........................
semenjak mmgetahui tntang prkara sbenar...
hari-hari brlalu dgn penuh penyesalan bagi eunbee...dia mnsia-siakan rakan nya,
mnsia-siakan cinta nya...
kini dia mngerti,
apa maksud sbenar cinta...
krna sbelum ini dia buta dgn cinta,
dia xsedar dgn kehadiran cinta nya yg sbenar yg berada di sisinya...perubahan yg berlaku ke atas eunbee turut disedari rakan kelasnya, ah rim...
dan juga rakannya jhope..."eun~ , makanla sikit..."
ah rim memujuk...eunbee menolak lembut,
"tak pe la...aq tak lapar""eun, aq gan ahrim risau la tgok kau macamni... kau da lain sgt la...
makan la, nnti kau sakit..."
jhope bersuara smbil mncuit bahu ah rim mnyuruhnya duduk disebelah eunbee...lalu ah rim pon duduk di sebelah eunbee, dia brkata lagi...
"eun...makanlaa~~
kalu jimin tahu ni mesti dia sedih"eunbee trsenyum pahit...
"hmph, jimin...."jhope membulatkan matanya mmandang ah rim kekasihnya,
smbil brkata prlahan...
"chagi, knpa sebut lagi"ah rim tersenyum kekok smbil mngaru kepalanya dgn sengaja,
"saya lupa la hobiee~"...eunbee trsenyum kecil melihat telatah pasangan kekasih itu,
dgn perlahan dia bangun dari kerusi itu..."korang makan la berdua...
aq masuk kelas dulu" lalu dia mula brjalan pergi...ah rim memandang jhope dgn wajah sayu,
"saya risau la " perlahan pipinya brtukar kemerahan..."janganla awak yang nangis pula ah rim aa~" jhope cuba menenangkan ahrim...
lalu ah rim mengesat airmatanya yg secara tak sengaja mngalir tadi mnggunakan hujung baju nya...
"saya, saya nk temankan dia ea hobiee" ah rim brkata smbil dia bingkas bangun dari kerusi...
"ye~ pergila.. " jhope mmberi izin...
(skip)
-----------------------
hujan turun renyai2 pada petang itu,
lalu mereka brtiga brdiri di kaki lima bngunan sekolah smbil mnunggu hujan reda..."hujan..." eunbee brkata prlahan smbil trsenyum kecil...
ah rim dan jhope brpandangan sesama sndri..."dulu aq slu main hujan gan jimin"
ah rim dan jhope mula berasa tidak senang melihat perubahan eunbee yg tiba2 mnyebut nama jimin,
ah rim memalingkan wajahnya melihat jhope lagi...
dia thu, eunbee sedang berlawan dgn perasaannya lagi...dan pasti ianya perit...
"lebat ni, dari pada tggu kat sini smpai malam beh baik aq blik dulu..."eunbee brkata smbil memandang jhope dan ahrim...
"aq teman kau" ah rim brkata...
"tak yah...aq nk balik sorang....
bye" eunbee mmbalas seraya dia mula melangkah, berjalan didalam hujan itu...
prlahan baju seragam skolahnya mulai basah...---------------------
hujan turut dgn lebat,dan memori dia bersama jimin datang mncarinya...
secara terus-terusan brmain dimindanya..."rindu~......
aq rindu kau..."eunbee brkata smbil airmata nya menitis ke pipinya,
tetapi air hujan berjaya mnyembunyikan airmata eunbee...dia terbayang susuk tubuhnya sedang berlari2 smbil brpegangan tangan dgn jimin...
berlari di dlm hujan, sambil ketawa riang...lalu dia trbayang jimin tersenyum padanya smbil mnghulurkan tgnnya untuk berlari brsama...
tnpa eunbee sedari, satu senyuman terukir diwajahnya...
smbil dia cuba mngapai tangan jimin yg seolah wujud di depannya..."jimin" eunbee memanggil dgn gmbira,disaat dia hmpir mnyentuh tangan jimin...
bayangan jimin lenyap...ya, dia terlalu merindui jimin sehingga dia berimaginasi sendirian...
langkahnya terhenti,
airmatanya mula mngalir deras..."jimin~~~.........
aq betul2 rindukan kau...
aq perlukan kau....
tsk tsk"
dia brkata lembut ,lalu terduduk...lorong kecil itu, yg penuh dgn memorinya bersama jimin...
mmbuatkan dia hampir mati lemas dgn segala memori itu...CHAPTER 10
author: bee
YOU ARE READING
● is this love? ●
Randompersahabatan yg indah bertukar kepada permusuhan,disebabkan oleh sebuah cinta yg palsu... mampukah eunbee menemui cintanya yg sebenar?... CHAPTER 1-12 [MALAY ]