Alışveriş merkezine gidene kadar gökhanın çenesi bir susmak bilmemişti.Her söylediği şeye kahkahalar atıyor ve herkezin gözlerini bana çevrilmesini sağlıyordum.Ama aklımda soruyu sormak için zaman arıyordum.Sonunda sustuğunda sorumu yapıştırdım.
''Keremi nereden ve ne zamandan beri tanıyordun?''dedim yüzüme baktı ve sonra durdu.Sonra kahkaha atmaya başladı biraz güldükten sonra o yüzüne ciddi ifadeyi takındı.''onu seviyordun ve hala seviyorsun''dediğinde gözlerimi kocaman açıp ona baktım o da bana bakıyordu.Nereden biliyordu?Kerem söylemediyse kim söyleyecekti ki?Yoksa kerem her şeyi biliyormuydu?
''bu saçma ben onu sevmiyorum nereden çıkarttığını bilmiyorum''dedim yürümeye başladım tekrardan tam arkamdan geliyordu.''kime yalan söyleyeceğini seçmeyi dene ben gökhanım tanımıyormuyum ben seni?O çocuğu seviyorsun''bu sefer yalan söylemeyecektim ama kabullenmeyecektim.
''sevmek değil hoşlanmakta değil sadece ilgimi çekiyor tipim değil bir kere''dedim yüzümü buruşturarak.Yine kahkaha attı
''tamam beste senin inatçılığına yakalanmayacağım ama emin ol o çocuğu sevdiğini adım gibi biliyorum''dedi bir şey demeden yürümeye devam ettim.Alışveriş merkezine yaklaştığımızda durdu
''şu dolma dudağa bir şakamı yapsak ki?''dedi aslında süper olurdu canımın sıkıntısı geçerdi.
''nasıl bir şey?''dedim.Tek kaşımı kaldırarak.
"Ben ararım onu şöyle...."
***
SEÇİL:Alışveriş merkezinde avalak avalak dolaşırken bir mağzada gördüğüm elbiseye koştum.Siyah ve kalça bölümünün biraz daha altında göğüs dekolitesi oldukça açık olan bir elbiseydi.altındada beyaz topuğu ise siyahtan oluşan ayakkabı idi. eğer bunları alırsam ne çanta ne de aksesuar alabilecektim."yani birazdaha ucuz olsan alacaktımda neyse ya bensiz kal elbise!"dedikten sonra göz kırptım gülme sesi duyduğumda arkama döndüm.Berke arkamda bakıp bakıp gülüyordu.ellerimi yumruk yapıp omzuna vurdum.
"Napıyorsun sen ya gizliden gizliden böyle?!"dedim gülümsedi ve birazdaha yaklaştı tamda o ilk günki gibi nefesim artık içimde sıcaklık yaratıyordu.Birazdaha yaklaşınca gözümü yumdum sıkıca.
"Beğendinmi?"dedi gözümü yavaşça açtım."neyi?"dedim soru soran ifademle..ah..peki bu oldukça komik.
"Elbiseyi seçil"dedi gülerek ona baktım ağzımı açacaktımki "beğendin alıyoruz partide seni bununla görmek istiyorum"dedi ve kıyafeti askısından alıp elimi tutup kasaya götürdü.Niye elimi tutuyor bu??Tamam yalan yok bu hoşuma gidiyor onu hâlâ seviyorum.kasaya gittiğimizde beni dışarı çıkmam için kapıya doğru ittirdi.
Bir süre bekledikten sonra mağzadan çıkan berke göründü.Ellerime poşetleri tıkıştırdı.çantamdan cüzdanımı çıkarttım elimi tuttu
"Sakın bunu deneme!"dedi "berke bunu kesinlikle inkâr etmeni istemiyorum."dedim elimi onun elinden çekerek.bana iyice yaklaştı dudaklarıma baktığında bende aynı şekilde onunkine baktım.Daha çok yaklaştım ki telefonum çaldı arayan gökhandı mayhoş gökhan hemen açtım.
"Gökhanım canım şimdimi aklına geldik mayhoşum"dedim berke kaşlarını çatmış bana bakıyordu.
"Dolma dudak hemen gel beste beste bayıldı."dedi hemen telaş yaptım.elim ayağıma karıştı.
"Ne diyorsun sen hemen geliyorum bestelerin evine"dedim tam kapatacaktımki kahkaha sesleri duydum ve kulağıma telefonu yerleştirdim.
