..............................
jimin menunggu eunbee smbil mnyandarkan tubuhnya di pagar sekolah,
"lama pulak eun ni" dia brkata smbil mngesel2kn kakinya di tanah....brmain2 dgn batu-batu kecil yg ade di situ...
dia mmndang kanan dan kirinya smbil tercari-cari dimana eunbee...
"haih" dia mngeluh lagi...
kali ini dia bingkas masuk semula kedalam kawasan sekolah...
risau kalau2 eunbee tertidur lagi di dalam kelas...baru beberapa langkah dia brjalan, dia terhenti....
melihat dua susuk tubuh sdg berjalan ke arahnya..."jimin!" eunbee mmanggil smbil melambai2 kan tangan kanan nya...
jimin mmberikan senyuman palsu ke eunbee, lalu dia mngalihkan pandangannya ke taehyung..."taehyung tak guna!" desis hati jimin...
jimin berasa perit melihat kawan kesayangannya bersama lelaki lain, tetapi dlm wktu yg sama dia berasa marah kerana rakan baiknya itu bercinta dgn seseorang yg dia kenal dgn sikap playboy nya itu...
jimin takut kalau2 rakannya iaitu eunbee, terluka...."weh, asal termenung?" eunbee mngajukan soalan seraya dia melambai2kan tapak tgnnya depan muka jimin...
"huh? ha xde pape" jimin tersentak dari pemikiran dia tadi,
lalu mngaru2 kpalanya sengaja..."ni aq nk kenalkan kat kau secara rasmi...
kim taehyung! pakwe aq" eunbee mmperkenalkan taehyung kepada jimin sambil dia mengapit tangan kiri taehyung..."ah..okay" jimin mnjawab sepatah..
"ish kau ni,"eunbee brkata kpada jimin, lalu eunbee mmndang taehyung dgn muka malu "kejap ye awak" ....
dan dia mnarik tgn jimin prgi, mmbawanya sedikit jauh dari taehyung..."pas ni aq da xbole balik gan kau da, aq balik gan taehyung... pergi sekolah pon sama...
nnti kau,
pepandaila ea?" eunbee mnerangkan...
jimin mmndang sayu wajah eunbee, "aq anggap kau da paham" eunbee brkata lagi..
lalu dia mula mngorak langkah mnuju taehyung..."eun! .." jimin memanggil eunbee,
eunbee menoleh dgn snyuman kearah rakan baiknya itu...
"apa?~" dia mnjawab lembut...hati jimin bergelodak seketika,
dia berlawan dgn perasaannya sendri..."aq--- aq sayang kau" jimin meluahkan....
sayang, eunbee tak perasan hal itu...dia anggap itu hanyala kata2 biasa tanpa maksud yg mndalam...
"aku syg kau jugak jimin!" eunbee mnjawab, tanpa teragak-agak...
krana dia menyangka ianya hanya kata2 sayang yg diberikan oleh rakan, ke rakannya....dia silap,
dan dia xmnyedarinya...lalu dia berlalu pergi, bersama taehyung....
mninggalkan jimin kesorangan...jimin mmerhati eunbee yg berlalu pergi tanpa menoleh kearah jimin..
"aku,
aku betul2 sayang kau"
jimin berkata sendirian....
sambil melihat susuk tubuh eunbee yg sedang lenyap dari pandangan matanya...CHAPTER 3
author: bee
YOU ARE READING
● is this love? ●
Randompersahabatan yg indah bertukar kepada permusuhan,disebabkan oleh sebuah cinta yg palsu... mampukah eunbee menemui cintanya yg sebenar?... CHAPTER 1-12 [MALAY ]