Bab 1 :Termenung

54 0 1
                                    

Di kala hari berganti hari, ku masih mencari siapa gerangan gadis sunti tersebut. Ku buntu seperti software ubuntu kosong No idea what going on.

Haaaaa....sudah la..ak lapar ni baik aku ke dapur sebentar tgk juadah pe mak ak masak pagi ni..masakan mak kita mmg terbaik masak penuh dengan kasih sayang( perkataan yg biasa kita dgr) tp syg beribu kali syg.., mak aku pergi rewang dkt jiran hujang kg., terpaksa la aku tunjukkn skill memasak ak..diwarisi turun temurun., lps mkn ni bru la aku trun serta.., yg penting mkn dlu la apa lgi.. Tgk pon nasi smlm ad lgi ckup la nk msk 'nasi goreng seroll style' korg apa tahu..hahaha..sedap hingga menjilat kuali..,
Wanita luar sana patut beruntung dpt laki mcm ak ni.., #foodhunter #lovefood #lakipandaimasak #sedap jgn risau kalau setakat nak beli brg dapur x pyh bru list ak da biasa da., setakat limau nipis limau kasturi bole beza.., ni selalu ak lihat kat pasar bertelagah psl limau.., amek je la..limau je pon..Hahahha...., tapi jgn silap lain limau lain rasa.. Tp kalau nak buat air baik kasturi la..Ok balik ke acara memasak kita mari kita sediakn bahan2 seperti

- Bawang merah & putih
-Cili padi atau tak kisah la pe jenis cili
-Belacan & lada sula
-Segala jenis sos(i mean it)
-Kalau ad bahan mentah boleh la letak
-Sayur(selalu ea kobis, lobak & sawi) bru colourfull
-Ad pula ikan goreng smlm bole la letak
-Ikan Bilis n telur

Ok mula2 kita tumbuk bahan yg atas tu dlu.., tak kn nak bgtaw brapa ulas..agak2 la sendiri.., ikut cita Rasa sendiri la..hehhee..., tumbuk sekali ngan Cili lada sula..bru pedas..bru menangis..kalau x tahan pedas tu tak pyh letak lada sula.., kita tumbuk smpi lumut then kita potong bahan mentah & sayur.., Kalau rajin ak kuarkn isi ayam., nak malas pula kuarkn je bebola ikan je la..,then bila sume da settle.., kita masak la.., mula2 Panaskn kuali ngan mnyk.., pastu goreng ikan Bilis dlu..sbb apa nak Rasa ikan bilis tu kat mnyk.., pastu da agak garing ikan bilis ea kita naikkn., bru la tumis bahan yg di tumbuk td.., kalau kita letak Cili padi & belacan pastikn kita buka fan or buka tingkap.., nanti org dlm rumah terbatuk lak..hahhaha..., dah agak gering & pecah mnyk bole la letak bhn mentah..masak separa masak bru la letak telur ..,ini utk megelakkn nasi melekat bila di masak.,nanti nak basah kuali pon sng..huhuhu..,telur tu kasi hancur then tabur garam secukup rasa..,ikut ko la nak letak brapa sudu..letak sekali sos tiram.., baru la letakkn nasi...kacau skit..then letak kicap manis & masin..gaul sehingga sebati like mak cik tgn cengkak pinggang..da agak sebati bole la letak sayur smpi sayur masak..da agak masak apa lgi amek pingan la mkn.., tabur sekali ikan bilis td....hmmmm....aum aum aum dap..., sehingga mejilat kuali..

Hmmm..., dah kekenyangan ni relax dlu la sblom turun rewang..pekena vape on dlu bru tukar flavour 'honey dew' tp syg hangit lak puiiii... Jilake spot mood ak.., bru nak lyn perasan syok sendiri kesedapan nasi goreng seroll style..hahahahaa... Tgk jam 9.30 ni..,ni dlu dlu time mcm ni hadap dragon ball la.., xpernah miss.., lau bngn lmbt pon siap pesan kat mak suruh kejut.. Dragon ball ad tujuh biji sebenarnya..ingat kelakar ke wat lawak mcm ni..hmmm.., bdk2 skrg bkn knl pon..skrg sibuk lyn twitter wechat whatasp Facebook.., lau x puas hati ckit gi kacau kat media so sial...sial la jai... Kita relax dlu la menung dlu setengah jam.., kejap lgi mau mandi... Msk nasi pon berpeluh ting tang Alexander...pastu kita berewang..,nanti ko khawin tak sape nak tolong rewang.., ni pesan Mak setiap kali ad kenduri khawin.., ak anak yg patut tak nak derhaka.., dengan rela ku turutkan..

Kau SiapaWhere stories live. Discover now