2

517 7 0
                                    

P.o.v. Marianne
We rijden naar het feest. Het regent kneiterhard. We zagen onderweg Eenhoorn nog lopen. We gingen allebei gekke bekken trekken en moesten keihard lachen. Het is ook zo leuk om te zien dat Eenhoorn boos is. Maar we moesten waarschijnlijk ook hard lachen omdat we al wat gedronken hebben. Hm, ik kan mezelf nog net beheersen om niet meteen al het bier op te drinken.

Op het feest aangekomen lopen we eerst naar de bar toe voor een glas wijn. Daarna lopen we naar onze vriendenclub toe.
'Meiden, Cip en ik hebben een geweldig idee!' Begin ik enthousiast. 'Straks komt Eenhoorn en dan bieden jullie haar wat bier aan. Jullie zeggen dat het ligt bier is, maar het is eem soort van whiskey. Ze heeft dat nog nooit gedronken en zal meteen misselijk worden. Jullie zeggen dat jullie "per ongeluk" het verkeerde glas hebben aangegeven en nemen haar mee naar het toilet, en daar sluiten jullie haar op, oke?
'Een heel leuk idee, maar waarom doe je het zelf niet?' Vraagt Xam. Ze heet eigenlijk Samira, maar Xam klinkt stoerder.
'Die reden is simpel. Cip en ik hebben vanmiddag Eenhoorn uitgemaakt voor slet en toen we hiernaartoe reden gekke bekken getrokken, en volgens mij voelt ze zich een beetje gekwetst. Bier van ons zal ze niet accepteren en daarom moeten jullie het doen. Als jullie willen natuurlijk.' Dit alles zeg ik met een brede grijns.
'Hm, ja, ik wil best helpen hoor.' Zegt Xam.
'Ik ook.' Zegt Ann. Zij heet eigenlijk Annelotte, maar dat is veel te meisjesachtig.
'Oke, dan doen het. Pas op, daar komt ze.'
'Tot zo.' Zeggen Xam en Ann in koor, met een brede grijns.

P.o.v. Xam
Marianne háát Eenhoorn. Ze heeft ook echt geweldige ideeën om haar te pakken te nemen. Maar het enige nadeel is dat wij het altijd moeten uitvoeren. Maar ik doe het graag voor haar.
'Opgelet Xam, daar is ze.' Fluisterd Ann in mijn oor.
'Waar?'
'Daar!'
'Oh daar, ik zie haar al.'

'Hallo Alexa, hoe is het?' Vraag ik met mijn allerliefste stemmetje.
'Slecht, Cianna en Marianne gingen gekke bekken trekken toen ik naar het feest liep, IN DE REGEN! Ik snap echt niet waarom jullie nog vriendinnen met haar zijn.'
Ik doe nu zo hard mijn best om mijn lach in te houden.
'Ach, zo is Marianne nou eenmaal. Trek het je niet aan. Wil je een biertje?' Vraagt Ann.
'Is het zwaar bier?'
'Nee, 0,6% vol. Heel weinig alcohol dus.'
'Oke, geef dan maar.' Zegt Eenhoorn. Ze pakt het glas en ze drinkt het in twee slokken op.
'M-meiden, w-weten jullie zeker dat dit l-licht bier was? Ik voel me misselijk.'
'Kom maar mee naar de WC's. Daar kun je overgeven.' Zeg ik zogenaamd bezorgd.
'J-ja, doe dat m-maar.' Zegt Eenhoorn, totaal duizelig. Ze is totaal niet gewend aan ontzettend zwaar bier.
We lopen naar de WC's. We lopen express naar de achterste toiletten omdat daar nooit iemand komt. Het wordt daar niet eens schoongemaakt. We duwen haar een hokje in en draaien de deur van buitenaf op slot.
'H-hee! Laat me eruit!' Roept Eenhoorn verontwaardigt.
'Nee. We willen geen kotsers op ons feest. Hahaha! Doei!' En we lopen alsof er niets is gebeurd weer naar de meiden toe.

'En?' Wil Marianne weten.
En Ann en ik grijnzen alleen maar.
'Jullie zijn super!' Roept Marianne uit.
'Weten we toch.'

Gebonden LiefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu