2.Časť

4 1 0
                                    

Objavujú sa tam aj Írske spolužiačky a Írsky spolužiaci či učitelia.
Budem radšej písať po Slovensky aby som sa niekde nepomýlila po anglicky. Dúfam že to chápeš

Prešiel týždeň čo som spoznala Jakuba a Matthewa. Odvtedy sa s Matthewom ani veľmi nerozprávame...iba niekedy.
Spoznala som aj novú kamarátku Elisabeth. Pochádza z Česka a do Írska prišla kôli rodine. Ešte šťastie že ju mamka učila aj po Slovensky!
Takže rozumieme si veľmi dobre.
Dnes je školský výlet niekde na nejakú chatu.
Síce je ešte september dnes to vonku vyzeralo ako 18 november. Vonku fúkalo,a bolo zamračené. Preto som si zvolila čierne legíny s tričkom a na tom sme museli mať školsku budnu
(bunda z uniformy).
Vlasy som si nechala rozpustené a mejkap som si dala len tak jemne. A samozrejme aj voňavku.
Na nohy som si zobrala conversky.
Do školsy som šla pešo. Akurát ľutujem že som si neozpla vlasy. Mala som ich po celej tváry!

Ako som prišla na školsky dvor,bolo tam kopec žiakov zo školy. Medzi nimi som hľadala Elis. Ona si ma všimla skôr tak mi kývala. Keď som si ju konečne všimla pribehla som k nej. Akurát vtedy prišla učiteľka s mikrofónom a začala nám hovoriť o nejakých bezbečnostných opatreniach...
Mna to nezaujímalo ...skôr ma zaujímal Matthew. Kde vlastne je?! Vôbec skm ho nevidela.
Elis si asi všimla že učiteľkine reči ma nezaujímajú...že sa viac sústreďujem na hľadanie.
"Emm." šepla.
"Čo chceš Elis?!" nervózne som sa jej opýtala pritom som ďalej hľadala.
"Čo to robíš?" stále ma s blbým výrazom na tvári pozorovala.
"Hľadám..ja hľadám". Postavila som sa na špičky a poobzerala som sa okolo nad hlavy študentov.
"Koho?" nechápala.
Pozrela som sa na ňu s výrazom tváre Vážne?!
Ona sa zaškerila a ukázala k autobusom.
Stál tam. Okolo neho boli naši spolužiaci a primadony.
Jedna.... Vanessa sa na neho vešala. A čo bolo najhoršie? On jej dal ruku okolo pása a prehrabol jej vlasy!
Ach..toto bude vyzerať keď niekoho budem mať...budem taká žiarlivá že so mnou to žiaden nevydrží.
Na Matthewa som bola akokeby urazená.
S Elis sme si sadli do zadu na dve kreslá. Ja som si sadla k oknu. Vybrala som si z tašky slúchatká a pripojila som ich do mobilu. Nastavila som si obľúbený album pesničiek a dala si slúchtká do uší. Pozerala som sa von oknom. Vedela som že si za nas niekto sadol ale netrápilo ma kto.

