.................................
suasana dingin pagi menyapa tubuh jimin ...
"nyaman nyaa~"
jimin berkata smbil dia mndongakkan kepalanya sedikit kearah langit yg mmbiru...
matanya berlari melihat sekelilingnya, silauan matahari yg brlindung di sebalik dahan2 pohon mmbuatkan dia memejam kan matanya untuk beberapa ketika..
.
"cantik! cantik sungguh prmadangan pagi ini...
seperti sebuah lukisan"
*detik hati kecil jimin...belum puas dia menikmati keindahan pagi itu,
satu suara yg nyaring menerjah jimin dari belakang..."yah jimin!"
suara yg tak asing lagi,
jimin tersenyum smbil menoleh kebelakang...kelihatan eunbee yg sdg memegang beg sekolahnya sdg berlari2 anak menuju ke arah jimin...
"yah! tnggu la!" eunbee mnjerit lagi...
jimin dgn rutin hariannya, mengusik eunbee...
tanpa mmbuang masa jimin mmpercepatkan langkahnya mninggalkan eunbee...
sambil dia ketawa riang melihat eunbee mngejarnya dlm keadaan tali kasut tidak berikat...
malah tidak smpat memakai begnya..."hoi! aq panggil ni!" eunbee menjerit seraya dia berlari mndapatkan jimin...
tap, tap, tap...
"nah hambik kau!" eunbee brkata smbil memaut lengannya di leher jimin...
jimin hanya ketawa dengan tingkah laku eunbee..
"kenapa panggil aq?" jimin mngajukan soalan ke eunbee...
eunbee mmandang tepat ke mata jimin dgn posisi memaut lengannya di leher jimin,
mmbuatkan jimin berasa kekok...
dgn segera jimin mngalihkan pandangnnya...
"ish kau ni!" eunbee mnjawab smbil menurunkan tangannya yg memaut leher jimin tadi seraya mereka berjalan brsama...
"kau xjawab lagi soalan aq" jimin brtanya lagi...
eunbee yg sedang mmbetul-betulkan topi hitamnya itu hanya tersengih melihat jimin...
"ish budak ni...aq tnye, dia tersenyum-senyum" jimin mula merajuk...
eunbee mnghentikan langkahnya,
terdiam....jimin mnyedari perubahan eunbee, lalu mmberhentikan langkahnya yg da terlajak beberapa langkah kedepan dari eunbee...
jimin mnghampiri eunbee,
"eun~ kau knapa? aq ade buat salah ke?..." jimin mngajukan soalan ke eunbee,
namun eunbee hanya diam mmbisu mnundukkan kepalanya memandang tanah....
"weh! sorry la...
sorry~"
jimin mula mminta maaf,walaupon dia xthu apa kesalahannya...eunbee mndongakkan kepalanya mmndang jimin smbil ketawa kecil,
dia mengetuk dahi jimin mngunakan penumbuknya lalu berkata...
"weh jimin, bodohnya kau ni!"
dan dia melarikan dari jimin...
jimin mnjadi geram dengan eunbee,
"siap kau nnti jung eunbee!"
jimin berkata smbil mgejar eunbee...
kedengaran jeritan dan lempikan ketawa eunbee, ketika jimin mnangkap eunbee yg sedang berlari..
suasana yg sunyi dan dingin tadi..
bertukar kpada keceriaan dgn gelak tawa mereka berdua...CHAPTER 1
(1/12)
YOU ARE READING
● is this love? ●
Randompersahabatan yg indah bertukar kepada permusuhan,disebabkan oleh sebuah cinta yg palsu... mampukah eunbee menemui cintanya yg sebenar?... CHAPTER 1-12 [MALAY ]