"Bu dolma dudak ammada kanıncıymış he anlamazmı bir insan benim gibi birisinin şaka yaptığımı ah seçil ah"oha ben şok ben firar.Telefondan gelen seslerin üzerine
"Mayhoş ve bestem bu nasıl şaka gelin allah aşkına aklım çıkıyordu gökhanım seni özledim gel hemen"dedim ve kapattım berke bana baktı."gökhan kim sevgilinmi?"dediğinde kahkaha attım.yok artık ben ve gökhan
"Saçmalama o benim kardeşim"dedim gülümsedi "sevindim"diye fısıldadı duymadığımı sansada bal gibide duymuştum.koooppp koppp.
"Gelecekmisin onlar sorun etmezler"dedim
"Yok benim işlerim var partide görüşürüz"dedi ve gitti çok tatlısın lan sen!
***
Uzun ve yorucu alışverişten sonra (ve yoğun gökhan espirisinden sonra) bestelerin evinde hazırlandık.Bestenin elbisesi kısa ve bembeyazdı.Birtanede papatyalardan oluşan taç takmıştı krem renginde ruj ile muhteşem gözüküyordu.
Bende hazırlandıktan sonra burağı aradım.beste gökhanla gidecekti.burak bizi aldıktan sonra partinin önünde kolumdan çıkıp kaçmaya başladı.Arkasından koşturdum.
"Laan!!apaçi gelsene nereye laan!!??"diye arkasından koşarken berke önüme geçti."senin eşin benim bebeğim bu arada çok taş olmuşsun"dediğinde ilk başta beni öylece bırakıp kaçan burağa baktım sonra
"Senmi planladın?"dedim sanki birazdan üstüne atlayıp boğacakmışım gibi bakarak.Sırıttı arkamdan gelen kahkaha sesi bu dikkatimi dağıttı arkama baktığımda beste ağzını gere gere gülüyordu.Gökhan onun ağızını kapatmaya çalışsada beste buna engel oluyordu.Besteye bir kaç kaş göz işareti yaptıktan sonra önüme döndüm.Berke kumral saçlarını savurarak yine beni uçurdu desem daha iyi olabilir.
"Bu gece birşey sorma tadını çıkar"deyip göz kırptı hızlıca içeri girdik***
Seçil içeri girdiğinde bir tek ben ve gökhan kaldık.bana elini uzattı
"Buyurun prenses"dedi ve ben biraz çekinerek elimi verdim sonra içere girmek üzereyken durdum.sonra gökhana bakıp kafamı geri eydim 'yapmalısın beste'diyerek geçirdim.Düşünsene sen kereme yıllar sonra açılacaksın.Gökhan yüzümü iki elinin içine aldı."İyimisin neden gelmiyorsun?"dedi yeşile yakın olan gözlerini gözlerime dikerek.Birşey demeden gülümsedim.Elimi tekar gökhanın eline yerleştirdim.İçeri yavaşça teker adımlarla giridik.Girişte hemen keremin kız kardeşi damla karşıladı.Abisi ne kadar popilerse o da kendi çevresinde o kadar popilerdi.Popiler olmayan insanlara bakmazdı bile ama ben ve seçil onun için farklıydık çünkü beraber büyüdük.saçları beline kadar uzuyordu.Beni görünce yanındaki adını isel diye duyduğum kızın yanından ayrılıp boynuma atladı.
"Bebeğim çok güzel görünüyorsun"deyip ayrıldı.
"Sen daha güzel olmuşsun tam bir peri gibi"dedim ve tekrar inceledim.Üstünde kabarık mat mavisi elbise altındada fosforlu pembe topuklu ayakkabıllar vardı.ruju mat pembeydi.Onu süzdüğümü fark etmiş olmalıki
"Beğendinmi nasıl olmuşum?"ıslık çalmak için elimi ağızıma koyduğumda elimi ağzımdan çekti damla.
"Abim burda beste "dedi göz kırptı.Allah kahretsin!şimdi gökhanın yanında bunu söylemese olmaz yani.Gökhan kulağıma fısıldadı "biliyordum"dediğinde kızardım ve
"Saçmalama o başka bi şey için şey ettirdi."of ya şimdide konuşmam dalga konusu oldu.Damla kaş göz işaretleriyle yanını göstermeye çalışıyordu.Kafamı yana çevirdiğimde keremin buraya geldiğini fark ettim ve kaçacak delik aramaya başladım.ve damlanın arkasına saklandım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UFAKLIK DERKEN?
ChickLitUfaklıktım ya hep onun için Peki hiç düşünmüşmüydü bu ufaklığa aşık olabileceğini?