chum chum chum
Di sekolah.
"Disebabkan kau Heejoo dah pergi!"marah Jungkook di hadapan kelas. "Kisah ape aku!"balas Taehyung seolah-olah tidak menghiraukan pertanyaan Jungkook. Hari demi hari telah berlalu. Taehyung merasakan kekosongan di dalam hatinya. "Ape yang dah jadi ngan aku ni?"katanya. "Taehyung! Kau ni.. lepas Heejoo pergi asal senyap je? Rindu ke?"sakat Suga. "kau ni?! Kata je kawan, tapi suka sangat sakat aku"seloroh Taehyung. "kenapa kalau Suga sebut je nama Heejoo jantung aku berdebar ni?"bisik hati Taehyung. "Adakah betul aku rindu dia? Kalau rindu maknanya aku suka dia lah?", "Ish! Merepek merepek! Tak mungkin aku suka dia!" Hari itu Taehyung hanya diam seribu bahasa. Benar, Taehyung merasa rindu yang sangat mendalam untuk Heejoo.5 tahun berlalu.
Heejoo pun sudah menamatkan degreenya di Canada. Dia bercadang ingin menyambungnya di Korea. Segala pahit manis yang berlaku telah dia maafkan. Kesalahan Taehyung ataupun Jungkook telah dia lupakan. Dia ingin membuka lembaran baru dalam hidup."Annyeong Taehyung. Ni saya Heejoo. Saya sudah balik dari Canada. Boleh kita jumpa? Ada sesuatu yang saya nak bincangkan. Saya tunggu di depan rumah saya besok." - Heejoo
"Ni kan mesej dari Heejoo. Dia dah balik?" hati Taehyung gembira menerima mesej dari Heejoo. "kenapa dia nak jumpa dengan saya?"hati Taehyung tertanya-tanya.
"Okay. Saya akan datang" - Taehyung[di rumah Jungkook]
"Eomma, saya nak pergi kedai jap.."kata Jungkook. "OK! Hati-hati"kata Eommanya. Sedang Jungkook berjalan hendak ke kedai, dia terserempak dengan Heejoo yang sedang termenung di taman berdekatan rumahnya. "Itu Heejookan?"bisik hatinya. "betullah tu Heejoo! Bila dia balik?" --skip--Esoknya.
Jungkook berjalan ke arah rumah Heejoo. "Aku nak luahkan perasaan aku kat Heejoo! Ye! Aku nak luahkan juga"bisik hatinya. Tiba-tiba dia ternampak Heejoo bersama dengan Taehyung. Perasaan bencinya datang kembali. Dia segera meluru kearah Taehyung lalu menumbukknya. "Yah! Jungkook! Waeyo?!"tanya Heejoo yang terkejut dengan kehadiran Jungkook. "Aku nak bertarung dengan kau!"ujar Jungkook. "Yah! Waeyo?"tanya Heejoo. Tetapi soalan itu tidak diendahkan. "Apa cabarannya?"soal Taehyung mengelap darah pada bibirnya. "Kita lawan basketball. 1 lawan 1! Siapa yang menang, dia boleh ambil Heejoo..". "OKAY!". "Taehyung.."kata Heejoo. Jungkook terus beredar dari situ. "Awak jangan risau. Saya pasti dapat kalahkan dia dan saya akan pastikan awak menjadi milik saya kembali. Saya cintakan awak!"Taehyung meluahkan kata cintanya kepada Heejoo. "Tapi..". "Dah, jom saya hantar awak pulang". Taehyung dan Jungkook mempunyai perasaan yang sama iaitu mereka mencintai Heejoo. Walaupun keduanya pernah menyakiti hati Heejoo, tetapi perbuatan jahat mereka telah dibayar dengan perasaan cinta. Akhirnya mereka berdua mengadakan satu pertandingan basketball untuk mendapatkan cinta Heejoo. Setibanya dirumah, Heejoo menceritakan apa yang berlaku kepada roommatenya. "MWO??!"jerit mereka serentak. "Yah! Wae kurisimnikka?"tanya YoonA. "Diorang nak rebut cinta aku!". "Gila ke apa!"marah Yuri. "Kan aku dah kata waktu kau kat Canada, Taehyung dengan Jungkook memang sukakan kau. Kau je yang tak nak tau la. Ape lah."kata Sunny. "Betul tu! So, macam mana sekarang ni?"tanya Tiffany. "Jal moreugesseoyo.."keluh Heejoo. "Sudahlah tu. Sekarang ni kau pergi rehat dan tenangkan fikiran kau. Esok ada kelas. Aku tak nak kau jatuh sakit.."nasihat Taeyeon. "betul kata Taeyeon tu!"kata Yuri. "ne! aku pergi rehat dulu..". (act~ walaupun dorang tak sekolah lagi but dorang satu university and still tinggal serumah.. BESTFRIEND la katakan hehehee~)
Bersambung..
YOU ARE READING
chum! chum! chum! [complete]
FanfictionJeon Jungkook and Kim Taehyung Bangtan Boys (bts) imagine