...........................
eunbee berjalan seorang ke sekolah pagi itu,
taehyung terpaksa menemani ayahnya kerja di luar bandar...
(maklumla, anak org kaya)dia berjalan smbil mmerhati silauan matahari yg bersembunyi dibalik pohon2 itu,
lalu sesuatu trlintas difikirannya..."betul ke apa yg aq buat ni?"
dia brmonolog sendrian...terdetik rase bersalah kpada jimin secara mendadak...
"pasal dia tumbuk taehyung je? smpai aq naik angin tak tentu pasal?.... dia kawan aq...
mesti ade sebb dia buat camtu....""arghhhh knapa bodoh sgt kau ni eun!!" eunbee memarahi dirinya sndri stelah mnyedari kesalahannya....
eunbee mngintai ke dalam kelas jimin melalui pintu kelas...
dgn perlahan dia mnjengah kan kepalanya ke dalam kelas, melihat sekeliling..."eh xde?" eunbee brkta sendrian...
lalu dia berjalan prgi...dari jauh kelihatan jhope dan ah rim jalan smbil brpegangan tangan...
"ish budak dua ni" desis eunbee di dalm hatinya...
lalu mereka jln mnghampiri eunbee, "selamat pagi eun!!" ah rim mnyapa eunbee dgn nada ceria..."selamat pagi" eunbee mmbalas sapaan ah rim dgn muka kelat...
"korang dua ni, pagi2 da bersawit..." dia memerli...ah rim tersipu malu, sambil jhope hanya tersenyum2 macam kerang busuk...
"ha dah dah, ko nampak jimin tak?" eunbee mngajukan soalan ke jhope,
dia mngaru2 kepalanya kebingungan..."aku baru smpai gan syg aq ni...
mana nak nmpak nya" jhope mnjawab..."memacam la korang ni,
da ah rim jom masuk kelas"
eunbee brkata smbil menarik tgn ah rim prgi bersamanya..."ah rim ahhh~~~ jumpe rehat nnti~~" jhope melaung,
"okay hobiee~~~" ah rim sempat mnjawab tatkala dia ditarik oleh eunbee...(skip)
eunbee duduk berseorangan di dlm kelas ketika waktu rehat...
dia duduk termenung, sambil mmdang keluar tingkap...
terkenang tatkala dia mnyuruh jimin utok pergi dari hidup nya..."haihhh! menyesalnyaaa...
aq tak bermaksud pon!" dia terjerit sendirian di dalam kelas....
tiba-tiba
kedengaran bunyi tapak kaki sdg berlari mnghampiri kelasnya,"eun!!!" jhope mnjerit setibanya dia dimuka pintu...
sambil dia menarik nafas panjang, ah rim pun tiba....
(tertinggal sbb lari tadi, jhope laju sgt)"korang da knapa?" eunbee brtanya kpada mereka berdua yg keletihan itu, dgn muka peliknya...
"baru nmpak hantu ke?" eunbee brkata lagi dgn nada bergurau...
"tak bukan" jhope mnjawab tercunggap-cunggap, sambil mngerakkan2 tangannya sebagai body language 'tidak'....
"habis tuh?, smpai tercunggap-cunggap...apa yg korang kejarkan?" eunbee mngajukan soalan lagi, dengan muka blank nya...
serentak mereka mnjawab...
"jimin!"
CHAPTER 7
author: bee
YOU ARE READING
● is this love? ●
Randompersahabatan yg indah bertukar kepada permusuhan,disebabkan oleh sebuah cinta yg palsu... mampukah eunbee menemui cintanya yg sebenar?... CHAPTER 1-12 [MALAY ]