Bir insan nasıl hayata küsebilir? Nasıl her gün mutsuz olabilir? Sorun ben miydim, yoksa insanlar mıydı? İnsanlar bu kadar cani olmak zorunda mıydı?
Benim adım Deniz. Çok mutlu biriydim aslında. Ama insanlar beni hayata küstürdüler. Nasıl mı?
Geçen seneydi. Begüm, Gizem, Yusuf, Berkay ve ben vardık. Dördümüz takılırdık. Bir gün Begüm'le küstük. Gizem'le ikimiz vardık. Begüm elinde telefonuyla herkesi başına toplamıştı. Sinirlenmiştim. Gizem'le tuvalete gitmiştik. Aslında beni en çok sinirlendiren şey, Berkay'ın da orada olmasıydı. Berkay benim sevgilimdi. Berkay'a ilk başlarda aşık değildim. Ben balkondayken aşağıdan bağırarak çıkma teklif etmişti. Begüm zorla çıktırmıştı. Sonra aşık olmuştum zaten.Tuvaletteydik. Tam hatırlamıyorum ama Gizem'e:
"Begüm Berkay'a yavşıyor." demişim. O gün son derse girmeden teneffüste Begüm ağlamıştı. Son ders bilgisayardı. O derste kafasını hiç kaldırmadı. Sınıf arkadaşlarımın ısrarıyla elini tutup, bütün ders saçını okşamıştım. Bişey yapmamıştı. Demek ki hoşuna gitmişti. Zil çaldığında:
"Barıştık mı?" demiştim.
"Seninle barıştım ama Gizem'le barışmayacağım." demişti. Ağlarken yanına gelmediği için onunla barışmayacaktı.
O gün buluşmuştuk. Bana "Normalde insanlara seçim yaptıran bir insan değilimdir ama bir karar vermen gerekiyor. Gizem mi ben mi?" demişti. Ben ise Begüm'ü seçmiştim.
Araya olaylar girdi ve Gizem'le barıştık. Bir gün bize gelmişlerdi ders çalışmaya. Begüm'e şakasına evimden gitmesini söylediğimde, çekip gitmişti. O ara da Gizem benim ona yavşak dediğimi söylemiş. Berkay'la ayrıldık. Ama yavşak konusundan dolayı değildi.
Yusuf, Yusuf benim kardeşimdi. En yakınımdı. Ona nedense hiç kimseye güvenmediğim kadar güvendiğim insan...Onlarla takılıyordu. Ona hiçbirşey yapmadığım halde. Neden ha? NEDEN?
Begüm'lerle küstüğümden beri sınıf bana küsmüştü. 5 kişilik takılan bir çete vardı. Çete dediğim belalı değillerdi. Begüm onların ezik olduğunu söylemişti. Ben de ona katılmıştım. Gidip onlara yetiştirmişti Begüm. Hiç kimse benimle konuşmuyordu. Benimle konuşan 2-3 kişi vardı koca sınıfta. Hepsi beni tersliyor, dalga geçiyordu. Begümse gülüyordu. Çok net hatırlıyorum. 1 yıl dayandım. Okulların kapanmasına bir kaç hafta kalmıştı ve ben okula gitmemek için aileme yalvarıyor, ağlıyordum.
En ezik kişiler bile bana bağırıp küçük düşürüyordu. Psikolojim bozulmuştu haliyle. 2. dönem düz geçmiştim. Zaten bu olaylar da 2. dönem yaşanmıştı. Hepsini facebook'tan engellemiştim.
Neden? Ne yapmıştım ki ben? Begüm'e yavşak dediğim için eziklenmeyi, bağırılıp çağırılmayı, küçük düşürülmeyi mi hak ediyordum? Her Allah'ın gecesi ağlıyordum ben, onlar huzurlu uykularında uyurken. Psikolojim bozulup, sorunlu biri olarak çıkıvermiştim.
Yaz tatilindeydik. Facebook'ta bir istek gelmişti. Kimden geldiğine baktım.
Gizem Develi?
Ana sayfasına bakayım dedim. Begüm, ben ve Gizem'in olduğu fotoğrafı paylaşıp, 'Özledim' yazmıştı.
Neydi şimdi bu? Amaçları neydi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORUNLU
Fiksi RemajaHiç kimsenin hayatı toz pembe değildir. Ama bir insanın bu kadar acı çekmesi adil midir?