Prolog

79 9 0
                                    

Hladové hry. Soutěž, kterou před 54 lety zavedlo vedení Kapitolu, jako připomínku toho, aby se temné dny vzpoury nikdy neopakovaly. Všichni je nesnášely. Posílat děti na smrt do jedné arény, aby se navzájem vraždily a dát to do televize, udělat z toho televizní show, to je svinstvo. Nikdo s tím nesouhlasí. Kromě lidí z Kapitolu. Ti si můžou sedět celou dobu na zadku a pozorovat nás, jak tam umíráme, pro jejich potěšení.

Omlouvám se, že jsem začal tak depresivně. To jen na mě leze ta depresivní nálada, jelikož dnes je den sklizně. A mohli by mě vylosovat.

Ptáš se kdo jsem? Žiju v 5. kraji země Panem. Víš, Panem je vlastně jediná země na celém světě. Ne, že bychom obývali celou zeměkouli. Ale Panem vznikl v troskách Severní Ameriky. Nás ve škole nikdy neučili nic o čemkoliv jiném, než je Severní Amerika. Netuším, proč se jí říká 'Severní'. Ale skutečnost, že nám nikdy neřekli o téhle planetě ani proč se jmenuje tenhle kontitent 'Severní' naznačuje, že možná byla i Jižní Amerika. Tedy berme to logicky. Když je Severní, tak bude i Jižní, ne? Ale nikdo neopustil hranice Panemu. Nikdo se nedostal pryč. Nesměli jsme z krajů. Náš kraj byl obehnán kamennou zdí. Nikdo, koho nevylosovali do her, se z krajů nedostal. Ale nikdo moje úvahy nebral vážně.

Tady v 5. kraji vyrábíme energii, která zásobuje celý Panem. Máme tady Sluneční elektrárny, Vodní elektrárny, Větrné eletrárny... Ale i když bys asi čekal, že náš kraj bude docela bohatý, není to tak. Samozřejmě, v porovnání s 12. krajem si žijeme úžasně. V porovnání s Kapitolem na tom tak době nejsme. Ale nestěžuju si.

Seděl jsem na své posteli a dumal nad tím, co si vezmu na sebe. No jo, jasně, zním jako holka, ale budu v televizi sakra! V tento den se každý oblékl svátečně. Mně se do toho nechtělo. Moje milá vzpurná povaha mi velila, abych si vzal obnošnené džíny a tričko, které už jsem nosil asi pět dní. Ale převládl rozum, takže jsem si natáhl čisté černé džíny a bílou košili. Pak jsem se vydal dolů do kuchyně na oběd.

"Ethane! Vypadáš skvěle!" Vyjekla moje mladší sestra Annie. Zasmál jsem se a prohrábl její hnědo-černé vlasy, které jsme oba dva zdědili po našich rodičích. Jediný rozdíl mezi námi byl ten, že ona měla nebesky modré oči, zatímco ty moje byli hnědé. A taky bylo Annie jen 13. Byla o tři roky mladší, než já.

"Ty taky vypadáš nádherně princezno." Zasmál jsem se. Měla na sobě bílé šaty v pasu převázané černým páskem. Sedl jsem se vedle ní a za chvíli se objevila i máma s tátou. Po obědě jsme se bohužel museli vydat na sklizeň.

Stál jsem v hloučku 16-letých dětí a čekal, až začně sklizeň. Po chvíli na svých vysokých podpatcích docupitala na podium moderátorka 5. kraje Candy Crush. Jako obvykle vypadala jako velké obří lízatko, ale nejspíš jen dávala slávu svému jménu. Zahrnula nás všechny úsměvem, který byl stejně falešný, jako její peprmintovo-růžové vlasy.

"Vítejte. Dnes jsme se tu sešli, abychom vylosovali dva odvážné splátce, kteří půjdou do arény bojovat o slávu a vítězství. Dámy první." Přecupitala k velké nádobě s lístky, na kterých byly dívčí jména.

Prosím, ať to není Annie, Ať to není Annie.

Candy si odkašlala. "Dívčí splátkyní za 5. kraj se stává Allison Marksonová." Vydechl jsem úlevou. Panebože, nepřežil bych, kdyby tam měla jít Annie. Na podium nejistě doklopýtala hubená dívka s špinavě blonďatými vlasy. Tipoval jsem ji tak na 17.

Pak se znovu ozvala Candy. "A teď pánové." přešla k druhé nádobě. Začal jsem si hryzat spodní ret nervozitou.

Candy uhladila lístek. "Chlapeckým splátcem za 5. kraj se stává..." Na chvíli se odmlčela, asi aby navodila napjetí, ale mě to popravdě strašně štvalo.

"Ethan Robinns."

Ach asi bych se mohl představit. Jmenuju se Ethan Robinns. Je mi 16 let a vybrali mě do Hladových her. Tohle je příběh o tom, jak se mi podařilo utéct z arény.

Tak hned ze začátku, tuhle povídku píšeme dvě, AnikaHuben a Iren03. Snad se vám bude tenhle příběh líbit. Budeme se střídat, takže jednu kapitolu vždycky napíše jedna, další druhá. Nahoře na obrázku je Dylan O'brien, neboli herec, který by mohl hrát Ethana. Dylan hrál například v Teen Wolf (Stiles) nebo The Maze Runner (Thomas). Písnička se jmenuje Welcome To My Life od Simple Plan. Omlouvám se za chyby a doufám, že se líbí.

-Iren












Ethan Robinns - Chlapec který unikl z arényKde žijí příběhy. Začni objevovat