PART 5

190 13 0
                                    

chum chum chum

Malam itu Jungkook bersendirian di dalam bilik. Dia asyik memikirkan tentang Heejoo. Hatinya sedih sangat bila teringatkan Heejoo yang akan berpindah ke luar Negara pada esok pagi. "Yahh~ Jungkook!! Kenapa dengan kau ni" Jungkook marah pada dirinya sendiri. Tiba-tiba dia terkenangkan saat-saat dia bersama Heejoo. Dia sentiasa tersenyum bila bersama Heejoo. Heejoo seakan-akan penyinar hidupnya. "Aku orang pengecut ke? Bila aku boleh luahkan perasaan ni dekat Heejoo"fikir Jungkook sambil memegang dadanya. "Arghhhhhh!"jeritnya.
Di malam itu juga Heejoo bermimpi tentang Jungkook dan dia seakan-akan mendapat petunjuk daripada mimpi tersebut kalau dia dah jatuh cinta pada Jungkook. Heejoo terjaga dari tidurnya. "Eottokhae?Eo..eottokhae?"fikirnya. Dia melihat kearah jam. "Dah jam 3 pagi~"rungutnya.
Waktu ini, Jungkook masih belum dapat melelapkan matanya. Dia asyik memikirkan tentang Heejoo. Sesungguhnya dia amat mencintai Heejoo sepenuh hati.

Pagi menjelang tiba. Hari ini merupakan hari sabtu. Seperti biasa, Eomma Jungkook akan menyediakan sarapan pagi untuk keluarganya. Sedang dia menyediakan sarapan, loceng rumah mereka berbunyi. "Eh? siapa yang datang pagi-pagi ni?"rungut Eomma. Eomma menghampiri pintu rumah dan membukanya. "Annyeong haseyo Ahjumma!". "Oh~Heejoo! Wae?". "Urm~ani. Tolong bagi benda ni dekat Jungkook ye?"kata Heejoo sambil menghulurkan sekotak hadiah yang sudah dibalut dengan kemas. "Oh ne~ Heejoo. Flight kamu jam berapa?"tanya eomma Jungkook. "Jam 10~". "Oh~Jangan lupakan kami ye?". "Mestilah. Saya balik dulu ye Ahjumma. Annyeong higaseyo Ahjumma!"kata Heejoo sambil melambaikan tangan kearahnya. "Ne!". Heejoo memandang kearah rumah yang didiami Jungkook. "Adakah ini kali terakhir aku akan melihat rumah ini?"fikir Heejoo.
Tidak lama kemudian, Jungkook keluar dari bilik dan menuju ke dapur. "Morning Eomma~"sapa Jungkook. "Awal bangun hari ni?"tanya Eomma sambil menghulurkan sarapan kepada Jungkook. "Haha~meolla!"jawabnya ringkas. "Hah! Jungkook. Yeogi~"kata Eomma sambil memegang hadiah yang diberikan oleh Heejoo tadi. "Bwoya?"tanya Jungkook. "Tadi Heejoo bagi benda ni kat Eomma. So, dia suruh Eomma bagi dekat kamu". "Heejoo? Bi...bila dia datang?!". "Tadi! Wae?" . "O..oh~ani. Gomawo!"ujar Jungkook sambil memandang kearah kotak hadiah itu. "Oh~ne!". Jungkook mengoyak pembalut hadiah tersebut dan terus membuka kotak itu. Rupa-rupanya sepasang kasut yang merupakan kasut yang diidamkan Jungkook selama ini. Air matanya mengalir perlahan-lahan. "Ju..Jungkook~yah..Gwenchana?"tanya Eomma. Jungkook segera berlari kedalam bilik dan bersiap. "Eomma~ saya keluar dulu!"jerit Jungkook. "Ne~". "Dia nak pergi mana tu?"fikir Eomma.
Jungkook berlari dan menuju ke rumah Heejoo. Saat dia tiba dihadapan rumahnya, kelihatan tiada orang disitu. "Mereka dah bertolak~"fikirnya. Jungkook segera mengambil teksi dan menuju ke lapangan terbang Incheon. Dia melihat kearah jam tangannya. Dia ada lagi 30 minit sebelum flight yang dinaiki Heejoo akan berlepas. Malangnya, pagi itu berlakunya kesesakan lalu lintas. Jungkook bergelut dengan kesesakan lalu lintas dan akhirnya kesesakan itu reda. Setibanya di lapangan terbang, Jungkook segera mencari Heejoo dan akhirnya dia melihat kelibat Heejoo yang sedang memasuki balai perlepasan. Jungkook berlari kearahnya dan memanggil namanya. Tetapi tidak didengari oleh Heejoo. Akhirnya, bayangan Heejoo lenyap di depam matanya. Dia sudah terlambat.
Bersambung..

chum! chum! chum! [complete]Where stories live. Discover now