Asi po piatich minútch sme sa pohli a Elis do mňa drgla. Vybrala som si z uší slúchatka.
"Elis? Čo sa deje?"
Elis sa len uškrnula.
"Hovor!"
"Matthew chce aby si sa otočila. Chce sa ťa niečo spýtať." odvrátila som sa od nej.
Otočená k oknu som jej povedala: "Odkáž mu že nech ma neotravuje. Nech sa radšej baví s jeho Vanesskou."
Elis sa na mňa nechápavo pozrela. Videla som to v odraze v okne.
Elis sa otočila dozadu k chalanom. Presnejšie k Mattovi.
"Počul si."
"Emma! Ty žiarliš?!" prudko som sa otočila.
"Čo?...no...Nie! Preboha čo ťa to napadlo!" spolužiaci na nas nechápavo pozerali. Nechápali o čom sa rozprávame.
"Nepretvaruj sa prosimťa" tváril sa vážne.
"Matthew prestaň! Nežiarlim...nie na Vanessu!"
Vanessa asi počula svoje meno tak sa otočila.
"What?!" vykríkla.
Matthew sa zaškeril a pozrel sa na mňa a potom na Vanessu.
" Emma na teba žiarli Vaness ."povedal po anglicky a vražebne som sa na neho pozrela.
Vannesa sa uškrnula.
"Takže Emma chce Matthewa?" jej anglický rýchle rozprávanie ma strašne iritovalo...vkuse počuť len jej skrekľavý anglický hlas.
Ja som pokrútila hlavou.
"Ale Emma je to na tebe vidieť....ale chudinka...máš smolu...u Matthewa šancu nemáš...však Matt?" rapotala po anglicky ako moja bývala spolužiacka Anna ktorá po slovensky rozprávala akokeby jej mal odísť za chvílu vlak na ktorý sa ponáhľa..
Matthew sa zmätene pozrel na mňa a na Vanessu. Neodpovedal. Vanessa sa odpoveďe nedočkala. Zamračila sa a viac sa k nám neotočila.
"Matthew...ja ťa...ja ťa uškrtím!" nervy mi vybuchli.
"Zomrieť tvojími rukami je pre mňa cťou." povedal po anglicky. Spolužiaci a Elis sa zasmiali. Na Elis som sa zamračene pozrela. Hneď sa prestala smiať.
Otočila som sa Matthewovi chrbtom.
Jemu sa to zrejme nepáčilo. Postavil sa počas jazdy a nahol sa. Čiže svoju tvár mal pred mojou tak,že jeho oči boli na úrovni mojej brady.
"Ty niesi normálny!" zvolala som po anglicky.
Polka autobusu sa na nás nechápavo pozrela. On nadvihol obočie a venoval mi bozk! Priamo na ústa! Práve ma ponížil pred celou našou triedou. Chlapci začali pískať a Vanessa a jej spolok pozerali na nás ako obarené. Fakt super!
Keď sa posadil naspäť za mňa,Elis sa celá rozžiarila. Nechápala som to.
"Čo je Elisabeth?" zamračene som sa na ňu pozrela.
"No...to...ten.." nevykoktala sa.
"Čo ten?" nechápala som
"Ten bozk ! Čo to malo znamenať...Vy spolu...?"
"Preboha Elisabeth! Ako ťa nieco také..mohlo napadnúť?" pohŕdavo som odfrkla.
"Už len s ním. Mám na lepších...." povýšenecky som sa pozrela na Matúša a tak na Elis.

Konečne sme vystúpili! Čerstvý vzduch...
Elis sa ma spýtala či by som jej nepodrzala tašku aby si mohla dať mikinu.
Vzala som ju a držala. Všimla som si ako na mňa Matús čumí.
Niečo chalanom povedal a vybral sa k nám.
Elis si to všimla a drgla do mňa s úškrnom. Keď už bol pri nás prevrátila som očami.
"Čo zase chceš?!" vyštekla som na neho.
Chytil ma okolo pása oboma rukami a pritisol si ma k sebe. Ja som sa zaprela tak,že ruky som mu dala na hruď a tlačila som ho od seba.
"Ty niesi naozaj normálny!" odtrhla som ho od seba.
"Ja som ti chcel len niečo povedať...."začal.
"Vypadni! " zamračila som ho a zobrala som Elis za ruku.
"Poď...nechajme tohto idiota bokom. Nas idioti nezaujímajú!" potiahla som ju smerom k učiteľom a čo najďalej od Matúša.

_________________________

17:30

Konečne sme prišli z výletu. Rozlúčila som sa s Elis pre ktorú prišiel starší brat Patrik.
Vybrala som sa domov. Šuchtavo som išla po hlavnej ceste,samozrejme po chodníku. No odrazu som zacítila niečije ruky. Nebol to Matt ale Kubo.
"Jakub?! Čo ty tu hľadáš?"
Usmial sa a pustil mi ruky.
"Videl som ako ideš zo školy...tak som pobehol. Nepôjdeš predsa sama domov."
Usmiala som sa.
"Si vážne zlatý."
"Nie to ty si." začervenala som sa ako rajčina.
Po chvíľke ticha sa opäť spýtal.
"A kde mám brata?" pozrel sa na mňa. Akurát sme čakali na priechode.
"Ktorého myslíš?" nechápala som.
"No asiže ktorý Emma." pozrel sa na mna ako na debila.
"Akože prepáč že máš toľko bratov. Musíš sa spýtať ich menom,lebo potom som z toho fakt blbá."
"Matúš...kde je?" zastavila som a pozrela sa do zeme.
"No...on šiel s Vannesou odprevadiť ju domov."
"Aha." usmiala som sa a pobrala sa ďalej.
"Inak...nechcela by si prísť cez víkend k nám domov? Malý Johnny má narodeniny."
"Ja? Čo?!...ahh..jasne pridem" zmätená som odpovedala.
Oči sa mu rozžiarlili. "Výborne! V piatok večer prídem pre teba! A budeš u nas prenocovať dobre?"
Nevedela som čo mám odpovedať iba som na tú ponuku prikývla. Ani som sa nenazdala a bola som doma.

Vošla som do izby a Martin sa zase rozvaľoval po mojej posteli. Skypoval,pravdepodobne so Sašou (jeho životná laska ale vždy hovorí že sú iba kamaráti)
"Čau Maťo." strhol sa zatvoril notebook, ľahol si na chrbát a hlabu si podoprel rukami.
"Ehh...čau sestra. Ako bolo v škole?"
"Príšerne!" hodila som sa k nemu na posteľ. On sa posunul a svoju ruku mi dal okolo pliec.

Síce si robíme navzájom zle,vieme sa navzájom pochopiť. On má stále dvere do mojej izby otvorené a to isté platí u neho.
Poradíme si,pomôžeme si či uz v láske alebo v učení.

"Čo sa stalo?" spýtal sa nenútene.
"Matúš..."odvrátila som sa od Martina.
"Čo s ním?" nechapal.
"Pobozkal ma." tentoraz sa na mňa prekvapene pozrel.
"Čo..? To ako? Rychlo hovor!"
A tak som mu to cele vyrozprávala.
"Takže on ťa pobozkal pred celou triedou?!" zasmial sa.
Hodila som do neho vankúš.
"To nieje smiešne!" nadurdila som sa.
Martin sa posadil vedľa mňa do tureckého sedu a objal ma.
"Takto vyvádza chalan ktorý ťa ľúbi."
Žmurkol na mňa. Ja som sa zaškerila.
"Skúsenosti??"
Uchechtol sa. "Prestaň to je iné.."
"Čo je iné? Niečo mi tajíš?"
"Tak to moje kamarátstvo medzi mnou a Saškou." pozrel sa na mňa vážne.
"Aha....ale ty ju chceš?"...."Však?"

Neodpovedal lebo práve z dola z haly sa ozval mamin krik. "Martin poď mi prosím pomôcť s taškami!"
Martin sa rýchlo zdvyhol z postele a v strede dverí,sa na mňa usmial.
"Chcela aby som s ňou chodil."
"A ty? Čo ty nato?" dal ústa dokriva a vybehol z izby.

Otvorila som si svôj nový denník.

9.September.

18:03

Dnes som bola na školskom výlete.Sadla som si s Elis do zadu na predposledne 2 kresla. Matúš si sadol za mňa. Provokoval...ako inak...s Vanessou. A potom mi dal pusu! Rovno na ústa! Čo si o tom mám myslieť?
A potom Jakub...pozval ma na víkend k ním! No pánabeka toto bude vážne zaujímavý víkend v Írsku.

A Maťo? Myslím si ze naozaj chodí so Sašou. Podľa mna už asi aj mesiac. Keď sa lúčili niečo jej zasepkal a celá červená odišla z letiska...čo to malo znamenať? Čo jej asi pošepkal?
No uvidíme...Denníček na dnes sa s tebou lúčim. Mama ma volá do kuchyne pomôcť jej s večerou. Tak dobrú noc!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 24, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Irish Love? -SlovakWhere stories live. Discover now