeri masih dlm pakaian pengantin.
"Kau dah kahwin ke Hyeri? Cantik kau dlm dress pengantin.. Kalaulah aku dpt tgk kau macam ni sekali lagi"
Hyeri mencelikkan mata hazelnya. Menggeliat. Dia mula sedar terasa jari-jemari mengusap rambutnya. V pura2 tidur.
"V.. Kau tak sedar lagi ke? V.. Kau jgn tinggalkan aku. Aku dh mula sayang kau. Aku tinggalkan Kai kat dewan kahwin. Aku nak kau V.. V kau jangan tinggalkan aku"-Hyeri meluahkan segala apa yg terpendam.
Tangan V mula bergerak.
"V.. Kau dah sedar?"
V pura2 mencelikkan matanya.
"V.."-Hyeri.
"Awak siapa?"-V.
"Haa? V.. Apa dah jadi? Aku Hyeri. Kau tak kenal aku?"-Hyeri mula berasa sebak.
"Awak siapa? V? Siapa V? Hyeri ? Siapa?"-V.
"V.. Kau jgn macam ni. V.. Jangan main2"-Hyeri.
"Apa yg main2? Awak siapa? Knp awak nangis?"-V.
"V.."-Hyeri menangis teresak-esak.
"Sayang.."-V tersengih.
"V? Apa ni.. Kau tipu aku eh"-Hyeri.
"Tadaa.. Aku saja je testing kau syg lagi tak aku"-V.
"Er... Kau ni. Buat aku nervous betul"-Hyeri.
"Alololo comelnya kau nangis. Nangis lagi. Aku nk tgk"-V.
"Ahh taknak ah.."-Hyeri.Setahun kemudian.
"V.. Tolong tengokkan Haru kejap. Saya nk masak ni"-Hyeri.
"Aduh.. Nak hafal skrip ni. Awak masak jap gi laa"-V.
"Ish awak ni tak membantu betulla. Dah2 la hafal skrip tu. Tolong saya jaga Haru kejap. Sat gi awak juga yg merungut, lapar"-Hyeri.
"Yela2"-V."Haru dah tidur?"-V.
"Ya. Baru je terlelap"-Hyeri.
"Awak taknak tidur?"-V.
"Mestilah nak tidur. Saya bukannya robot"-Hyeri.
"Haa jom"-V.
"Ish awak masuk la bilik dlu"-Hyeri.
"Jomlaa.. Masuk sama2"-V.
"Ish. Yelaa2. Jom"-Hyeri.
"Haa macamni laa. Agak2 perut ni nak tak berisi lagi?"-V.
"Awak ingat saya ni kilang buat anak ke?"-Hyeri.
"Alololo. Saja tanya. Kalau awak nak, saya boleh je bagi"-V.
"Ish, miang betul"-Hyeri.
Lampu dipadam. Suasana gelap menyelubungi. V melakukan tugasnya. Erghh..- The End. -
YOU ARE READING
I' M WAITING YOU TO LOVE ME
FanfictionPrologue. Kim Hyeri merupakan seorang gadis yg agak kasar, atau lbh tepat lgi digelar, tomboy. Wlaupun begitu, dia berhati lembut & mudah tersinggung. Mungkin perwatakannya yg kasar & humble itu dikatakan agak berbeza drp gadis2 lain, dia ditakuti o...