"Morning pengantin baru !"
"Kau tak reti ketuk pintu ke haa ?" Marah Sofeya.
"Amboi ! Sejak dah kahwin ni makin garang eh !" Ujar Azri bergurau.
"Kau ! Kalau datang sini nak sakitkan hati aku. Baik kau blah ! Aku tengah serabut ni !"
Azri yang sedari tadi di pintu terus mengunci pintu.
Langkah di atur menghampiri meja Sofeya.
Kini Azri berdiri di belakang kerusi yang diduduki oleh Sofeya.
Tangan nya perlahan-lahan memeluk tubuh Sofeya dari belakang.
"Azri ! What are you doing ?"
"I miss you, darling. I miss you so much !" Bisiknya sambil mengucup pipiku.
"Nanti orang nampak la."
"Aku dah kunci pintu. No one cares. Please. Tadi kata serabut. Let me make you more relax."
Sofeya yang tadi duduk terus di tarik ke dalam pelukan.
"Lama sangat session tadi. Melepas morning kiss aku."Belum sempat Sofeya menjawab. Bibir nya sudah dicium lembut oleh Azri.
"You've got no idea on how much I miss you!" Bisiknya diantara ciuman.
Sungguh. Dia rindu ciuman hangat ini.
Azri mengeratkan pelukan apabila aku masih belum memberi respon.
Aku terus mengangkat tangan ke belakang kepala Azri untuk mengeratkan ciuman. Tangan menggosok rambut Azri. Habis kusut !
Ciuman dieratkan apabila Azri mula mengeluarkan lidah memberi tanda kepada Sofeya untuk membuka mulut.
Azri terduduk di kerusi yang di duduki oleh Sofeya sebentar tadi. Sementara Sofeya berada diatas paha Azri.
Tangan Azri turun ke pinggang Azri mengeratkan Sofeya ke tubuhnya.
Keadaan menjadi sunyi. Masing-masing terbuai dengan nafsu serakah.
Bunyi ketukan pintu menyedarkan mereka.
"Arghh ! Kacau lah" marah Azri tapi masih mengawal nada suara.
Sofeya hanya tertawa. Baju diperbetulkan. Rambut diperkemaskan.
"Sof, you lipstick." Tegur Azri sambil mengelus bibir milik Sofeya.
"We'll meet tonight. Aku tak puas lagi !" Ujar Azri sambil mengatur langkah keluar.
Pintu bilik di kuak. Kelihatan tubuh milik seorang lelaki membelakang.
"Hey. What're you doing here ?" Sapa Sofeya.
"Since when seorang suami tak boleh jumpa isteri dia dekat pejabat ?" Kata Danish terus memeluk tubuh isterinya.
"Saya tak cakap pun tak boleh. At least call me. Inform sebelum nak buat sesuatu. Bukan ikut suka hati awak je !" Balas Sofeya dengan nada yang semakin meninggi.
Langkah terus diatur ke meja.
"Hey, baby. Relax. Sorry keh. Saya ingat awak suka kalau saya buat suprise macam ni." Pujuk Danish sambil menggengam erat tangan isterinya yang sudah pun melabuhkan punggung di kerusi.
"Please ! First and last ! Ni tempat saya cari makan. Kalau nak jumpa. Tell me. Kita jumpa dekat luar. Tak perlu nak pergi pejabat saya. Nanti apa orang cakap. You said that you understand my job. You know that I'll meet important person each and every day. Saya tak nak lah orang kata saya ni tak professional. Campur aduk hal peribadi dengan kerja." Bebel Sofeya.
"Are you done ?" Soal Danish.
"Look, I'm sorry. I'm really sorry okay. Saya dah tanya secretary awak tadi. Dia cakap awak tak de patient sekarang ni. Saya janji saya tak buat dah lepas ni." Terang Danish.
Speechless kau !
"Okay. Sorry, saya over emotional pulak. Promise ?"
"Anything for you dear !" Danish bangkit daripada posisi melutut. Bibir Sofeya menjadi mangsa kucupan.
Sofeya terpaku dengan perbuatan Danish.
"Hey ! Kita dekat office lah !" Marah Sofeya terus mencubit lengan sasa Danish.
"Oh ya ! Why are you here at the first place ?" Soal Sofeya.
"Saya nak ajak awak lunch. Boleh ?"
"Jap saya kemas barang. Awak tunggu dekat bawah."
Vote and comment please,
xoxo
YOU ARE READING
REVENGE
Mystery / ThrillerDendam yang sekian lama terpendam dalam diri tersingkap apabila terjadi sebuah peristiwa yang mengubah arah hidup. Kalau anda harapkan happy ending. Maaf sila berhenti awal-awal sebelum anda dikecewakan. Saya cuma inginkan kelainan walaupun mungkin...