part 3

138 6 1
                                    

3. De overval

-In de ogen van Michel-

ik rende naar Noah, de jongen met wie ik had af gesproken. "Hey man!" zei hij. "Hey, zo, waarom wou je me spreken?" vroeg ik niet begrijpend. "Jij had toch nog dat geld nodig? ik heb een goede klus voor je. Ik wist meteen over welk geld hij het had. maar een klus? "Wat voor klus?" Vroeg ik. "Je kan hier super makkelijk stelen. Ik hou ze bezig en dan pak jij het geld." Zei hij op een kille toon. een toon wat ik had verwacht bij hem. Hij pakte een glimmend voorwerp en draaide het om zijn vingers. Een pistool. "Wat? nu?" vroeg ik nog steeds niet begrijpend. "Is goed, hoeveel denk je dat er in zo'n ding zit?" Noah schudden zijn hoofd. "Geen idee. Verschillend." Ik had dit al vaker gedaan, dit moest wel lukken. Ik kwam hier vaak, ik wist waar alles stond en voor wie je moest oppassen. De meeste zijn gewoon stom dronken. Ik pakte mijn pistool uit mijn zak. "Ik wil dat het snel gebeurt." zei ik. ik gaf hem een seintje dat we naar binnen gingen. vanaf dat moment ging alles super snel. Ik hoorde Noah schreeuwen, een schot van een pistool was hard te horen. De mensen in het cafe werden bang. Ik zag dat iedereen bukte, enkele rende het cafe uit. Ik zag een meisje het cafe in rennen. Ik zag het meteen, het was Rosie. Ze sloeg een hand voor haar mond, en rende huilend het cafe uit. Even wist ik niet wat ik moest doen. Toen rende ik snel naar haar toe. Althans, dat wou ik. Ik werd tegen gehouden door een boze Noah. "We gaan!" riep ik hard. Noah had niet veel keus, je kan dit niet in je eentje. Snel pakte hij nog wat geld uit de kassa en deed het in een grote plastic zak. Ik wou achter Rosie aan, maar ik zag haar niet meer. Ze was verdwenen. Zou ze ooit nog terug komen? Ik wist het niet meer. Noah duwde me naar voren, als seintje dat we nu echt moest opschieten. Hij had gelijk, ik hoorde hoe twee grote mannen vlak achter ons zaten. Ik hoorde hoe Noah schoot. Snel keek ik achterom. De mannen waren bang geworden, en verminderde hun vaart. Wij daar in tegen rende snel door. De straat over, we kwamen op een groot open plein. Daar tegenover lag een groot park. Er stonden veel bomen, dus je kon je daar makkelijk verstoppen. Pas toen we wisten dat het echt veilig was, zakte ik via een boom naar benden. Ik voelde de koude harde grond onder me. Een grond van nat gras. Ik hijgde nog hevig na. Ik keek naar Noah. "We moeten het geld zo snel mogelijk naar jou brengen. Morgen zetten we het in dat grote verlate huis, aan de hoek van het dorp." Legde Noah uit. "Ja, oke. Kom jij het dan morgen op halen." Noah knikte. Ik dacht aan Rosie. Zij was de gene die me altijd gelukkig maakte. Was ze nu echt weg? Ik wou graag weten waar, want ik moest haar nu zien, ik moest alles uit leggen. Maar wat. Dat ik een overvaller ben? Daar valt niet veel over uit te leggen, het was een feit. Of je bent slecht of je bent goed. Er is geen middenweg, nooit. Rosie bracht me naar de goede weg, maar nu dit alles is gebeurt. Misschien is ze wel zo overstuur dat ze naar een andere stad is ge gaan. Dan kon ik haar wel uit me hoofd zetten. "Ik moet gaan." Zei Noah terwijl hij op stond. "Ja ik ook." Zei ik. "Ik zie je morgen. In dat huis, ja?" ik knikte.

----------------------------------------------------------------------------------------------

dit was het al weer! het 3 stuk!

hoe vinden jullie het?? nog ideeën??

ik weet het duurde lang maar in de vakantie ga ik zeker meer maken! ik ga dit verhaal mischien secret love noemen. wat vinden jullie ??

xxx

Lost - harry styles fanfctionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu