Setiba di rumah...
"Mama!"jerit Nizam memeluk mamanya.
"Ye..sayang?"balas Datin jacinta sambil mengusap-gusap rambut anaknya.
"Nurin mana sayang?"soal datin jacinta setelah menyedari menantunya tiada disamping Nizam.
"Oh di..a.!"kata Nizam.yg ingin membalas Soalan mamanya tapi org yg dicari.sdh sampai.
"Mama!rindu giler Nurin kat mama!"jerit Nurin sambil menolak Nizam lalu dia pula yg memeluk Datin jacinta.
"Hoi!pahal kau tolak aku uh?mama aku kot tu!"rajuk Nizam.
"Korang nie!mama nie mama korang berdua!kamu tu Nizam.sikit2 nak jeles!Nurin nie bini kamu bukan pesaing kamu!ada faham?"kata Datin Jacinta tegas.
"Ye mama..."kata Nizam
"Dah..kamu berdua pergi bersihkan badan dulu..lepas tu kamu turun bawah..mama dah suruh bibik masak.."arah mama
"Okey!Nurin jom kita lawan siapa dulu sampai kat bilik dia menang!"ajak Nizam.
"Okey.."kata Nurin sambil buat gaya bersedia ingin lari..
"1..2...3...lari!"jerit Nizam dan Nurin serentak..
"Astafirullahalhazim!budak-budak nie!dah macam bukan lakibini dah aku tengok nie..lebih kepada kawan je.."kata mama sambil mengusap2 perlahan dadanya melihat aksi tak senonoh anak menantunya....
***********
Waktu malam di bilik....
"Nizam kau benarkan tak aku nak bermalam kat rumah kawan.aku?"kata Nurin meminta izin.
Nizam hanya memang Nurin.....
"Nizam kau dengar tak aku cakap apa tadi?!"kata Nurin dengan yg meninggi sedikit.bengang!
"Bergantung dengan keadaan..."balas Nizam acuh tak acuh..
"Alah!nizam!"rengek Nurin sambil menghentak-hentak kakinya seperti budak kecil yang merengek..
"Kau nak bermalam kat rumah.kawan kau buat apa?"
"Kami buat study group!"
"Pergilah...tapi ingat status kau sekarang!"kata Nizam.tegas.
"Yeah!Sayang Nizam"
Cuppp!
Nizam tergamam begitu juga Nurin..
"She kiss my lips?"kata Nizam yang masih memegang bibirnya yg dicabuli oleh Nurin..erkkk?wakaka..
"Sorry! Aku tak.sengaja!"balas Nurin lalu menghempas badannya ke katil dan menutup badannya dengan kain selimut.
"Haha..malulah tu!"kata Nizam dalam.hati...
***************
"Nizam!Nurin!korang dah siap.ker?"soal mama dari bawah..
"Dah ma!"jawab Nurin dan Nizam sambil berlari..
"Kamu nak mama suruh pak Mail hantar aku ker Nurin?"soal mama..
"Tak usah la ma!Nurin naik teksi je!lagi pun Nurin nak pergi mall kejap.."jawab Nurin ikhlas..
"Kamu Nizam?"soal mama kat Nizam pulak..
"Nizam ikut kawan nanti ma!"jawab Nizam.
"Okey la ma..biy! Ayang dah nak pergi nie,teksi pun dah.sampai..."kata Nurin sambil menyalami mama dan suaminya yg masih tergangga..kerana terkejut panggilan romantik dari Nurin..nak je si Nurin ketawa melihat riaksi muka Nizam sekarang!dah macam monyet!..
YOU ARE READING
Ketua kelasku,suami aku?!
Romanscerita ini mengisahkan tentang Nurin yang telah dijodohkan oleh ibubapanya pada usia yang muda tanpa mengetahui bahawa lelaki yang bakal dikhawini nya adalah ketua kelasnya yang paling dibenci. Apakah kesudahan cerita ini?..hehe.. Sis harap korang d...